تلگرام مثل شرکت هرمی در حال بلعیدن اقتصاد کشور است
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
 تلگرام مثل شرکت هرمی در حال بلعیدن اقتصاد کشور است و می‌خواهد سکوی پیام رسان را تبدیل به سکوی اقتصادی کند|دقت می‌کنیم که کمترین زیان به کسب وکارهای استفاده کننده از تلگرام وارد شود!

⁣دکتر فیروزآبادی با اشاره به انحصار پیام‌رسان تلگرام در ایران تأکید کرد:‌ خروج از این انحصار دستور رئیس‌جمهور است و همین امروز هم در جلسه‌ای که پیش ایشان بودیم، بحث خروج از انحصار در ⁣پیام‌رسان ها را مطرح کردند هر چند به طور مشخص نامی از تلگرام نبردند اما فقط تلگرام در ایران انحصار دارد.

⁣خوشبختانه اقتصاد بزرگی روی تلگرام شکل نگرفته و به خاطر اینکه برنامه تلگرام بلعیدن اقتصاد کشور است و از سوی دیگر افرادی از این فضا صرفاً به عنوان ابزار مکمل در کسب و کار خود استفاده کرده‌اند، حداقل ابزار مکملی برای این ⁣کسب‌وکار ها در اختیارشان قرار خواهد گرفت و دقت می‌کنیم که کمترین ضرر و زیان به کسب و کارهایی که از تلگرام استفاده می‌کنند وارد شود.

گزیده سخنان ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی :

تلگرام که در دو بخش ارتباطی از طریق گروه‌ها و رسانه‌ای از طریق کانال‌ها فعالیت داشته است، از چند ماه پیش اعلام کرد که با روش ICO می‌خواهد سکوی پیام‌رسان را تبدیل به سکوی اقتصادی کند.

با این شرایط تلگرام می‌خواهد در کشور ما تبدیل به شرکت بیمه، آژانس املاک و ... شود و معاملات را بین دو طرف مستقل از اینکه قانونی یا غیرقانونی است و یا استانداردهای لازم را دارد کاملاً مستقل از هرگونه نظارتی دنبال کند.

این موضوع این نگرانی را ایجاد کرده که یکباره با معضلاتی همچون تضعیف پول ملی و خلق پولی که ناشی از تولید کالا و صادرات نیست مواجه شویم، پولی که در شبکه جابه‌جا می‌شود و هر چه در آن خرج می‌شود معادل آن دارایی از کشور خارج می‌شود.

⁣ پیش‌بینی می‌کنیم که این پول‌ها در بازه ۱۰ ساله حدود ۵۰ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود اما اگر ظرف یک شب ارزش این پول‌ها از بین برود، مردم معترض خواهند شد که چرا نظارتی بر آن وجود نداشت.

تلگرام بگوید سهامدارانش چه کسانی هستند؟ تلگرام حتی یک شرکت نیست و فاقد هرگونه آدرس و سهامدار است و عملا در جایی نیز به ثبت نرسیده است و این از نکات قابل توجه است.

⁣تلگرام ۲ میلیارد دلار به روش آیکو از سرمایه‌داران آمریکا جمع کرده است چرا درحالی‌که در ایران بیشترین کاربر را دارد و از انحصار برخوردار است اما از سرمایه‌داران بخش خصوصی ایران دعوت نکرده است درحالی‌که چنین پولی عمده‌اش مربوط به کشور ما می‌شود.

هر فعالیت اقتصادی شرکت خارجی در کشور ما مشمول قوانین و گمرک می‌‌شود تا لطمه به بازار پولی، صنعتی و کار ما نزند؛ طبیعی است که درباره پیام‌رسانی که بخواهد فعالیت اقتصادی داشته باشد و سرعت جابه‌جایی پول در آن بالاست و شبیه شبکه شتاب باشد و در ساختار روابط خریدار و فروشنده ورود کند باید مقرراتی اعمال شود.

شورا به طور جدی موضوع تلگرام را بررسی می‌کند و با رصد تحولات جدید این که چه اقداماتی باید شکل بگیرد تصمیم‌گیری خواهد شد و در زمان مناسب اعلام خواهیم کرد.

مرجع تصمیم‌گیری درباره تلگرام شورای عالی فضای مجازی است که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور است و با تدبیر مقام معظم رهبری امور کانون فضای مجازی در اختیار این شورا است و البته تصمیمات این شورا نیز طبق بنیادنامه فقط از سوی دبیر شورا اعلام می‌شود
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید