محتوا
اهمیت نوشتن محتوا و بهینه سازی آن
اهمیت نوشتن محتوا و بهینه سازی آن

هدف از این نوشته، آموزش آسان مواردی است که در حین نوشتن محتوا برای سایت باید به آنها توجه کنیم. همان طور که می‌دانید، محتوا مهمترین جزئی است که در سئوی یک وبسایت باید مد نظر قرار گیرد.

اغراق نیست اگر بگویم فقط و فقط محتوای بهینه وبسایت شما است که می‌تواند آن را به رتبه‌های بالای گوگل برساند و برای همیشه در آنجا نگه دارد.


موضوع محتوا

در اولین قدم نوشتن محتوا به یک موضوع نیاز دارید. بهترین کسی که می‌تواند موضوع مقالات و محتوای وبسایت را تعیین کند، خود شما هستید.

به ارتباط مقاله با موضوع و هویت وبسایت خود توجه کنید. مثلا نوشتن محتوا درباره مصالح ساختمانی در یک وبسایت پزشکی کار عاقلانه‌ای نیست.

کلمه‌های کلیدی (یا عبارت کلیدی)

کلمه‌های کلیدی، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین موضوعات در بهینه سازی محتوای وبسایت و یا همان سئو است.

به یاد داشته باشید که هر محتوا در وبسایت شما یک کلمه کلیدی را به خود اختصاص خواهد داد. کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی) عبارتی است که کاربرها آن را در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو، وارد می‌کنند.

به عنوان نویسنده محتوا، این وظیفه شما است که عبارت‌های کلیدی را پیدا کنید و بعد مقاله‌ای را برای هرکدام از آنها تهیه کنید. می‌توانید برای این منظور از ابزارهایی نظیر keyword planner و یا keywordtool و یا حتی خود سایت گوگل استفاده کنید. این ابزارها به شما می‌گویند حول موضوع مورد نظر شما، کدام عبارت‌های کلیدی بیشتر جست و جو شده‌اند.

امروزه یکی از مهمترین قسمت های هر کسب و کار، سئو سایت و تولید محتوای بهینه برای کسب رتبه های برتر گوگل می باشد. که این کسب رتبه منجر به جذب مخاطب هدف به سایت می شود. سئو و تولید محتوا باتوجه به وابسته بودن به موتور های جستجو و بخصوص گوگل، تغییرات زیادی در الگوریتم های خود دارد و این امر باعث می شود که سئو کارها و تولید کنندگان محتوا نیازمند بروزرسانی علم خود باشند.


نوشتن مطالب بهینه در راه بهینه سازی سایت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. به طور متوسط، ترافیک جستجوی ارگانیک ۵۴ درصد بازدید کنندگان وب سایت را به ارمغان می‌آورد و بنابراین می‌تواند تا نیمی از فروش شما را بدست بیاورد. اگر محتوای سایت شما بهینه نباشد تا شما را در نتایج جستجوی برتر گوگل و دیگر موتور های جستجو قرار دهد، مشتریان به جای شما با رقبای شما ارتباط برقرار می‌کنند.


نوشتن مطالب بهینه در راه بهینه سازی سایت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است. به طور متوسط، ترافیک جستجوی ارگانیک ۵۴ درصد بازدید کنندگان وب سایت را به ارمغان می‌آورد و بنابراین می‌تواند تا نیمی از فروش شما را بدست بیاورد. اگر محتوای سایت شما بهینه نباشد تا شما را در نتایج جستجوی برتر گوگل و دیگر موتور های جستجو قرار دهد، مشتریان به جای شما با رقبای شما ارتباط برقرار می‌کنند.

متن صفحات سایت
صفحات سایت ویترین نمایش کسب و کار شما است. این صفحات سایت هستند که کسب و کار شما را به درستی به موتورهای جستجو معرفی می‌کنند. پیج‌های سایت اولین چیزی است که در ذهن می‌ماند. محتوای باکیفیت باعث می‌شود که تجربه کاربری خوبی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

توضیحات محصولات فروشگاهی
هدف ما از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی جذب مخاطب برای محصول، فروش و کسب درآمد است. فروشگاه های اینترنتی پرفروش سراسر جهان به بیننده و مخاطب خود اطلاعاتی بسیار مفید ارائه می‌کنند. در نتیجه ارائه محتوای باکیفیت درباره محصول، فروش آن نیز دور از دسترس نخواهد بود.

تولید محتوای رپورتاژ خبری
رپورتاژ خبری باعث می‌شود که علاوه بر افزایش بازدید سایت و شناخته شدن توسط سایت های معروف، افزایش رتبه گوگل را نیز بدست بیاورید. رپورتاژ خبری از جدیدترین راه‌های کسب مخاطب است. متن رپورتاژ مانند چاقوی دو لبه می‌تواند باعث افزایش یا کاهش مخاطب شما شود.

اهمیت نوشتن محتوا و بهینه سازی آن

هدف از این نوشته، آموزش آسان مواردی است که در حین نوشتن محتوا برای سایت باید به آنها توجه کنیم. همان طور که می‌دانید، محتوا مهمترین جزئی است که در سئوی یک وبسایت باید مد نظر قرار گیرد.

اغراق نیست اگر بگویم فقط و فقط محتوای بهینه وبسایت شما است که می‌تواند آن را به رتبه‌های بالای گوگل برساند و برای همیشه در آنجا نگه دارد.

در ادامه، نکات کلیدی که باید در هنگام نوشتن محتوا برای سایت رعایت شوند را مطالعه می‌کنیم:

موضوع محتوا

در اولین قدم نوشتن محتوا به یک موضوع نیاز دارید. بهترین کسی که می‌تواند موضوع مقالات و محتوای وبسایت را تعیین کند، خود شما هستید.

به ارتباط مقاله با موضوع و هویت وبسایت خود توجه کنید. مثلا نوشتن محتوا درباره مصالح ساختمانی در یک وبسایت پزشکی کار عاقلانه‌ای نیست.

کلمه‌های کلیدی (یا عبارت کلیدی)

کلمه‌های کلیدی، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین موضوعات در بهینه سازی محتوای وبسایت و یا همان سئو است.

به یاد داشته باشید که هر محتوا در وبسایت شما یک کلمه کلیدی را به خود اختصاص خواهد داد. کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی) عبارتی است که کاربرها آن را در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو، وارد می‌کنند.

به عنوان نویسنده محتوا، این وظیفه شما است که عبارت‌های کلیدی را پیدا کنید و بعد مقاله‌ای را برای هرکدام از آنها تهیه کنید. می‌توانید برای این منظور از ابزارهایی نظیر keyword planner و یا keywordtool و یا حتی خود سایت گوگل استفاده کنید. این ابزارها به شما می‌گویند حول موضوع مورد نظر شما، کدام عبارت‌های کلیدی بیشتر جست و جو شده‌اند.

کلمه‌های کلیدی در عنوان مقاله و پاراگراف اول

پاراگراف اول متن شما مهم است. این بخش باید بتواند به گوگل بفهماند متن شما درباره چیست؟ بنابراین توصیه می‌شود:

 از کلمه کلیدی در عنوان مقاله خود استفاده کنید. بهتر است کلمه کلیدی تا حد امکان، زودتر نوشته شود.
 همچنین کلمه کلیدی را در پاراگراف اول مقاله خود به کار ببرید. باز هم هر قدر زودتر بتوانید کلمه کلیدی را در پاراگراف اول ذکر کنید، بهتر است.

با این کار به گوگل کمک می‌کنید که کلمه کلیدی مقاله شما را راحت‌تر تشخیص دهد. در نتیجه گوگل هم به کاربران کمک می‌کند تا زودتر سایت شما را پیدا کنند!

تراکم کلمات کلیدی

در حین نوشتن محتوا با کلمات کلیدی، توصیه می‌شود که عبارت کلیدی حداکثر با تراکم ۲.۵ درصد در متن عیناً تکرار شود.

 اگر بخواهم خیلی ساده به شما بگویم، در مقاله‌ای با حدوداً ۱۰۰۰ واژه، کلمه کلیدی را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید. در این مورد هم چند نکته خیلی مهم وجود دارد:

 لازم است کلمات کلیدی به صورت همگن در متن توزیع شده باشند. به عنوان مثال نمی‌شود کلمات کلیدی را تنها در یک یا دو پاراگراف تکرار کرد.
 اگر می‌خواهید بعد از کلمه کلیدی نقطه، ویرگول و یا نشانه جمع بگذارید، بین کلمه کلیدی و این نشانه‌ها یک اسپیس فاصله قرار دهید. چون کلمه کلیدی وقتی توسط گوگل شمرده می‌شود که چیزی به آن نچسبیده باشد.
 بسیار بهتر است کلمات کلیدی را در زیرعنوان‌های مقاله خود نیز به کار ببرید.

هدف از نوشتن محتوا

هدف شما از تولید یک مقاله چیست؟ آیا می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید؟ آیا می‌خواهید بازدیدکننده‌های بیشتری به دست بیاورید؟ و یا قصد دارید کسی را مجاب کنید که در یک نظرسنجی به شما رای بدهد؟

هدف از نوشتن محتوا نکته مهمی است که پیش از نوشتن آن باید به آن فکر کنیم تا در حین نوشتن مقاله، از ایده‌هایی که به هدف ما ربط دارند بیشترین استفاده را ببریم.

اهمیت عنوان مقاله

نویسندگان حرفه‌ای در حین نوشتن محتوا برای وبسایت، از تیترهای جذاب و خاصی استفاده می‌کنند. برای تولید تیترهای جذاب سعی کنید به یک مشکلی از کابر توجه کنید و به آن پاسخ دهید. تکنیک‌های زیر در نوشتن عنوان‌های جذاب به شما کمک می‌کنند:

 تیترهای سوالی برای کاربران جذاب هستند: چگونه قهرمان روابطمان شویم؟
 تیترهایی که اطلاعات آماری ارائه می‌دهند: ۱۰ ترفند برای سخنرانی جذاب
 تیترهای دستوری هم جذاب هستند: بدون مطالعه این تکنیک‌های زبان بدن وارد جلسه نشوید!

در کل باید عنوان مقاله را به نحوی انتخاب کنید که کاربر گمان کند اگر مقاله شما را نخواند، قطعا ضرر خواهد کرد.

تیترهای فرعی

لازم است در حین نوشتن محتوا برای وبسایت خود، از تیترهای فرعی در میان مقاله استفاده کنید. تیترهای فرعی هم خوانایی مقاله شما را افزایش می‌دهند و هم منجر به ایجاد امتیاز مثبت از لحاظ سئو می‌شوند. توصیه می‌شود که:

 بخش‌های مختلف متن خود را به نحوی با تیترهای فرعی از هم جدا کنید که هیج بخشی بیش از ۳۰۰ واژه نباشد.
 همچنین بهتر است کلمه کلیدی مقاله را در برخی از تیترهای فرعی به کار ببرید. فرض کنید کلمه کلیدی مقاله شما «تهیه کیک سیب» است. در این صورت، بهتر است به جای به کار بردن تیتر فرعی «مواد لازم» بنویسید «مواد لازم جهت تهیه کیک سیب».
 بهتر است تیترهای فرعی شما شامل واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط با موضوع مقاله و کلمه‌های کلیدی باشد.

عدم استفاده از محتوای کپی شده

محتوای کپی شده، هرگز به صفحه اول گوگل راه نخواهد یافت. لازم است که محتوای خودتان را تولید کنید. از آن گذشته، محتوای کپی باعث از بین رفتن اعتبار برند شما می‌شود. مطمئن باشید که مخاطب شما به راحتی متوجه می‌شود که محتوای کدام وبسایت کیفیت بالاتری دارد.


عدم استفاده از ترجمه گوگل

مقاله شما نباید ترجمه خود گوگل باشد. به این معنی که کپی کردن یک مقاله خارجی و ترجمه آن به وسیله گوگل و استفاده از آن در وبسایت، ارزشی ندارد. این یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود گوگل محتوای وبسایت شما را به عنوان اسپم و کپی در نظر بگیرد.

نوشتن محتوا برای مخاطب

حتما اطمینان کسب کنید که موضوع مقاله شما مخاطب داشته باشد. مثلا نوشتن محتوا درباره روش‌های آموزش الفبا به حیوانات خانگی، مخاطبی نخواهد داشت. پس در مورد موضوعاتی محتوا تولید کنید که عده‌ای آن را جستجو می‌کنند.

عمر محتوا

به شما توصیه می‌کنم وقت و انرژی و هزینه خود را صرف نوشتن محتوایی بکنید که تاریخ مصرف طولانی داشته باشد. موضوعات موقتی مانند شانس قهرمانی یکی از تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر امسال، تنها برای یک دوره کوتاه بازدید خواهند داشت و پس از این مدت هیچ کس درباره آن جست و جو نخواهد کرد.

استفاده از تصویر در متن

در حین نوشتن محتوا در وبسایت، تا حد امکان سعی کنید در متن خود از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید. با این کار هم یک نمره مثبت از گوگل دریافت خواهید کرد و هم مطالعه متن را برای مخاطب آسان می‌کنید.

برچسب‌ها

بین ۶ الی ۸ برچسب استفاده کنید. دقت کنید که کلمات کلیدی در برچسب‌ها استفاده نشود. استفاده از برچسب‌ها به آرشیوبندی مطالب کمک می‌کند. سعی کنید از برچسب های مشترک در مقالات استفاده کنید تا به نوعی به آرشیوبندی مطالب وبسایت شما کمک کند.
نوشتن محتوا برای وبسایت

اهمیت نوشتن محتوا و بهینه سازی آن

هدف از این نوشته، آموزش آسان مواردی است که در حین نوشتن محتوا برای سایت باید به آنها توجه کنیم. همان طور که می‌دانید، محتوا مهمترین جزئی است که در سئوی یک وبسایت باید مد نظر قرار گیرد.

اغراق نیست اگر بگویم فقط و فقط محتوای بهینه وبسایت شما است که می‌تواند آن را به رتبه‌های بالای گوگل برساند و برای همیشه در آنجا نگه دارد.

در ادامه، نکات کلیدی که باید در هنگام نوشتن محتوا برای سایت رعایت شوند را مطالعه می‌کنیم:

موضوع محتوا

در اولین قدم نوشتن محتوا به یک موضوع نیاز دارید. بهترین کسی که می‌تواند موضوع مقالات و محتوای وبسایت را تعیین کند، خود شما هستید.

به ارتباط مقاله با موضوع و هویت وبسایت خود توجه کنید. مثلا نوشتن محتوا درباره مصالح ساختمانی در یک وبسایت پزشکی کار عاقلانه‌ای نیست.

کلمه‌های کلیدی (یا عبارت کلیدی)

کلمه‌های کلیدی، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین موضوعات در بهینه سازی محتوای وبسایت و یا همان سئو است.

به یاد داشته باشید که هر محتوا در وبسایت شما یک کلمه کلیدی را به خود اختصاص خواهد داد. کلمه کلیدی (یا عبارت کلیدی) عبارتی است که کاربرها آن را در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو، وارد می‌کنند.

به عنوان نویسنده محتوا، این وظیفه شما است که عبارت‌های کلیدی را پیدا کنید و بعد مقاله‌ای را برای هرکدام از آنها تهیه کنید. می‌توانید برای این منظور از ابزارهایی نظیر keyword planner و یا keywordtool و یا حتی خود سایت گوگل استفاده کنید. این ابزارها به شما می‌گویند حول موضوع مورد نظر شما، کدام عبارت‌های کلیدی بیشتر جست و جو شده‌اند.

کلمه‌های کلیدی در عنوان مقاله و پاراگراف اول

پاراگراف اول متن شما مهم است. این بخش باید بتواند به گوگل بفهماند متن شما درباره چیست؟ بنابراین توصیه می‌شود:

 از کلمه کلیدی در عنوان مقاله خود استفاده کنید. بهتر است کلمه کلیدی تا حد امکان، زودتر نوشته شود.
 همچنین کلمه کلیدی را در پاراگراف اول مقاله خود به کار ببرید. باز هم هر قدر زودتر بتوانید کلمه کلیدی را در پاراگراف اول ذکر کنید، بهتر است.

با این کار به گوگل کمک می‌کنید که کلمه کلیدی مقاله شما را راحت‌تر تشخیص دهد. در نتیجه گوگل هم به کاربران کمک می‌کند تا زودتر سایت شما را پیدا کنند!

تراکم کلمات کلیدی

در حین نوشتن محتوا با کلمات کلیدی، توصیه می‌شود که عبارت کلیدی حداکثر با تراکم ۲.۵ درصد در متن عیناً تکرار شود.

 اگر بخواهم خیلی ساده به شما بگویم، در مقاله‌ای با حدوداً ۱۰۰۰ واژه، کلمه کلیدی را ۱۰ الی ۱۵ بار تکرار کنید. در این مورد هم چند نکته خیلی مهم وجود دارد:

 لازم است کلمات کلیدی به صورت همگن در متن توزیع شده باشند. به عنوان مثال نمی‌شود کلمات کلیدی را تنها در یک یا دو پاراگراف تکرار کرد.
 اگر می‌خواهید بعد از کلمه کلیدی نقطه، ویرگول و یا نشانه جمع بگذارید، بین کلمه کلیدی و این نشانه‌ها یک اسپیس فاصله قرار دهید. چون کلمه کلیدی وقتی توسط گوگل شمرده می‌شود که چیزی به آن نچسبیده باشد.
 بسیار بهتر است کلمات کلیدی را در زیرعنوان‌های مقاله خود نیز به کار ببرید.

هدف از نوشتن محتوا

هدف شما از تولید یک مقاله چیست؟ آیا می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید؟ آیا می‌خواهید بازدیدکننده‌های بیشتری به دست بیاورید؟ و یا قصد دارید کسی را مجاب کنید که در یک نظرسنجی به شما رای بدهد؟

هدف از نوشتن محتوا نکته مهمی است که پیش از نوشتن آن باید به آن فکر کنیم تا در حین نوشتن مقاله، از ایده‌هایی که به هدف ما ربط دارند بیشترین استفاده را ببریم.

اهمیت عنوان مقاله

نویسندگان حرفه‌ای در حین نوشتن محتوا برای وبسایت، از تیترهای جذاب و خاصی استفاده می‌کنند. برای تولید تیترهای جذاب سعی کنید به یک مشکلی از کابر توجه کنید و به آن پاسخ دهید. تکنیک‌های زیر در نوشتن عنوان‌های جذاب به شما کمک می‌کنند:

 تیترهای سوالی برای کاربران جذاب هستند: چگونه قهرمان روابطمان شویم؟
 تیترهایی که اطلاعات آماری ارائه می‌دهند: ۱۰ ترفند برای سخنرانی جذاب
 تیترهای دستوری هم جذاب هستند: بدون مطالعه این تکنیک‌های زبان بدن وارد جلسه نشوید!

در کل باید عنوان مقاله را به نحوی انتخاب کنید که کاربر گمان کند اگر مقاله شما را نخواند، قطعا ضرر خواهد کرد.

تیترهای فرعی

لازم است در حین نوشتن محتوا برای وبسایت خود، از تیترهای فرعی در میان مقاله استفاده کنید. تیترهای فرعی هم خوانایی مقاله شما را افزایش می‌دهند و هم منجر به ایجاد امتیاز مثبت از لحاظ سئو می‌شوند. توصیه می‌شود که:

 بخش‌های مختلف متن خود را به نحوی با تیترهای فرعی از هم جدا کنید که هیج بخشی بیش از ۳۰۰ واژه نباشد.
 همچنین بهتر است کلمه کلیدی مقاله را در برخی از تیترهای فرعی به کار ببرید. فرض کنید کلمه کلیدی مقاله شما «تهیه کیک سیب» است. در این صورت، بهتر است به جای به کار بردن تیتر فرعی «مواد لازم» بنویسید «مواد لازم جهت تهیه کیک سیب».
 بهتر است تیترهای فرعی شما شامل واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط با موضوع مقاله و کلمه‌های کلیدی باشد.

عدم استفاده از محتوای کپی شده

محتوای کپی شده، هرگز به صفحه اول گوگل راه نخواهد یافت. لازم است که محتوای خودتان را تولید کنید. از آن گذشته، محتوای کپی باعث از بین رفتن اعتبار برند شما می‌شود. مطمئن باشید که مخاطب شما به راحتی متوجه می‌شود که محتوای کدام وبسایت کیفیت بالاتری دارد.
عدم استفاده از محتوای کپی شده

عدم استفاده از ترجمه گوگل

مقاله شما نباید ترجمه خود گوگل باشد. به این معنی که کپی کردن یک مقاله خارجی و ترجمه آن به وسیله گوگل و استفاده از آن در وبسایت، ارزشی ندارد. این یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود گوگل محتوای وبسایت شما را به عنوان اسپم و کپی در نظر بگیرد.

نوشتن محتوا برای مخاطب

حتما اطمینان کسب کنید که موضوع مقاله شما مخاطب داشته باشد. مثلا نوشتن محتوا درباره روش‌های آموزش الفبا به حیوانات خانگی، مخاطبی نخواهد داشت. پس در مورد موضوعاتی محتوا تولید کنید که عده‌ای آن را جستجو می‌کنند.

عمر محتوا

به شما توصیه می‌کنم وقت و انرژی و هزینه خود را صرف نوشتن محتوایی بکنید که تاریخ مصرف طولانی داشته باشد. موضوعات موقتی مانند شانس قهرمانی یکی از تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر امسال، تنها برای یک دوره کوتاه بازدید خواهند داشت و پس از این مدت هیچ کس درباره آن جست و جو نخواهد کرد.

استفاده از تصویر در متن

در حین نوشتن محتوا در وبسایت، تا حد امکان سعی کنید در متن خود از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید. با این کار هم یک نمره مثبت از گوگل دریافت خواهید کرد و هم مطالعه متن را برای مخاطب آسان می‌کنید.

برچسب‌ها

بین ۶ الی ۸ برچسب استفاده کنید. دقت کنید که کلمات کلیدی در برچسب‌ها استفاده نشود. استفاده از برچسب‌ها به آرشیوبندی مطالب کمک می‌کند. سعی کنید از برچسب های مشترک در مقالات استفاده کنید تا به نوعی به آرشیوبندی مطالب وبسایت شما کمک کند.
نوشتن محتوا برای وبسایت

لینک‌های داخلی

در حین نوشتن محتوا برای وبسایت، هر کجا عبارت یا جمله‌ای را نوشتید که قبلا در مقاله‌ای وجود داشته، آن عبارت را به مقاله مربوطه لینک کنید.

 هیچ گاه کلمه کلیدی مقاله‌تان را به جای دیگری لینک نکنید. اما برعکس، اگر کلمه کلیدی مقاله قبلاً در جای دیگری نوشته شده است، بهتر است آن را به مقاله‌تان لینک کنید.

لینک‌های خارجی

سعی کنید چند لینک هم به خارج از وبسایت خود داشته باشید. در اینجا نیز از کلمه کلیدی مقاله استفاده نکنید. بهتر است از وبسایت‌های معتبر برای ایجاد لینک‌های خارجی استفاده کنید.

بازاریابی محتوا چیست
تمرکز و برنامه­ ریزی بر محتوا، یکی از موثرترین فعالیت ­ها در حوضه تجارت الکترونیک است. بازاریابی محتوا واژه­ ای ست نوین که شاید تازه به گوشتان رسیده باشد. امروزه Content Marketing، با گسترش شبکه­ های مجازی و دنیای اینترنت، تبدیل به یکی از مهم­ترین بخش­ ها در موفقیت کسب ­وکار شده است. تلاش ما در این مقاله بر این است که آشنایی نسبی در مورد این نوع بازاریابی و اصول آن در اختیار شما قرار دهیم
محتوا به چه معناست:

به طور کلی هر فایل که در سایت به کاربران ارائه می­ شود در واقع یک نوع محتوا محسوب می­ شود؛ از قبیل مقاله، داستان، تصاویر، آیکون، ویدیو­های بلند و کوتاه، تبلیغات، و موسیقی یا پادکست. ما به طور خاص قصد داریم راجع به بازاریابی محتوا صحبت کنیم. باید بدانید کانتنت مارکتینگ، فرق بسیاری با استراتژی محتوا دارد. استراتژی محتوا بحثی جامع­ تر از بازاریابی را شامل می­ شود و بدین معنی است که شما تصمیم می­ گیرید چه محتوایی در سایت بگذارید یا چه مقاله­ای را ترجمه کنید و …

در واقع استراتژی محتوا یعنی خط­ مشی و دستورالعمل شما برای بارگذاری مطالب در سایت. اما اگر قصد فروش محصول یا خدماتی را دارید، یا اگر دلیل شما برای بارگذاری محتوا در سایت، جذب مشتری جدید و یا وفاداری مشتری­ های قدیمی ست، دارید از اصول بازاریابی محتوا استفاده می­ کنید. محتوا مارکتینگ در واقع زیرمجموعه­ ای از استراتژی محتواست و برای پیش­برد مسیر باید با اصول آن به طور علمی آشنایی داشت.

بازاریابی محتوا چیست


مزایای بازاریابی محتوا

در مطلب روش‌های تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی شامل چه مواردی است؟ توضیح داده ایم چگونه تولید محتوا کنید تا بازاریابی محتوا ­ بتواند به جذب مشتری جدید و یا حفظ مشتریان قدیمی شما بینجامد. بازاریابی محتوا، یک برنامه استراتژیک دیجیتال است که از طریق آن باید بتوان مشتری را جذب کرد. در واقع شما با این نوع از بازاریابی باید بتوانید بدون تبلیغ مستقیم، و بدون پرداخت هزینه مشتری جذب کنید. برای این منظور باید کسب ­وکارتان را بشناسید، بتوانید بازار و رقبا را ارزیابی کنید و بر طبق حوزه کاری و علایق کاربرانتان محتوا تولید کنید. برای مثال فرض کنید شما فروشگاه اینترنتی فروش فرش دستباف دارید و بالطبع مشتریان شما خریدار فرش هستند. شما باید درباره ­ی فرش و راه ­های نگهداری، پروسه تولید و سایر موارد که به فرش مرتبط است مقاله تولید کنید.

شما با اثبات مزیت فرش دستباف به دنبال فروش آن هستید. مشتریان با خواندن مطالب شما سرگرم شده و اطلاعات عمومی­ شان افزایش می­یابد و این اطلاعات قطعا به کارشان خواهد آمد. اما مورد مهم­تر این است که اگر فروشگاهی به طور غیر­مستقیم شروع به تبلیغ محصولاتش کند، مشتریان را ترغیب به خرید کرده و چون یک راهنمای علمی در اختیار مشتریان قرار می­دهد، مشتریان را وفادار کرده و وادار می­کند که برای خرید به سایت سر بزنند و یا مشتریان جدید را جذب شوند.
اهداف بازاریابی محتوا

می­توان با استفاده از تکنیک­ های بازاریابی و تولید محتوای مناسب، از طریق موتورهای جستجوی گوگل مشتری جذب کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که کسی که در مورد راهنمای خرید یک محصول یا کسب اطلاعات بیشتر درباره­ ی آن در گوگل به جست ­و جو می پدازد و به سایت شما سر می­زند، فقط یک بازدیدکننده نیست بلکه یک مشتری بالقوه است و شما باید بتوانید وی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید. ارتباط مستقیمی بین بازاریابی محتوا و بازاریابی موتورهای جست­ و جو وجود دارد؛ یعنی شما باید بتوانید با رعایت اصول سئو و بهینه سازی مطالب، مقاله­ تان در صدر نتایج جست وجو قرار گیرد.

نقطه اوج بازاریابی محتوا جایی ست که شما با محتوای هدفمند بتوانید کاربری را که دنبال اطلاعات جدید در زمینه کاری شماست را از طریق موتورهای جستجو به سایت بکشانید.

سئو و بازاریابی محتوا


تاثیر بازاریابی محتوا:

برای راه ­اندازی یا توسعه کسب وکار اینترنتی نیاز به استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هست. از آنجا که هر کسب ­و کاری بر مبنای یک تخصص خاص شکل می­گیرد، شما باید با تولید محتوای سالم در آن زمینه مشتری جذب کنید بدون آنکه هزینه­ ای پرداخته باشید. بازاریابی محتوا می­تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند و می­توانید ازین طریق مشتریان زیادی را جذب کنید. اگر امروزه شما از طریق محتوا نتوانید برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید به احتمال قوی از بازار حذف خواهید شد. چیزی که باعث می شود محتوایی در صدر جدول جست­ و جو قرار گیرید تنها اصول سئو و بهینه ­سازی موتورهای جستجو نیست؛ بلکه محتوای سالم و کیفیت آن است. با نوشتن مطالب بی­ ارزش و ناقص در مورد یک محصول شاید بتوان بازدید کنندگانی را به سایت جذب کرد اما آن­ها هرگز مشتری نخواهند شد.
نکات بازاریابی محتوا:

محتوا باید سالم و با کیفیت باشد و بتواند به طور غیرمستقیم مشتری جذب کند. در اینجا اصولی را مطرح می­کنیم که باید در نظر داشته باشید تا به کمک آن بتوانید محتوای درستی تهیه کنید.

 نباید تبلیغ کنید:

یکی از اشتباهات در بازاریابی محتوا این است که تبلیغ محصولات خود را بکنید. اگر با محتوایی که در سایت قرار می­دهید دائم در حال تبلیغ محصولات خود باشید، ممکن است به اعتماد کاربران لطمه وارد کنید و آن­ها به صحت مطالب شما شک کنند و این تصور برایشان ایجاد شود که محتوا بر اساس فروش نگاشته شده و جنبه مبالغه و تبلیغاتی دارد. تبلیغ باید با محتوا متفاوت باشد و کاربر نباید حس کند که شما قصد فروش محصولات خود را از طریق مقاله دارید.

 مطالب را بی طرف و منطقی بنویسید:

در ابتدا باید در مورد محصول و یا چیزی که قصد عرضه­ کردنش را دارید، اطلاعات کامل و صحیح کسب کنید. این اطلاعات را برای کاربران شرح دهید و در نوشتار، خود را به عنوان فروشنده و کاربر را به عنوان مشتری نبینید. اگر محصولی ویژگی­ های بدی هم دارد آن را بنویسید. سعی کنید محصولات مشابه را بی­طرفانه با هم مقایسه کنید.

 ساده اما حرفه ای بنویسید:

نگارش حرفه ­ای در عین حال ساده داشته باشید. از نوشتن مطالب غیرقابل فهم اجتناب کنید اما خودمانی و شکسته هم ننویسید، متن شما باید برای همگان قابل فهم باشد. اگر نگارش شما حرفه­ ای باشد باعث می شود کاربران به شما اعتماد کنند. به عنوان مثال وجود غلط یا اشتباهات فاحش نگارشی در سایت، ممکن است بدبینی نسبت به کسب­ و کار شما ایجاد کند.

 مطالب کامل بنویسید:

باید بتوانید کاربر را در سایت نگه دارید و بتوانید به طور جامع راجع به یک موضوع مطلب بنویسید تا کاربر بتواند جوابی برای سوال های خوب پیدا کند. نوشته شما باید نگارش کامل و صحیحی داشته باشد و سعی کنید حتما سرتیتر داشته باشید و تا مقاله مرتب­ تر باشد و بتوانید در موضوع ریز شده و مطلب جامع و مرتبی بنویسید.

 مقاله شما باید جمع بندی داشته باشد:

شما باید بتوانید به کاربر کمک کنید که تصمیم بگیرد. سعی کنید چند خط به طور خلاصه راجع به مطالبی که مطرح کردید بنویسید. حتی از محصولات مشابه هم بنویسید و آن­ها را بدون غرض ارزیابی کنید. به کاربر کمک کنید که راحت ­تر تصمیم بگیرد حتی اگر انتخابش محصول شما نباشد. به هر حال شما هم طرفداران خاص خود را خواهید داشت و جای نگرانی نیست.





نکات بازاریابی محتوا

 به کاربران پیشنهاد هوشمندانه دهید:

همانطور که گفته شد تبلیغ مستقیم نکنید. وسط مقاله و محتوا تبلیغ نویسی نکنید. اگر می­ خواهید محصول خود را ارائه دهید می ­توانید در قسمت های مختلف سایت، باکس خرید بگذارید اما نه وسط محتوا. کاربر را در انتخاب آزاد بگذارید تا اگر محصول شما را پسندید خودش بر روی لینک خرید کلیک کند.



با ارائه این شش راهکار امیدواریم تولید محتوای خوب و سالمی داشته باشید و بتوانید در حوزه تخصصی خود کاربران را به سمت مارکت خود سوق دهید.

۱۰ سیستم برتر مدیریت محتوا

در دنیای امروزه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ی کاربردی می توان یافت که به تناسب نوع وب وسایتی که قصد طراحی آن را دارید حداقل یک موردِ در خور برای این منظور در دسترس خواهد بود. تکیه بر این واقعیت که اغلب طراحان و برنامه نویسان علاقه ای به صرف وقت جهت فراگیری تمامی سیستم های مدیریت محتوای موجود ندارند و بیشتر مایلند بر یک و یا حداکثر دو مورد تسلط یابند، نیاز به وجود سامانه ای منعطف و قدرتمند را آشکار می سازد. سامانه های معرفی شده ذیل در این قالب می گنجند. برخی از آن ها کاملا مطرح هستند(حداقل در میان طراحان) و برخی دیگر هنوز اندکی ناشناخته اند.

سه جایگاه اول لیست برترین سیستم مدیریت محتوا را وردپرس، جوملا و دروپال به خود اختصاص داده است. هفت سامانه دیگر اگر چه که از محبوبیت سه سیستم ذکر شده برخوردار نیستند اما در عین حال ترکیب خوبی از قدرتمندی، انعطاف و سهولت در بکارگیری را ارائه می دهند. انتخاب یک سامانه کارآمد پس از ارزیابی نیازهای خود و کاربرانتان میسر می شود.
وردپرس(WORDPRESS)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

سیستم مدیریت محتوا - وردپرس - WORDPRESS

طی سال های گذشته مباحث زیادی در خصوص ماهیت وردپرس و امکان دسته بندی آن به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا وجود داشت چرا که ساختار این سامانه معرف یک پلت فرم وبلاگ نویسی بود. این کمشکش ها زمانی فروکش کرد که از وردپرس در طراحی وب سایت های ساده ی چند صفحه ای بروشور مانند(که وبلاگ نیز نبودند) استفاده شد. خلق شبکه های اجتماعی پیشرفته از طریق پلاگین های این سامانه منجر به ختم این مباحث برای همیشه شد.

امروزه هزاران قالب، پلاگین و ویجت به منظور بسط قابلیت های وردپرس در دسترس است. همچنین گسترش انجمن توسعه دهندگان این سامانه بدان معناست که دستیابی به آموزه ها و اطلاعات مورد نیاز جهت بهره گیری از این سیستم به راحتی فراهم شده است. راه اندازی شبکه های اجتماعی، تالارهای گفتگو(Forum) و وب سایت های تجارت الکترونیک به کمک پلاگین ها و قالب های سفارشی شده، تنها با یک بار نصب و اشتراک گذاری این سامانه امکان پذیر شده است.
مزایای وردپرس:

 انجمن گسترده توسعه دهندگان همراه با مستندات و آموزه های قابل دستیابی
 ایجاد هر گونه وب سایت با بهره گیری از پلاگین های رایگان و غیر رایگان و قالب های سفارشی شده
 محیط مدیریتی کاربرپسند

معایب وردپرس:

 پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
 آسیب پذیری امنیتی وب سایت های راه اندازی شده از طریق این سامانه بدون اعمال تنظیمات مورد نیاز
 عدم وجود پشتیبانی رسمی برای این نرم افزار به گونه ای که ممکن است برخی مشکلات و سوال ها بی پاسخ باقی بماند.

موارد استفاده از وردپرس:

 طراحی وبلاگ و یا سایت های شخصی
 وب سایت دانشگاه ها
 وب سایت های عکاسی
 وب سایت های معرفی مشاغل
 وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک

جوملا(JOOMLA)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

سیستم مدیریت محتوا - جوملا - JOOMLA

جوملا سامانه ای است که برای طراحی وب سایت های شرکت ها و موسسات برجسته ای چون MTV، دانشگاه هاروارد و IHOP مورد استفاده قرار گرفته است. این CMS برای طراحی سایت هایی با محتوای مدیریتی نیز مناسب است. به عنوان مثال سایت Citibank با تکیه بر این ویژگی جوملا راه اندازی شد. جوملا برای طراحی هر نوع وب سایت اعم از وب سایت های معمولی تا وب سایت های بسیار پیچیده قابل استفاده است. جوملا دارای یک انجمن بزرگ از طراحان قالب حرفه ای و توسعه دهندگان افزونه است (بالغ بر 200.000 نفر) و سهولت در دستیابی به پلاگین ها و افزونه های مورد نیاز حکایت از آن دارد که بسط قابلیت های این سامانه لزوما نیازمند کدنویسی نیست.
مزایای جوملا:

 احراز هویت کاربران از طریق OpenID, Google و LDAP
 وجود بیش از 7000 افزونه
 انجمن گسترده توسعه دهندگان همراه با مستندات و آموزه های قابل دستیابی

معایب جوملا:

 عدم وجود سیستم مدیریت محتوا کاربر پسند
 کمبود قالب های قوی در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا
 پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی

موارد استفاده از جوملا:

 طراحی وبلاگ و یا سایت های شخصی
 وب سایت دانشگاه ها
 پرتال های کاربری
 وب سایت های خبری(مجلات، روزنامه ها و ...)
 وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک

دروپال(DRUPAL)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

دروپال - DRUPAL

یکی دیگر از سیستم مدیریت محتوا ی محبوب که توسط شرکت های مطرحی چون New York Observer، Popular Science، MIT، Sony Music و Fast Company بکار گرفته شده، دروپال است. ویژگی های منعطف و کاربرپسند این سامانه امکان مدیریت محتوای سایت ها را تسهیل کرده است. دروپال دارای انجمن توسعه دهندگان فعال، تعداد زیادی کانال IRC و تالارهای گفتگو و مستنداتی است که پیوسته به روز و بهینه می شوند. این مستندات دربرگیرنده تمامی نیازهای نصب و راه اندازی وب سایت ها، ماژول ها، طراحی قالب ها و دیگر مسائل مرتبط است. وجود بیش از 6000 افزونه برای این سامانه تاثیر چشمگیری در افزایش قابلیت های این CMS جهت مدیریت محتوا داشته و بدان معناست که با بکارگیری این سیستم می توان تمام تمرکز را متوجه طراحی و راه اندازی وب سایت نمود و نیاز به درگیری با کدنویسی از میان رفته است.
مزایای دروپال:

 انجمن پشتیبانی قدرتمند متشکل از کانالهای IRC و حتی پشتیبانی زنده
 وجود بیش از 6000 افزونه که این سامانه را تا حد زیادی قابل توسعه کرده است.
 استفاده از این سامانه توسط شرکت های بزرگ که خود گواه قدرت این سامانه است.

معایب دروپال :

 پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
 کمبود چشمگیر قالب های رایگان و غیررایگان
 پیچیدگی در ایجاد قالب

موارد استفاده از دروپال:

 وب سایت هایی با محتوای ذخیره سازی فایل ها
 شبکه های اجتماعی
 پرتال های خبری
 وبلاگ های اجتماعی
 وب سایت هایی جهت اشتراک گذاری ویدئو و عکس

اکسپرشن انجین(EXPRESSIONENGINE)
نیازمند لایسنس، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

اکسپرشن انجین -EXPRESSIONENGINE

این سامانه ترکیب جالبی از نرم افزارهای غیر رایگان و متن باز است. ساختار این سیستم مدیریت محتوا بر پایه CodeIgniter می باشد که خود یک فرم ورک متن باز است. جنبه ی غیر رایگان این سامانه از این واقعیت نشات می گیرد که برنامه نویسانی متعهد همراه با پشتیبانی فنی و انحصاری در پس این سیستم وجود دارند.

وب سایت های مطرحی که به کمک این سیستم راه اندازی شده اند عبارت است از AIX Life، the Canon Ixus site و LivingSocial Adventures.

کستردگی پلاگین و ماژول ها در این CMS بسیار محدود است به طوری که تنها 22 ماژول و 100 پلاگین در دسترس است. اما با همین تعداد اندک، دانش نامه ها، تالارهای گفتگو ، سایت های مدیریت کاربران، تجارت الکترونیک، سایت های آمارگیری و.... بیشماری ایجاد شده است. چنانچه از طریق وب سایت رسمی امکان یافتن پلاگین مورد نظر فراهم نباشد، انجمن هایی برای ارائه ی پلاگین متناسب با نیاز شما در نظر گرفته شده است.
مزایای اکسپرشن انجین:

 ارائه لایسنس
 تمرکز بر امنیت(این در حالی است که سامانه مذکور با هیچگونه نقص امنیتی جدی مواجه نشده است)
 عدم اعمال محدودیت در طراحی سایت ها

معایب اکسپرشن انجین:

 هزینه بالا بخصوص برای طراحی سایت های تجاری
 پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی
 عدم وجود دمو جهت ارزیابی سامانه پیش از خرید

تکست پترن(TEXTPATTERN)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

تکست پترن - TEXTPATTERN

تکست پترن یکی از سیستم های نادیده گرفته شده در بازار CMS هاست. این سامانه بسیار منعطف و کاربرپسند است که به راحتی قابلیت سفارشی سازی دارد. از این CMS برای تولید تگ های برنامه نویسی استفاده می شود که به بازیابی و مدیریت محتوا کمک شایانی کرده است. این سامانه براحتی متون خام و بدون فرمت را در مقالات تبدیل به متون XHTML کرده و میزان کارپسندی مطالب را به طور چشمگیری افزایش داده است.

گستردگی قالب های این سامانه به اندازه وردپرس، جوملا و یا دروپال نیست و تنها بالغ بر 120 قالب جهت استفاده کاربران در دسترس است. در عین حال چندین قالب مدیریتی نیز برای مدیریت محتوا توسط برنامه نویسان ارائه شده است.
مزایای تکست پترن:

 اینترفیس بسیار ساده
 مناسب برای طراحی هر نوع سایت همراه با ارائه آموزه های لازم
 مستندات بسیار مناسب

معایب تکست پترن:

 کاربران اندک
 پلاگین های محدود نسبت به دیگر CMS ها
 کمبود قالب های قوی

موارد استفاده از تکست پترن:

 وب سایت های خبری
 وب سایت های آموزشی
 وب سایت هایی با محتوای معرفی محصولات
 پرتال های ساده
 وب سایت هایی جهت دانلود فایل ها

کانتائو(CONTAO)- با نام رسمی TYPOLIGHT
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

کانتائو - CONTAO

این سامانه با استفاده از AJAX و قابلیت های Web 2 سبب شده که کاربران زیادی از استفاده آن لذت ببرند. ساختار سیستم استاندارد آن امنیت بالایی را ارائه می‌دهد علاوه‌ بر این، سیستم می‌تواند به صورت انعطاف‌پذیر و کم هزینه گسترش یابد. مدیریت آسان کاربران و قوانین، سرویس بروزرسانی، چارچوب پیشرفته و بسیاری از افزونه‌های داخلی موجود (اخبار، تقویم، فرم‌ها و ....) کانتائو را به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوای متن‌باز کرده شناسانده است.

قالب های کمی برای این سامانه طراحی شده است که البته با توجه به پشتیبانی این CMS از فرم ورک های CSS نگرانی جدی برای طراحان در پی نخواهد داشت.
مزایای کانتائو:

 عدم محدودیت در طراحی وب سایت
 سهولت در یادگیری برای طراحان
 ماژول های قدرتمند

معایب کانتائو:

 عدم وجود قالب
 عدم توسعه بخش مدیریتی این سیستم از طریق ادمین
 استفاده از این سامانه در طراحی سایت های کوچک به دلیل توسعه نیافتگی بخش مدیریتی ادمین

سیلوراستریپ(SILVERSTRIPE)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

سیلوراستریپ - SILVERSTRIPE

این سامانه یک سیستم مدیریت متن باز و مناسب طراحانی است که به کدنویسی علاقه دارند. با توجه به وجود دستعورالعمل ها، آموزه ها، وبلاگ ها و تالارهای گفتگو بیشمار، این سیستم برای برنامه نویسان مبتدی نیز قابل استفاده است. با توجه به اینکه کدهای برنامه نویسی مشتق از ویژگی های فریم ورک Sapphire می باشند بنابراین برنامه نویسان می توانند به راحتی از هر یک از کدهای HTML و یا CSS برای طراحی وب سایت خود بهره گیرند. یکی دیگر از ویژگی های این سامانه مدیریت صفحات چندگانه جهت پاسخگویی هر چه کاملتر به نیازهای کاربران می باشد. همچنین این CMS از ابزارهای نگارشی قدرتمندی برخوردار است که طراحان را قادر می سازد از طریق این ابزارها، تنظیمات جداگانه ای با سطوح دسترسی مختلف برای بخش های منتشر شده و یا منتشر نشده وب سایت تعریف کرده و محتوای آن را مدیریت نمایند. این ویژگی در مقابل داشتن چندین ویرایشگر و یا ویراستاری که تنها نیاز است بخش خاصی را مدیریت نماید، ویژگی کاملا برجسته ای است.

این سامانه بالغ بر 350.000 بار دانلود شده و جامعه طراحان عظیمی را در برمیگیرد. سازمان پشتیبانی این CMS جهت بروزرسانی و بهینه سازی کدهای مربوطه برای پاسخگویی و رفع هر چه سریعتر مشکلات احتمالی در دسترس بوده و شاهد این امر وجود این سازمان ها در بیش از سی کشور دنیاست که پشتیبانی گسترده و جامع این CMS را محرز می نماید.
مزایای سیلوراستریپ :

 سهولت در سیستم مدیریت
 آزادی در استفاده از کدهای CSS و یا HTML بر مبنای نیاز طراحی وب سایت
 توسعه یافتگی بر اساس استاندارهای موجود

معایب سیلوراستریپ :

 نیاز به آموزش و یادگیری جهت استفاده از این CMS
 محدودیت در ماژول/افزونه (حدودا 50 عدد)
 کمبود قالب های قوی

آمبراکو(UMBRACO)

رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی .NET

آمبراکو - UMBRACO

این سامانه با امکان مدیریت همه جانبه و تمرکز بر استاندارهای وب و با استفاده از سیستم قالب بندی باز و توانایی ساخت دستورالعمل ها یکی از سیستم های مدیریت محتوای محبوب است. همچنین به راحتی می توان محتوای وب سایت های طراحی شده با Flash و یا Silverlight را در سایت های مدیریت شده با این سامانه گنجاند. از جمله وب سایت های طراحی شده با این سامانه می توان به Heinz و ABBA اشاره کرد.

از دیدگاه مدیریتی این سامانه با ارائه نمودار درختی، این امکان را برای کاربران فراهم آورده است که اطلاعات مورد نیاز را در مورد وب سایت به دست آورده و نگاهی اجمالی به آن بیندازند.

این CMS قابلیت پشتیبانی از نسخه های متعدد، نمایش زمان بندی شده و پیش نمایش صفحات را دارد. از دیگر ویژگی های بارز این سامانه می توان به پشتیبانی این سیستم از ورد(Word) اشاره کرد و این خود دلیل محبوبیت این سامانه نزد کاربران مایکروسافت آفیس است.

مدیریت سمت ادمین برای طراحان و برنامه نویسان در این سامانه از طریق اپلیکیشن های سفارشی شده و پلت فرم متن باز API فراهم شده است.
مزایای آمبراکو:

 وجود پشتیبانی به دو صورت رایگان و غیر رایگان
 بسیار قدرتمند و منعطف برای طراحی وب سایت ها و شبکه های داخلی
 پلت فرم متن باز API

معایب آمبراکو:

 افزونه های اولیه غیر رایگان
 عدم وجود دمو جهت ارزیابی سامانه پیش از خرید
 عدم امکان استفاده از قالب های طراحی شده سمت کاربر

موارد استفاده از آمبراکو:

 مجلات و روزنامه ها
 وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک
 وب سایت های دولتی
 وبلاگ های شخصی
 وب سایت های مراکز آموزش

کانسرت 5(concrete5)
رایگان، بر مبنای زبان برنامه نویسی PHP

کانسرت 5 - concrete5

این سامانه در حقیقت یک سیستم مدیریت محتوا نیست بلکه می توان آن را در فهرست فریم ورک ها گنجاند. این روزها طراحی وب سایت ها کار ساده ای است و می تواند طی مراحل مختلفی صورت گیرد. می توان سایتی را با یک قالب طراحی کرد و نیازی به هیچ کدنویسی نداشت و یا می توان کدهای مورد نیاز را از طریق CSS و یا HTML تولید کرد و وب سایت را به کمک آن ها راه اندازی نمود. قالب های آماده ی بسیاری در دسترس است اگر که شما مشکلی با زبان برنامه نویسی PHP نداشته باشید.

یکی از ویژگی های شاخص این سامانه سهولت در ویرایش متون و کارپسندی آن است که برای کابران بسیار مبتدی نیز قابل استفاده است.

با تکیه بر گزارشات ارائه شده در سال 2010 در رابطه با سیستم های مدیریت محتوای متن باز، انجمن برنامه نویسانی که از این سامانه بهره برده اند، افزایش قابل توجهی داشته است. برهمین مبنا پاسخ هر گونه سوال از طریق سیستم تیکتینگ و یا با استفاده از تالارهای گفتگو براحتی قابل دستیابی است. از این روست که کاربرپسندی و پشتیبانی قوی، این سامانه را میان طراحان مبتدی بسیار محبوب کرده است.
مزایای کانسرت 5 :

 تبدیل وب سایت های نوشته شده با کدهای HTML ابتدایی به وب سایت طراحی شده با کانسرت در لحظه
 انجمن برنامه نویسان فعال و گسترده
 ارائه سرویس میزبانی شامل پیشیبانی در این زمینه

معایب کانسرت 5 :

 غیر رایگان بودن پلاگین های قوی و مفید
 غیر رایگان بودن اکثر قالب ها
 پشیبانی غیر رایگان در صورت عدم تهیه سرویس میزبانی از شرکت ارائه دهنده این سامانه

کاشی سی ام اس(CUSHYCMS)
رایگان، نسخه حرفه ای 28 دلار در ماه به تناسب ویژگی ها – میزبانی شده

کاشی سی ام اس - CUSHYCMS

این سیستم تنها سیستمی است که میزبانی شده است. نسخه رایگان این CMS در برگیرنده تعداد نامحدودی وب سایت، صفحات و ویرایشگرهاست با این ویژگی که اجازه استفاده از نام دامنه و لوگوی شخصیتان از شما سلب شده است. چنانچه این مسئله برایتان اهمیتی ندارند، نسخه رایگان پیشنهاد ویژه ای خواهد بود در غیر اینصورت می توانید با پرداخت هزینه لایسنس نسخه حرفه ای نسبت به نگهداری برند و نام خود اقدام نمایید.

آنچه این سامانه را از دیگر سامانه ها متمایز کرده است سهولت در ویراستاری برای کاربران است. شما سایت خود را طراحی کرده و سپس آن را به این CMS اضافه می کنید. سپس دسترسی های لازم را جهت وایریش بخش دلخواه به کاربرانتان می دهید.

با توجه به ماهیت این CMS پلاگین و یا قالب از پیش تعیین شده ای برای این سامانه در نظر گرفته نشده است. برای آن دسته از طراحان که عادت به کار با CMS ندارند و یا آن دسته که سایت هایی ساده طراحی کرده اند و نیازی به ویژگی های گسترده CMS ندارند ولی مایلند که کاربرانشان امکان ویرایش برخی از قسمت های سایت را داشته باشند، این سامانه یک پیشنهاد ویژه است.
مزایای کاشی سی ام اس:

 سهولت بسیار در ویرایش و مدیریت محتوا
 نسخه های رایگان مناسب برای عموم کاربران
 سسهولت در آغاز به کار

معایب کاشی سی ام اس:

 هزینه قابل توجه در صورت بکارگیری نسخه های غیر رایگان تنها در یک وب سایت
 پشتیبانی از طریق ایمیل تنها در نسخه های غیر رایگان
 بسار ابتدایی برای طراحی سایت های بزرگ


نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید