مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

دسته بندی
دیپروتد دورنما  دیپروتد راهکار و ترفند  استارت اپ  علوم اخبار دانش  رویداد  کتاب خوانی


آگهی
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی صبنگو
مطالب
05/13 1399
 آزمایش موفقیت آمیز تاکسی پرنده ولوکوپتر در دبی ایران من، با چه کلماتی در دنیا شناخته می شود؟!

آلمان: "تکنولوژی و بنز"

فنلاند: "نظام آموزشی برتر"

برزیل:"قهوه و فوتبال" "بهتر است کشور من در جهان به چه چیزی شناخته شود؟" به عبارت دیگر" وقتی یک شهروند خارجی، نام کشور مرا می شنود، اولین چیزی که به ذهنش می رسد، کدام کلمه یا کلمات است؟" این، مهم ترین سؤالی است که همه مدیران یک کشور به ویژه مقامات ارشد آن، باید مدام بدان اندیشه کنند و درباره اش برنامه ریزی و عمل کنند. مقامات کره شمالی، این کار را کرده اند؛ آنها تصمیم گرفته اند وقتی کسی در دنیا نام کشورشان را می شنود، "بمب اتمی" به ذهنش متبادر شود.

در مقابل وقتی نام کره جنوبی در جای جای جهان شنیده می شود، کلماتی مانند سامسونگ، ال جی ، کیا و هیوندایی با آن همراه می شود. آلمان، نام "تکنولوژی و بنز" را به ذهن متبادر می کند؛ فنلاند، یادآور "نظام آموزشی برتر" است، برزیل، دو کلمه "قهوه و فوتبال" را به یاد می آورد، هلند، "باغ های گل و دام های برتر"، فرانسه، "فرهنگ، هنر، مد و توریسم" ، افغانستان ، "تروریسم و مواد مخدر" ، امارات "دوبی ، تجارت آزاد و هواپیمایی امارات" و قطر، "گاز" را به ذهن متبادر می کنند و ... . این نام ها، تصادفی با برند کشورها پیوند نخورده اند؛ هر کدام از این ها محصول عملکرد مدیران و مردم آن کشورها هستند. حال سؤال این است: آیا مسوولان و مردم کشور ما به کلمه یا کلمات کلیدی که در پی نام "ایران" در ذهن مردم جهان متبادر می شود، برنامه ای دارند یا حتی فکرش را کرده اند؟! چندی پیش، سفری به بلغارستان داشتم؛ در فرودگاه زنی میانسال از دخترم پرسید: از کدام کشور آمده اید؟
وقتی فهمید ایرانی هستیم، لبخندی زد و با شوق و ذوق و لهجه خاص خودش گفت: "اُاُاُ... اصغر فرهادی!"
برایم خوشحال کننده بود که نام کشورم نه با سلاح هسته ای و نقض حقوق بشر و ... که با نام یک هنرمند بزرگ و محبوب همراه می شد. در روزهای بعد، با یک مرد لهستانی آشنا شدم که تعمیرکار خودرو بود؛ او وقتی نام ایران را شنید، کمی مکث کرد و گفت: آهان! در کشورتان جنگ است؟!
برایش توضیح دادم که ایران سه دهه قبل با عراق می جنگید، آن هم در مناطق مرزی و الان سال است که جنگی وجود ندارد. او رابه ایران دعوت کردم و پاسخ داد: شاید در تعطیلات بعدی. چند سال پیش نیز یک راننده تاجیک در شهر دوشنبه، ایران را به احمدی نژاد می شناخت و او را می ستود که خوب مقابل آمریکا ایستاده است.

در ترکیه نیز پیرمردی تا فهمید ایرانی ام، بلافاصله وضعیت زنان در ایران را مورد انتقاد قرار داد.

هدف از این خاطره گویی ها این است که یادآور شوم که بالاخره قرار است نام ایران با چه کلماتی همراه باشد؟ شعر و حافظ؟ فرهنگ و تمدن کهن؟ توریسم؟ تروریسم؟ هنر و سینما؟ نقض حقوق بشر؟ منشور کوروش؟ فرش و پسته و گلاب؟ جنگ؟ سرزمین چهار فصل؟
تقابل با آمریکا؟
کُشتی؟
مهربانی و مهمان نوازی؟ موشک؟
یا ... ؟ برنامه ریزان و مدیران کشور و البته مردم ایران باید هم اندیشی کنند به این سؤالات پاسخ دهند: می خواهیم نام کشورمان با چه کلماتی در ذهن مردم جهان همراه شود؟
برای رسیدن به این هدف راهبردی چه کارهای باید کرد و از چه کارهایی باید دوری گزید؟ همراهی چه کلماتی با نام ایران، آزارمان می دهد؟ چه برنامه ای برای جدا کردن مفاهیم منفی از نام کشورمان باید اجرایی کنیم؟ هر بخش از حکومت و نیز مردم، چه وظایفی برای رسیدن به این اهداف دارند؟ چگونه این روند پایش شود؟ فراموش نکنیم که دنیا امروز، دنیای برند است و اگر برند ایران با تداعیات زیبا همراه باشد، هم اعتبار و حیثیت چند هزار ساله مان حفظ می شود و هم این همنشینی هدفمند مفاهیم، می تواند تبدیل به قدرت و ثروت برای ملت شود .

منبع: عصر ایران؛ جعفر محمدی
 
 اگه روزای سختى رو داری طی میکنی، یادت باشه که اوضاع هميشه ميتونه بدتر از اين هم بشه!

تو روزهاى خوب ، شكرگزار باش و لذت ببر. تو روزهاى بد، شكرگزار باش و ياد بگير
 براى اينكه ثروتمند ديده بشى،
خودت رو ورشكسته نكن!!
 
 
 مردم ایتالیا میگفتن برگرهای مک دونالدز خوب نیستن

راهکار مک دونالدز برای نفوذ به بازارهای این کشور رو خودتون ببینید
 
 
 هر کسی داستان زندگی خود را دارد!

اگر نا امید شدین یا احساس می‌کنین به جایی نمی‌رسین، صبر کنین

یه نفس عمیق بکشین و این ویدئو رو ببینین!
 بدون شرح!
 اگر شما کاری کنيد
که مردم فکر کنند که
دارند فکر می کنند،
آنها شما را
دوست خواهند داشت .

اما اگر شما واقعاً مردم را
وادار به فکر کردن کنيد ،
آنها از شما
متنفر خواهند شد.
 دانشگاه صنعتی وین مدل شاخص های اصلی سنجش میزان هوشمندی شهر هوشمند وین را اینطور بیان نموده است
 پيش بيني سقوط پنجاه درصدي قيمت املاك تجاري

دکتر محمد حسین ادیب

در دنيا به ازاي هر ٤٢ خانواده يك واحد صنفي توزيعي وحود دارد اما در ايران اين نسبت، هفت خانواده است ، در ايران شش برابر متوسط دنيا مغازه وجود دارد.

با وجودي كه شش برابر نياز ، مغازه وجود دارد، دهها مجتمع تجاري در تهران در دست ساخت است كه عمده آنها تا پايان سال به اتمام مَي رسد ، يكي از مجتمع هايي كه به زودي اتمام و افتتاح ميشود ظرفيت ٢٠ هزار پاركينگ دارد. در تبريز ٢٠٠ هزار واحد تجاري وحود دارد.

با پنج برابر شدن قيمت نفت در دهه هشتاد ، بخش بازرگاني و خدمات بيش از ظرفيت اقتصاد ايران رشد كرد و با سقوط قيمت نفت مَي طلبد تا بخش بازرگاني و خدمات حداقل ٥٠ درصد كوچك شود، كوچك شدن بخش بازرگاني و خدمات بايد معادل كاهش واحد هاي تجاري باشد.




منبع :
لینک :
کد مطلب: 9895
تاریخ و زمان انتشار: 13 مرداد 1399, 02:33
واژگان کلیدی:
پیوند کوتاه نوشتار:
https://deeprooted.ir/9895
نوشتار های پیشین نویسنده:
  • حماسه ارمنی دلاوران ساسون و شاهنامه
  • لغت‌ شهنامه
  • امشاسپندان، صفات عالي اورمزد
  • موقعیت جغرافیایی نرم پایان در شاهنامه
  • تاریخ‌های مهم آزمون کارشناسی ارشد ۹۹
  • ترند ویژه واژه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
  • ترند واژه کارشناسی ارشد
  • برترین واژگان دیپروتد در سال آتی
  • آبتین وب فروشگاه اینترنتی قند رژیمی کامور
    تاکسی پرنده ولوکوپت
    دسته بندی: غیر رسمی || تگ های مطلب :
    نظرات: 0 1399/05/13
    سمت نو
    اخبار

    رویدادها
    کسب و کار های نوپا

    TED

    معرفی کتاب

    سبک زندگی

    معرفی سایت
    داغ ترین ها