مجله اینترنتی دیپروتد

مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

پنج شنبه، 24 آبان 1397


08/6 1397

 بازاریابی گردشگری
 1 گردشگری روستایی.
امروزه گردشگری در مناطق روستایی و دور افتاده اهمیت ویژه ای یافته است و ابزاری برای رفاه جوامع محلی تلقی می شود. در این نوع از گردشگری ، فرهنگ، سنن، صنایع دستی، فعالیت ها و تجارب در یک محیط روستایی نمایش داده می شوند. جامعه محلی نقش مهمی در فراهم کردن محصول گردشگری روستایی ایفا می کند. روستای نمونه گردشگری به محدوده های جغرافیایی اطلاق می شود که در آن یک، چند و یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد که انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود.





2 گردشگری شهری.
گردشگری شهری عبارت است از مسافرت به شهرها با انگیزه های متفاوت و بر اساس جذابیت های مختلف و امکانات و تسهیلاتی که در آن شهر وجود دارد.
گردشگری شهری یکی از بزرگترین و مهمترین اشکال گردشگری است و یکی از پیچیده ترین انواع گردشگری از نظر مدیریتی محسوب می شود.


گردشگری شهری:
هرچند تفکیک انگیزه های گردشگران شهری دشوار است ولی مقصدهای گردشگری شهری از ویژگی های خاص خود به عنوان وعده های منخصر بفرد فروش استفاده می کنند تا نسبت به سایر شهرها مزیت رقابتی به دست آورند.

 برخی از گونه های گردشگری شهری عبارتند از: شهرهای جهانی (لندن_نیویورک)،
پایتخت ها( آنکارا_بخارست)،
شهرهای فرهنگی( پراگ ، وین)،
شهرهای ورزشی( ملبورن_کاردیف)،
شهرهای فوق مدرن ( دبی، توکیو)،
شهرهای هنری( فلورانس، مادرید).



 عوامل خارجی 4 رهبران فکری.
هر گروه اجتماعی برای خود رهبرانی دارد که به لحاظ اعتقادی و فکری جامعه را رهبری و به عنوان کانال های اطلاعاتی برای هم کیشان خود ایفای نقش می کنند. استفاده و خرید آنها از کالا یا خدمات به مثابه ی الگویی برای دیگران است و البته دیگر آحاد جامعه را به دنبال خود می کشند‌.


اثرات_گردشگری

 اثرات فردی.
 فردی که به سفر می رود ، محیط آن مکان را هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ فردی و اجتماعی و فرهنگی ناآشنا و نامأنوس می یابد. بنابراین مسافر برای داشتن سفری لذت بخش و پر ثمر با مسائلی مواجه می شود که باید در صدد حل آنها برآید. مسافران باید منابع مالی و زمانی خود را بسیار متفاوت تر از محل زندگی خود مدیریت کنند. آنها همچنین باید روابط اجتماعی را برای دست یابی به خوراک، پناهگاه و دیگر نیازها مدیریت کنند. با تعیین فاصله ی فرهنگی، گردشگران می توانند در مورد تفاوت محیط مقصد با محیط محل زندگی شان تصمیم گیری کنند.




منبع :
لینک :
کد مطلب: 8230
تاریخ و زمان انتشار: 6 آبان 1397, 19:00
لینک کوتاه مطلب:
https://deeprooted.ir/8230
انواع گردشگری بر اساس نوع فعالیت
سمت نو
اخبار

رویدادها
کسب و کار های نوپا

TED

معرفی کتاب

سبک زندگی

معرفی سایت