انواع گردشگری بر اساس نوع فعالیت

 بازاریابی گردشگری
 1 گردشگری روستایی.
امروزه گردشگری در مناطق روستایی و دور افتاده اهمیت ویژه ای یافته است و ابزاری برای رفاه جوامع محلی تلقی می شود. در این نوع از گردشگری ، فرهنگ، سنن، صنایع دستی، فعالیت ها و تجارب در یک محیط روستایی نمایش داده می شوند. جامعه محلی نقش مهمی در فراهم کردن محصول گردشگری روستایی ایفا می کند. روستای نمونه گردشگری به محدوده های جغرافیایی اطلاق می شود که در آن یک، چند و یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد که انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود.





2 گردشگری شهری.
گردشگری شهری عبارت است از مسافرت به شهرها با انگیزه های متفاوت و بر اساس جذابیت های مختلف و امکانات و تسهیلاتی که در آن شهر وجود دارد.
گردشگری شهری یکی از بزرگترین و مهمترین اشکال گردشگری است و یکی از پیچیده ترین انواع گردشگری از نظر مدیریتی محسوب می شود.


گردشگری شهری:
هرچند تفکیک انگیزه های گردشگران شهری دشوار است ولی مقصدهای گردشگری شهری از ویژگی های خاص خود به عنوان وعده های منخصر بفرد فروش استفاده می کنند تا نسبت به سایر شهرها مزیت رقابتی به دست آورند.

 برخی از گونه های گردشگری شهری عبارتند از: شهرهای جهانی (لندن_نیویورک)،
پایتخت ها( آنکارا_بخارست)،
شهرهای فرهنگی( پراگ ، وین)،
شهرهای ورزشی( ملبورن_کاردیف)،
شهرهای فوق مدرن ( دبی، توکیو)،
شهرهای هنری( فلورانس، مادرید).



 عوامل خارجی 4 رهبران فکری.
هر گروه اجتماعی برای خود رهبرانی دارد که به لحاظ اعتقادی و فکری جامعه را رهبری و به عنوان کانال های اطلاعاتی برای هم کیشان خود ایفای نقش می کنند. استفاده و خرید آنها از کالا یا خدمات به مثابه ی الگویی برای دیگران است و البته دیگر آحاد جامعه را به دنبال خود می کشند‌.


اثرات_گردشگری

 اثرات فردی.
 فردی که به سفر می رود ، محیط آن مکان را هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ فردی و اجتماعی و فرهنگی ناآشنا و نامأنوس می یابد. بنابراین مسافر برای داشتن سفری لذت بخش و پر ثمر با مسائلی مواجه می شود که باید در صدد حل آنها برآید. مسافران باید منابع مالی و زمانی خود را بسیار متفاوت تر از محل زندگی خود مدیریت کنند. آنها همچنین باید روابط اجتماعی را برای دست یابی به خوراک، پناهگاه و دیگر نیازها مدیریت کنند. با تعیین فاصله ی فرهنگی، گردشگران می توانند در مورد تفاوت محیط مقصد با محیط محل زندگی شان تصمیم گیری کنند.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید