همه شرایط پرداخت وام ۵۰ میلیونی ازدواج
همه شرایط پرداخت وام ۵۰ میلیونی ازدواج

همه شرایط پرداخت وام ۵۰ میلیونی ازدواج

وام ازدواجی که سال گذشته مبلغ آن برای هر کدام از زوجین ۳۰ میلیون تومان بود، امسال‌ نه‌تنها به مبلغ ۵۰ میلیون تومان تغییر کرده بلکه دوره بازپرداخت آن هفت‌ ساله و با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است؛ لذا با اعلام شرایط جدید اخذ ضامن برای این تسهیلات، در صورتی که هر دو زوج به یک بانک مراجعه کنند، یک ضامن معتبر برایشان کافی است و علاوه براین، اگر زوجین به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشند، اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

 ایسنا : طبق قانون بودجه، بانک مرکزی موظف است که همه بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری کشور را ملزم کند تا به اندازه سهم خود از مجموع منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک‌ها، در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند که در سال گذشته به هر زوج ایرانی معادل ۳۰ میلیون تومان وام تعلق می‌گرفت و شرایط اخذ ضامن برای دریافت این نوع تسهیلات در سال ۱۳۹۸ بدین گونه بود که اگر متقاضی اخذ وام ازدواج کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی انتظامی و نظامی، موسسات و نهادهای عمومی مانند شهرداری، بنیاد، کمیته امداد و هلال احمر باشد، ارائه کردن گواهی تعهد کسر قسط‌ها از سازمان مربوطه به همراه فیش حقوق و حکم کارگزینی در صورت کفایت حقوق نام برده نیازی به ضامن نیست.

همچنین، ضامن می‌تواند یک کارمند رسمی، پیمانی یا بازنشسته دولت، نیروهای انتظامی و نظامی، موسسات عمومی مثل شهرداری، کمیته امداد و هلال احمر و بنیاد، کارمند یا کارگر شرکت‌های تولیدی صنعتی فعال و بزرگ با ارائه نمودن آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و... باشد.

علاوه براین، ضمانت یک فرد کاسب دارای پروانه کسب به هنگام اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی، ضمانت یک فرد دارای حساب جاری فعال و خوش حساب که به تایید و تشخیص پرداخت کننده برسد و در مورد متقاضیان روستایی ضمانت یک فرد ساکن روستا که صلاحیت و اهلیت وی توسط شورای اسلامی تایید شده است کفایت می‌کند.

گفتنی است که نرخ وام ازدواج همیشه ثابت نبوده و در طول زمان تغییر کرده است که طبق مفاد بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، اعطای وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته تغییر کرد، درحالیکه در سال گذشته نرخ این وام معادل ۳۰ میلیون تومان و با بازپرداخت پنج ساله (اقساط ۶۰ ماهه) بود.

اکنون بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود شرایط اخذ وام ۵۰ میلیونی ازدواج در سالجاری اعلام کرده که طبق آن اگر زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است و چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

طبق این گزارش، سایر شرایط اخذ ضامن برای تسهیلات ازدواج همانند سال گذشته است و تنها تغییر و قابل توجه‌ترین تغییر شرایط اخذ ضامن برای وام ازدواج در سال جدید این است که اگر زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، کافی است و اگر متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

علاوه براین، سایر وثایق قابل قبول برای دریافت وام ۵۰ میلونی ازدواج شامل دریافت سفته، چک معتبر و سپرده های متقاضی و بستگان آنان است.

انتهای پیام

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید