باید انحصارها را بشکنیم
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات: آماده ایم با رسانه ملی درباره اکوسیستم کودک ‌ونوجوان در فضای مجازی مذاکره کنیم/ ‌باید انحصارها را بشکنیم/ مطالبه عمومی باعث حضور وزارت ارتباطات در زنجیره تولید محتوا شد


رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صحبت های اخیر معاون صدای صداو سیما گفت: وزارت ارتباطات وارد حوزه تولید محتوای کودک نشده است. اما باید برای رسیدن به فهم مشترک درباره اکوسیستم کودک ‌ونوجوان در فضای مجازی صدا و سیما بیایند با هم مذاکره کنیم و امکانات موجود را روی هم بگذاریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید جمال هادیان رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در گفتگویی با روزنامه شهروند تصریح کرد: حمید شاه‌آبادی اخیرا صحبت‌هایی داشتند درباره این‌که وزارت ارتباطات به واسطه این‌که زیرساختی را برای اینترنت کودک فراهم کرده، نباید وارد کار تولید محتوا در این حوزه شود.

هادیان با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات وارد حوزه تولید محتوای کودک نشده است، گفت: براساس آمارها بیش از ٨٠‌درصد محتوای فضای مجازی که کودکان‌مان از آن استفاده می‌کنند یا غیر بومی است یا به سن آنها اختصاص ندارد و نهادهایی مانند صداوسیما، آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت ورزش و جوانان، ارشاد و سازمان‌های فرهنگی که تعدادشان زیاد است و وظیفه تولید محتوا در این حوزه را دارند تاکنون یا قدمی در این فضا برنداشته‌اند یا اگر کاری کرده‌اند، عقیم و نیمه‌کاره بوده و در نتیجه نگرانی مشترک همه ما درباره کودکان و نوجوانان تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

وی با بیان اینکه تا کنون نگاه درستی به این فضا انجام نگرفته و باری بر زمین بوده است، افزود: حتما آقای شاه‌آبادی و صداوسیما هم دغدغه دارند اما باید برای رسیدن به فهم مشترک درباره اکوسیستم کودک ‌ونوجوان در فضای مجازی بیایند با هم مذاکره کنیم و امکانات موجود را روی هم بگذاریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت ارتباطات تامین زیرساخت است و در حال حاضر بیش از 60 درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، گفت: ما در این بخش رشد زیادی داشته‌ایم؛ اما با وجود این پیشرفت، محتوای درستی نداریم و در حقیقت روند کاریکاتورگونه‌ای را طی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری هم در این حوزه مطالبه دارند، افزود: همین هم عاملی بود که وزارت ارتباطات تصمیم بگیرد زنجیره تولید محتوا را اصلاح کند.

هادیان با اشاره به زنجیره تولید محتوا برای گروه کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: این زنجیره حلقه‌های مختلفی دارد؛ حلقه اول کودکان و نوجوانان هستند و ابتدا باید دید نظرشان چیست و چه چیزی را دوست دارند. حلقه بعدی معلمان وکسانی هستند که در چرخه آموزشی حضور دارند. آنها باید چشم‌های ناظر داشته و مطلع باشند که فرزندان‌شان از چه چیزی استفاده می‌کنند و حلقه سوم پدیدآورندگان آثار هستند، اعم از سینماگران، انیمیشن‌سازان ، اهالی فرهنگ و هنر و تولید محتوا و در نهایت حلقه چهارم سکوهای توزیع و پخش است که وزارت ارتباطات می‌خواهد ارتباط این حلقه‌ها را تکمیل کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات  با اشاره به اینکه در حلقه اول زنجیره با نوجوانان صحبت کردیم و طی نظرسنجی نظرشان را جویا شدیم، گفت: پس از آن با ناظران صحبت کردیم وایده‌ها را برای تولید محتوا به سرمایه‌گذاران وصل کردیم و بعد به سکوهای توزیع و پخش گفتیم تا عید ٩٨ اپلیکیشن اختصاصی و توزیع و پخش برای بچه‌ها تولید کنید. تا به حال در کشور چنین فضایی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه صداوسیما اشتباه استراتژیکی دارد که می‌گوید هیچ‌کس حق تولید ندارد و ایده‌ها را نمی‌پذیرد، افزود: اگر کسی در شهری دور ایده‌ای داشته باشد، دیده نمی‌شود. ما در مقابل صداوسیما نیستیم. همه باید با هم کمک کنیم تا انحصارها شکسته شود.

هادیان تصریح کرد: در حال حاضر به جشنواره کودک آنلاین که مشغول انجام کارهای آن هستیم ١١٢٠ ایده و فیلم ارسال شده است. این کار می‌تواند عامل اشتغالزایی باشد و باید همه به شکل‌گیری‌اش کمک کنند.

 بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته فیلمی از حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی  در فضای مجازی منتشر شد که طی سخنرانی‌اش حوزه کودک ‏و نوجوان را حوزه‌ای تخصصی دانسته و از کسانی که در این حوزه تخصص و مسئولیتی ندارند خواسته پایشان ‏را از این حوزه بیرون بکشند: «وزارتخانه‌ای که وظیفه‌اش ایجاد زیرساخت فضای مجازی است، حق ندارد وارد ‏محتوای تولیدی حوزه کودک شود. این حوزه بسیار تخصصی است. نباید کسانی به واسطه این‌که امکانات ‏زیرساختی در اختیارشان است وارد حوزه تولید محتوا شوند و باید مقابل این مسأله ایستاد.»
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید