تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی مبتنی بر تهاتر و توازن ارزی
در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنایع اولیه مالزی مطرح شد:
تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی مبتنی بر تهاتر و توازن ارزی

 سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنایع اولیه مالزی و هیات همراه دیدار و در خصوص ابعاد مختلف توسعه همکاری‌ها دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که روابط خوب ایران و مالزی با توجه به تغییر قدرت در این کشور احیا شده و توسعه یابد.

وی با اشاره به استقامت اقتصاد ایران در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا اظهار داشت: در شرایط فعلی گرچه آمریکا تلاش دارد رابطه تجاری ایران با دنیا را محدود و خدشه دار کند اما به دلیل گستردگی و تنوع همسایگان ایران این نقشه آمریکا عملی نخواهد شد.

او افزود: رشد صادراتی خوبی را در ۹ ماهه امسال که مصادف با تحریم‌ها بود، تجربه کردیم و قطعاً اگر اهمیت مدیریت منابع ارزی و دیگر محدودیت ها نبود، رقم صادرات از مقدار کنونی فراتر می‌رفت.

مودودی در خصوص برقراری رابطه تعرفه ترجیحی میان ایران و مالزی گفت: پیش‌تر و در مذاکرات دور قبل مقرر شده بود که دو کشور حداقل ۱۰۰ قلم کالا را برای مذاکره در لیست تجارت ترجیحی ارائه دهند، اما معتقدیم مهم‌تر از تعداد اقلام آن است که بتوانیم تراز پرداخت را به گونه ای مدیریت کرده و در تجارت ترجیحی بگنجانیم که شکل تهاتر به خود بگیرد و نیاز اتکا به روابط بانکی را که در شرایط فعلی دشوار شده برطرف کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در این خصوص می‌توانیم خط اعتباری از سوی دو کشور برای ایجاد این ارتباط تعریف کنیم و آن را در قالب تهاتر دنبال کنیم.

وی با اشاره به روغن پالم به عنوان اصلی ترین محصول صادراتی مالزی بیان کرد: این محصول سالانه میلیاردها دلار به کشورهای دنیا، حتی کشورهای توسعه یافته، صادر می شود، اما متاسفانه در ایران تصویر ذهنی نامناسبی در خصوص روغن پالم ایجاد شده و ضرورت دارد برای برقراری صادرات این کالا به کشور ابتدا اطمینان و امنیت روانی به مردم داده شود که پالم روغن سالمی بوده و استفاده از آن برای تولید برخی محصولات ضروری است.

مودودی تغییر تفکر جامعه نسبت به این روغن را مستلزم کار کارشناسی، علمی، تحقیق و انتشار پژووهش هایی دانست که برای تغییر رویکرد موجود مؤثر خواهد بود.

شمس الاسکندر، معاون وزیر صنایع اولیه مالزی، نیز در این نشست گفت: به ظرفیت تجاری ایران اعتقاد داریم و آماده انجام مذاکرات هدفمند در راستای رسیدن به توافق به منظور برقراری تعرفه ترجیحی هستیم.

سفیر مالزی در ایران ضمن با اهمیت برشمردن تقویت و اصلاح تجارت طرفین، افزود: با تحریم یا بدون تحریم ما با ایران همکاری می کنیم و برای این هدف باید راهکاری برای تجارت بدون روابط بانکی پیدا کنیم که می‌توان روی تجارت متقابل، خط اعتباری یا ترکیبی از این دو به تفاهم رسید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید