ریزش نیرو در صنعت هتلداری
ریزش نیرو در صنعت هتلداری ریزش نیرو در صنعت هتلداری/گرایش به اقامت در خانه های مبله افزایش یافته است
  آسیب های صنعت هتلداری در چند سال گذشته افزایش یافته و بسیاری از هتل ها را وادار به تعدیل نیرو و کاهش کیفیت خدمات ارایه شده کرده است. متاسفانه سال گذشته میانگین ضریب اشغال هتل ها در کشور آن چنان مناسب نبود و ضریب اشغال هتل ها کاهش زیادی داشته است.

 در کنار آن هزینه ها از جمله آب و برق به شدت افزایش داشت و به چند برابر رسید و همه این ها برای صنعت هتلداری یک آسیب بزرگ است. افزایش هزینه ها، ضریب اشغال هتل ها کاهش داد و در نتیجه بسیاری از هتل ها با ضرر مواجه شدند و این موضوع به روند توسعه صنعت هتلداری ضربه می زند. هم چنین مشکلات بیمه‌ای و مالیات بر درآمد را از دیگر مشکلات بر سر راه صنعت هتلداری است. سیاست وزارت نیرو به گونه ای است که به جای حمایت از صنعت هتلداری و توسعه گردشگری در تضاد با این توسعه است. وزارت نیرو اعلام می کند مصرف یک واحد یا هتل هرچه بالا رود هزینه را چند برابر دریافت می کند در حالی که برای تشویق هتلها باید همانند سایر کشورها هزینه آب و برق را کاهش داد. امروز نگاه وزارت نیرو به هتلداری نگاه خانگی است و این نگاه باعث شده که این صنعت دچار آسیب شود.

محمدعلی فرخ مهر رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها درباره وضع هتل‌های تهران اظهار کرد: بیش از ۳۰ درصد هتل‌های تهران کاهش اشتغال داشتند، که یکی از علل این امر را می‌توان سیاست گذاری در تهران دانست؛ چرا که این سیاست گذاری می‌تواند حضور گردشگر را در تهران محدود کند. دیگری اینکه تعریف درستی از حوزه گردشگر نشده است. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها با اشاره به اینکه گرایش گردشگر خارجی به خانه‌های مبله در تهران بیشتر شده است تصریح کرد: این موضوع سبب شده که گرایش به هتل آپارتمان‌ها کمتر شود که علل آن را می‌توان رفاه و آزادی در آن دانست. فرخ مهر با تاکید بر اینکه حضور گردشگر خارجی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است افزود: این در حالی است که بیشتر هتل آپارتمان ها، تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدی را در تهران داشته اند. رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها بیان کرد: امیدواریم که همکاری مسئولان ذیربط بتواند در جهت بهبود و توسعه این هتل آپارتمان‌ها تاثیرگذار باشد. به گفته فرخ مهر، باتوجه به شرایط اقتصادی در کشور، بسیاری از دستمزد‌ها بالا رفته که البته هنوز هم جوابگوی آن‌ها نیست.

امنیت خانه های مبله را نمی توان تضمین کرد

شهرام شیروانی، نایب رئیس جامعه هتل‌داران ایران

موضوع اجاره ساعتی و روزانه خانه های مبله معضلی است که امروز بیشترین تاثیر خود رابر صنعت هتلداری گذاشته است. اینکه بگوییم نرخ هتل ها در ایران گران است اصلا توجیه خوبی برای افزایش فعالیت این خانه ها نیست. در مقایسه با کشورهای همسایه و همجوار خود مانند ترکیه نرخ هتل در ایران بسیار ایده آل و مناسب است در صورتی که در کشوری مانند ترکیه که از نظر مسافت فاصله زیادی با ایران ندارد و از لحاظ فرهنگی نیز به ایران نزدیک است نرخ هتل ها قابل مقایسه نیست بنابراین فعالیت این خانه ها به این بهانه توجیه ناپذیر است.

سایت های زیادی در این رابطه فعالیت می کنند که هیچ کدام از سازمان و اتحادیه ای مجوز ندارند و تمام مسئولیت اقامت در این منازل بر عهده خود مهمان است. بنابراین از لحاظ امنیت نمی توان آن را تضمین کرد. از طرفی دیگر تاثیر آن بر هتلداری به رکود و تعدیل نیرو ختم شده که در نهایت بسیاری از فعالان این صنعت بیکار شده اند. به عبارتی بهتر با شرایطی که امروز اتفاق افتاده شاهد تعدیل نیرو در هتل‌ها هستیم که بعضا در شهرستان‌ها و در هتل‌های دولتی اتفاق افتاده اما در صورتی که این شرایط ادامه پیدا کند قطعاً تعدیل نیروی بیشتری چه از هتل‌های دولتی و چه از هتل‌های خصوصی خواهیم داشت. این موضوع بسیار جدی است و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت چراکه صنعت هتلداری را به تعطیلی می کشاند.

این واقعیت که شرایط اقتصادی قدرت خرید مردم را کاهش داده را قبول داریم و به این موضوع آگاهیم که کمتر کسی دیگر برای اقامت می تواند هزینه هتل را پرداخت کند بنابراین باید به راهکارهای رفع این موانع بپردازیم. باید سرمایه‌گذاران را برای ورود به صنعت هتلداری تشویق کرد تا با هتل سازی تعرفه ها تعادل پیدا کند.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید