چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم؟!
چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم؟!
واکنش معاون مطبوعاتی به انتشار خبرها درباره شجریان:
چرا برای اعلام خبر مرگ، رقابت می‌کنیم؟!

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توییتر، با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار مربوط به وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان، بار دیگر بر لزوم رعایت دو اصل «دقت» و «صحت» در انتشار اخبار تاکید کرد.

امروز (جمعه) دوم اسفند ماه برخی رسانه‌ها و سایت‌های خبری با انتشار اخباری درباره  استاد آواز ایران، در نهایت همایون شجریان را وادار به واکنش کردند. فرزند محمدرضا شجریان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، با رد شایعه‌ها خواستار آن شده است که خبر صحیح را فقط و فقط از طریق این صفحه پیگیر باشند.

اما عملکرد این رسانه‌ها در ادامه انتشار تکذیب خبر درگذشت محمدرضا شجریان، انتقاد برخی، از جمله محمد خدادی (معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد) و چند تن دیگر از استادهای ارتباطات را به همراه داشته است.

خدادی با انتشار عکسی از مطلب همایون شجریان درباره پدرش، توییت کرده است:

«بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه‌ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم در حالیکه باید ⁧دقت⁩ برای ⁧صحت⁩ و سپس ⁧ سرعت⁩ و ⁧رقابت⁩ را به عنوان مهارت در تولید محتوی انتخاب کنیم تا اعتماد مخاطب به رسانه ماندگار شود.»
جستجو در سایت
تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید