مجله‌ی ساروس
دیپروتد مجله‌ی ساروس 
در سال ۱۳۹۵ ، نخستین برگزیده‌ی جایزه ترویج علم سال چراغ معرفی شد.  ضمنا منتظر اعلام نام برگزیدگان جایزه چراغ ۱۳۹۶ باشید که در شب یلدا معرفی میشوند

اگر علاقه‌مند و پیگیر اخبار علمی داخلی باشید، در یکی دو سال اخیر حتما به نام «ساروس» برخورده‌اید. ساروس نام گروهی متشکل از جوانان پرشور و فرهیخته ایرانی است که چندسالی است که در فضای ترویج علم ایران مشتاقانه به فعالیت می‌پردازند.
این گروه فعالیت خود را از سال 93 و از شهر ارومیه با انتشار مجله الکترونیکی با موضوع نجوم آغاز کرد. مجله‌ی ساروس که از شماره‌ی صفرم آن به صورت رایگان منتشر شده و به گفته‌ی اعضای تیم ساروس قصد دارد تا همیشه رایگان بماند سعی می‌کند به شیوه‌ای نوین و مطابق با سلیقه‌ی روز از زیبایی‌های علم نجوم سخن بگوید. اعضای تحریریه‌ی ساروس که این روزها بالغ بر ۳۰ نفر هستند، به صورت کاملا داوطلبانه فعالیت می‌کنند و در ۲۵ شماره‌ای که تا کنون از این مجله منتشر شده سعی کرده‌اند به شیوه‌های گوناگون موضوعات سخت علمی را به ساده‌ترین و زیباترین شکل ممکن در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.
اعضای تیم ساروس که با انتشار این مجله مخاطبان قابل توجهی پیدا کرده بودند فعالیت‌های خود را محدود به فضای مجازی نکردند و شروع به اجرای برنامه‌های مبتکرانه نمودند. برنامه‌های اجرایی گروه ساروس معمولا از نظر ظاهری شباهتی به برنامه‌های معمول علمی ندارد! آن‌ها گاهی همراه با یک کافی‌شاپ سیار به خیابان‌ها و میان مردم می‌روند و از زیبایی‌های آسمان و ساختار عالم با آن‌ها سخن می‌گویند، گاهی با یک فضانورد روس همراه می‌شوند و تاریخ فضانوردی را با یادگاری‌هایی از فضا مرور می‌کنند و گاهی با برگزاری اردوی کارآفرینی، کسانی که ایده‌ی راه‌اندازی یک کسب و کار علمی را دارند دور هم جمع می‌کنند تا شرایط عملی شدن این ایده‌ها را فراهم کنند. نوآوری گروه ساروس در شیوه‌ی اجرای برنامه‌ها باعث شد تا در سال ۹۵ از سوی انجمن نجوم ایران به عنوان خلاقانه‌ترین گروه نجومی کشور شناخته شوند. این گروه درسال جاری برای اولین بار در نمایشگاه مطبوعات شرکت کردند و با غرفه متفاوتی که راه انداخته بودند، به عنوان غرفه فعال بخش مطبوعات علمی شناخته شدند.
اعضای تیم ساروس که همگی جوانانی خوش‌فکر هستند سعی می‌کنند از حداکثر ظرفیت‌های رسانه‌های امروزی استفاده کنند. تهیه مجموعه ویدئویی آنلاین در سایت آپارات، تهیه‌ی دوره‌ی آموزشی آنلاین در همکاری با مجله دانستنی‌ها، تهیه پادکست نمایشی و طراحی انواع اینفوگرافی‌ها بخ دیگری از فعالیت‌های این گروه است.
گروه ساروس در سال جاری ساختاری سازمان یافته‌تر به خود گرفته و تمام فعالیت‌های خود را، از انتشار ماهنامه‌ی الکترونیکی ساروس گرفته تا برگزاری رویدادهای اجرایی، تحت نام «گروه ترویج علم ساروس» پیش می‌برند. این گروه در اولین دوره برگزاری جایزه چراغ، به واسطه تلاش دغدغه‌مند خود در ترویج علم، جایزه مروج علم سال چراغ را از سوی بانیان جایزه چراغ دریافت کردند.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید