معرفی شش استارتاپ برگزیده یونیسف با محوریت بلاک چین
معرفی شش استارتاپ برگزیده یونیسف با محوریت بلاک چین
چند ماه پس از فراخوان صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای جذب استارتاپ‌هایی که بتوانند به این سازمان در راستای ماموریتش کمک کنند، اسامی ۶ استارتاپ برتر در حوزه فناوری بلاک چین اعلام شد.

پس از فراخوان مذکور، بیش از ۱۰۰ تقاضا از سوی استارتاپ‌های مختلف از ۵۰ کشور دنیا به این سازمان رسید. گفتنی است یونیسف ۲۰ شرکت دیگر را نیز پیش از این مورد حمایت قرار داده بود که حوزه‌های مختلفی (از یادگیری ماشینی تا واقعیت مجازی و پهپادها) را شامل می‌شد.

برنامه نوآوری یونیسف (UNICEF Innovation)  طرحی نوین است که با هدف تامین مالی اولیه فناوری‌هایی که می‌توانند برای کودکان جهان سودمند باشند شکل گرفته است. این برنامه به شناسایی فناوری‌های نوظهور و ارزشمند و سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌پردازد. هدف برنامه نوآوری یونیسف، هدایت این فناوری‌های به سمتی است که بتواند برای کودکان در سراسر دنیا سودمند باشد و در این میان تاکید بیشتری بر کاربردی بودن آنها در مناطق محروم وجود دارد. صندوق نوآوری یونیسف رویکردی مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در پیش گرفته است تا بتواند راهبردها و راه‌حل‌هایی را برای برخی از مشکلات جهانی کودکان بیابد.

اتیکس لبز (Atix Labs)، وان‌اسمارت (Onesmart)، پرسکریپتو (Prescrypto)، استاتویگ (Statwig)، یوتوپیکسار (Utopixar) و دابیلو۳ اینجینیرز (W3 Engineers) شش استارتاپ منتخب توسط یونیسف هستند که سرمایه‌ای حداکثر ۱۰۰ هزار دلاری به‌ آنها تعلق خواهد گرفت.

همه این استارتاپ‌ها باید طی ۱۲ ماه آینده، نمونه اولیه محصول خود که متن‌باز است را عرضه خواهند کرد.

اتیکس لبز (در آرژانتین) در حال ساخت پلتفرمی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به منظور دسترسی نحوه مصرف سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای آنهاست.

دو استارتاپ نیز در مکزیک مستقر هستند. وان‌اسمارت در حال طراحی نرم‌افزاری است که هدفش کسب اطمینان از خدمات اجتماعی فراهم شده توسط دولت است. این نرم‌افزار با هدف حل مشکل سوء‌استفاده از کمک‌های دولتی در کشورهای در حال توسعه طراحی می‌شود. پرسکریپتو نیز استارتاپ دیگری در مکزیک است که به گسترش نسخه‌های دیجیتال کمک می‌کند و سابقه پزشکی بیماران را در خود نگه می‌دارد.

استارتاپ استاتویگ در هند مستقر است. این استارتاپ راه‌حلی مبتنی بر بلاک چین برای مدیریت زنجیره تامین واکسیناسیون به منظور بهبود کارایی حمل واکسن طراحی می‌کند. دابلیو۳ اینجینیرز نیز در بنگلادش به دنبال راهی برای ارتباط مهاجران و آوارگان با شبکه آفلاین موبایل بدون نیاز به سیم کارت و نیاز اتصال اینترنت است.

یوتوپیکسار در تونس هم ابزاری احتماعی برای تصمیم‌گیری و انتقال ارزش در جوامع مختلف طراحی کرده است.

کریس فابیان (مشاور ارشد نوآوری یونیسف) می‌گوید: «فناوری بلاک چین هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و نیاز به حجم زیادی آزمون و خطا و یادگیری به منظور استفاده درست از آن برای ایجاد دنیای بهتر در آینده داریم.»
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید