نظام نامه نمایشگاه مطبوعات منتشر شد
دیپروتد نظام نامه نمایشگاه مطبوعات منتشر شد 
ستاد برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نظام نامه بیست و سومین دوره نمایشگاه را در 50 بند منتشر کرد
به گزارش DRJ :

نظام‌نامه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات (آبان 96)

جانمایی غرفه ها و نحوه حضور
1 - از آنجا كه جانمایی غرفه‌های نمایشگاه توسط نمایندگان غرفه‌ها و به صورت الکترونیکی انجام می شود، فهرست متقاضیانی كه جانمایی می كنند بر حسب زمان دقیق تكمیل فرآیند جانمایی، اعلام و منتشر خواهد شد.
2 - بر اساس تصمیم کمیته سیاستگذاری نمایشگاه، محل برپایی غرفه‌ گروه‌های «نشریات آموزشی- تخصصی و ادارات ارشاد استان‌ها» در طبقه فوقانی مصلی انتخاب شد.

برنامه زمان بندی ثبت نام نمایشگاه مطبوعات
عنوان
مدت
از
تا
تاریخ
روز
تاریخ
رو
انتشار ضوابط اجرایی و فنی (نظام نامه نمایشگاه)
1 روز
96/7/10
دوشنبه
96/7/10
دوشنبه
ثبت نام قطعی و همچنین ثبت اطلاعات متصدیان غرفه ها
3 روز
96/7/11
سه شنبه
96/7/14
آدینه
اعمال تغییرات نهایی روی نقشه بر اساس اطلاعات ثبت نام قطعی
1 روز
96/7/15
شنبه
96/7/15
شنبه
انتشار اسامی رسانه های دارای اولویت
1 روز
96/7/19
چهار شنبه
96/7/19
چهار شنبه
چاپ کارت متصدیان غرفه‌ها و آماده سازی فرم های تحویل غرفه
6 روز
96/7/25
شنبه
96/8/1
دوشنبه
جانمایی الکترونیکی (اولویت دارها از ساعت 10 تا 12 و باقی رسانه ها از ساعت 12 تا 16)
1 روز
96/7/26
چهار شنبه
96/7/26
چهار شنبه
تماس با جانمایی نکرده ها و اقدام برای جانمایی الکترونیکی فهرست رزرو
4 روز
96/7/27
پنج شنبه
96/7/30
یک شنبه

*غرفه‌های برتر نمایشگاه بیست و دوم؛ ساعت 10 تا 10.30
*غرفه‌های فعال دوره گذشته و رسانه‌های برتر طرح‌های رتبه بندی و با ضریب کیفی بالا(10درصد رسانه‌های برتر هر گروه بر اساس ضریب کیفی یا رتبه بندی)؛ ساعت 10.30 تا 12

3 - واگذاری محل تعیین شده به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر، ممنوع است.
4 –غرفه¬هایی كه دارای ستون باشند، به میزان یك و نیم برابر مساحت مقطع ستون، از بهای متراژ پرداختی كسر و تا پایان نمایشگاه به آنها عودت می¬¬شود. این موضوع شامل غرفه¬های واقع در راهروی اصلی و همچنین كاهش متراژ ناشی از غرفه¬های واقع در میادین نمی¬شود.
 5- واریز مبلغ کامل بهای غرفه، ثبت نام قطعی تلقی خواهد شد و امكان جابجایی گروه یا متراژ وجود ندارد.
تبصره: پس از اتمام مرحله جانمایی، درخواست¬های متقاضیان رزرو، بر اساس اولویت ثبت درخواست، بررسی و اقدام مقتضی انجام خواهد شد.
6 - چنانچه انصراف از نمایشگاه بعد از ثبت نام قطعی و پیش از مرحله جانمایی اعلام شود، 40درصد مبلغ واریزی عودت می شود. در غیر این صورت، مبلغی عودت نمی¬شود.
تبصره: چنانچه متقاضیان گروه هایی که در طبقه فوقانی نمایشگاه جانمایی شده اند پیش از ثبت نام قطعی، انصراف خود را به ستاد نمایشگاه اعلام کنند، تمام مبلغ پیش ثبت نام عودت می شود.
7- با توجه به ساعت بازدید از نمایشگاه (9:30 صبح الی 20:30) شایسته است متصدیان غرفه‌ها 30 دقیقه قبل و بعد از ساعات اعلام شده نیز در غرفه¬های خود حضور داشته باشند. تمدید یا تغییر ساعت فعالیت نمایشگاه از طریق پیامک و رادیو داخلی نمایشگاه، اطلاع¬رسانی می¬شود. همچنین به منظور رعایت حال متصدیان غرفه‌ها و بازدیدکنندگان، رادیوی داخلی نمایشگاه به ازای هر 40 ثانیه پیام، 4 دقیقه سکوت خواهد داشت.
8–رسانه¬هایی كه در سامانه جامع رسانه های کشور بنابر تخلفات قانونی، برچسب عدم حمایت دریافت کرده اند امكان جانمایی الكترونیك نخواهند داشت و مبالغ واریزی آنان برای پیش ثبت نام، عودت خواهد شد.
نام غرفه ها
9- نام غرفه¬ها (کتیبه) باید با عنوانی که متقاضی، در سامانه ثبت کرده و به تایید ستاد نمایشگاه هم رسیده، مطابقت داشته باشد.
- متقاضیانی با بیش از یک رسانه در نمایشگاه حاضر می‌شوند، می‌توانند تا قبل از جانمایی الکترونیکی، نام پیشنهادی خود برای کتیبه را ارائه دهند تا پس از بررسی، نام نهایی غرفه اعلام شود.
- استفاده از عنوان موسسه یا صاحب امتیاز حقوقی در کتیبه هر غرفه به جای نام رسانه، در صورت رعایت ضوابط قانونی و تایید ستاد برگزاری، بلامانع است.
- حضور مشترک رسانه ها در یک غرفه در صورتی که تا پیش از زمان جانمایی به اطلاع و تایید ستاد نمایشگاه رسیده باشد، بلامانع است.
- اطلاعات مندرج در تابلوهای داخلی نیز باید ذیل نام اصلی یا متعلق به مهمانان آن غرفه که قبلا در سامانه ثبت شده، باشد.
- در بخش كسب و كار مرتبط نیز کتیبه باید دقیقاً برابر عنوان مندرج در آگهی روزنامه رسمی كشور باشد.

موارد انضباطی
10- با توجه به تأثیر منفی غرفه¬های غیرفعال در چهرة نمایشگاه،‌ غرفه¬هایی كه در ساعات كار نمایشگاه،‌ بیشتر از
3 ساعت متوالی بدون حضور متصدیان غرفه‌ها باشند، جمع آوری و به فعالیت دیگری اختصاص خواهد یافت.
11 - هرگونه ساخت و ساز، رنگ¬آمیزی و فعالیتی كه باعث آسیب رسانی به محوطه شبستان شود،‌ در داخل شبستان ممنوع بوده و متصدیان غرفه‌ها صرفاً مجاز به نصب قطعات از پیش آماده شده، هستند.
12 - با توجه به مشکل تأمین برق مصلی، استفاده از هرگونه لامپ رشته¬ای و هیتر ممنوع است.
13 - هر یك از غرفه¬ها صرفاً برای ارائه آثار (نشریه) یا فعالیت مرتبط با حوزه مطبوعات كه دارای پروانه انتشار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند اختصاص یافته، لذا از واگذاری آن به غیر و یا ارائه محصولات غیرمرتبط با رسانه خودداری شود.
14 - نصب دكل مخابراتی یا اینترنت پرسرعت با توجه به اختلالاتی كه ممكن است برای سایر همكاران و غرفه¬ها ایجاد كند منوط به كسب مجوز از ستاد نمایشگاه است.
15 - امكانات مخابراتی و اینترنتی موجود،‌ حسب درخواست غرفه¬ها توسط ستاد نمایشگاه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
16 - نظافت و پاکیزه نگه داشتن غرفه¬ها، به عهده مسئول غرفه است.
17 - با توجه به برگزاری نمایشگاه در ایام ماه صفر، رعایت حرمت این ماه توسط متصدیان غرفه‌ها ضروری است. همچنین نمایش و عرضه هرگونه محصولی كه نمایش و معرفی آن مغایر با شئونات اسلامی است، ممنوع است.
18 - انتظار می¬رود نوع پوشش و حضور متصدیان غرفه‌ها مطابق شئون اسلامی باشد. خانم¬ها و آقایان متصدی غرفه‌ها مجاز به استفاده از پوشش غیر متعارف از قبیل کراوات، پاپیون، روسری کوتاه، لباس و ظاهر نامتناسب با شأن فرهنگی نمایشگاه نمی-باشند.
19 - به منظور جلوگیری از مزاحمت برای سایر غرفه¬ها، سیستم صوتی غرفه¬ها نباید بیشتر از 10وات توان خروجی و یا بیشتر از شعاع سه متر قابل شنیدن باشد.
20 - هرگونه تبلیغ محیطی خارج از غرفه در داخل شبستان ممنوع است و در داخل محوطه با اخذ مجوز پیمانكار طرف قرارداد مصلی امكان پذیر است.
21- از آنجا که نمایشگاه مطبوعات یک رویداد کاملا تخصصی در حوزه فرهنگ و رسانه به شمار می رود حضور افراد و گروه‌های غیرمرتبط نظیر گروه‌های نمایشی فردی، پرفورمنس و دیگر موارد مشابه در فضای داخلی نمایشگاه، ممنوع است.
22- به منظور حفظ نظم نمایشگاه و رعایت شان رسانه‌ها و میهمانان، به رسانه هایی كه همكاران آنها، با اصرار غیرمعمول، خواستار حضور مهمانان در غرفه خود هستند، تذكر داده می شود و در صورت تكرار از ادامه فعالیت آن غرفه ها، جلوگیری خواهد شد.
23 – علاوه بر سالن نشست‌ ها و کارگاه‌های آموزشی، یک تالار گفتگو (برای حضور چهره ها و مهمانان غرفه ها)، و برخی برنامه‌های جنبی در طبقه فوقانی نمایشگاه خواهد بود. همچنین ورودی اصلی نمایشگاه روزانه حدود 4 ساعت(به صورت شناور) از طبقه فوقانی خواهد بود.
24 - تا قبل از افتتاح نمایشگاه، درب واقع در خیابان شهید بهشتی برای حمل و نقل کالا در اختیار متصدیان غرفه‌ها است و بعد از آغاز رسمی نمایشگاه، متصدیان غرفه‌ها می¬توانند از درب ۱۵ پارکینک عمومی استفاده کنند.
25 - مسئولیت نگهداری کالاها از هنگام ورود کالا تا خروج آنها از محوطه نمایشگاه در طول ساعت کار نمایشگاه بر عهده متصدیان غرفه‌ها است و پس از پایان ساعت کار درب سالن ها تا ساعت 7:30 صبح روز بعد پلمب می¬شوند. لذا توصیه می¬شود لوازم ضروری و قابل حمل مانند دوربین، لپ تاپ، وجه نقد، وسایل قیمتی و...را در پایان هر روز از غرفه خارج سازید.
26 - استفاده از سالن نشست¬ها بر اساس اعلام متصدیان غرفه‌ها در زمان ثبت نام، تنظیم شده و موارد دیگر، مستلزم تکمیل فرم درخواست و ارایه آن حداقل 12 ساعت قبل از نشست به ستاد اجرایی است.
27 - به منظور رعایت حقوق متصدیان غرفه‌ها، رسانه¬ها و مراجعان، انتظار می¬رود از تشکیل هرگونه مناظره و جلسات مشابه با جمعیت نامتناسب با مساحت غرفه خودداری شود و در صورت نیاز می¬توان از «تالارهای گفتگو» که به این امر اختصاص یافته استفاده شود.
28 - در صورت ازدحام طولانی در مسیر بازدید مراجعان که معمولاً به دلیل حضور میهمان یا برنامه¬ای خاص صورت می¬گیرد، آن میهمان یا برنامه به سالن¬هایی که از سوی ستاد نمایشگاه به این امر اختصاص داد شده، هدایت خواهند شد.
29 - فروش اقلام غیررسانه¬ای از جمله: (لباس، مواد خوراکی، تجهیزات الکترونیکی، اسباب بازی و آلات موسیقی و...) ممنوع است. فروش کتاب و سایر محصولات مشروط به آن که توسط همان رسانه منتشر شده باشد بلامانع است.
30 - صرف غذا در غرفه¬ها به نحوی که مقابل انظار بازدیدکنندگان باشد، مجاز نیست.

کارت شناسایی
31– متصدیان غرفه‌ها بایستی نسبت به نصب كارت شناسایی بر روی سینه و ارائه آن در زمان ورود به نمایشگاه (8.30 تا 9)اقدام فرمایند كه این امر برای ورود الزامی است.
32 - كارت شناسایی مسئولان غرفه¬ها (برای غرفه های 12 و 24 متر به ترتیب تا 3 و 6 کارت و برای غرفه های بالاتر به ازای هر 12متر 2 کارت) صادر می¬شود. ضروری است اطلاعات این افراد تا پایان مهر در پنل هر رسانه در وبسایت نمایشگاه بارگذاری شود.
33 - کارت شناسایی نمایشگاه قابل واگذاری به غیر نبوده و در صورت مشاهده، کارت شناسایی توسط حراست نمایشگاه ضبط خواهد شد.

حفاظت و امنیت
34 - پیشنهاد می¬شود برای یکنواختی و امنیت غرفه در ساعات تعطیلی، برای پوشش ورودی غرفه از بنرها یا برزنت رنگی و یا تبلیغ آن رسانه استفاده شود.
35–خروج کالا و اموال متصدیان غرفه‌ها پس از افتتاح نمایشگاه مستلزم ارائه برگ خروج کالاخواهد بود و ایشان موظف به اخذ برگ خروج کالا از ستاد نمایشگاه و تکمیل فرم خروج کالا می¬باشند.
36- در صورت مشاهده هرگونه کالا، کالا ها مشکوک و بلاصاحب ( بسته و ساک و...) در اولین فرصت موضوع را به اطلاع کمیته حراست برسانید.
37- در صورت بروز هرگونه حادثه از قبیل : سرقت، مزاحمت، آتش سوزی، درگیری و ... مراتب را سریعاً به مسئوول حراست سالن اطلاع دهید.
38- خیابان¬های اصلی و صحن مقابل شبستان اصلی و پارکینگ¬های روبروی در شبستان اصلی (ورودی مدعوین به داخل نمایشگاه) منطقه ممنوعه اعلام شده و هیچ خودرویی مجاز به پارک نمودن و تردد در آنها نمی¬باشد مگر خودرویی که از حراست نمایشگاه مجوز اخذ کرده و برچسب مخصوص داشته باشد.
*یادآور می¬شود در صورت حضور سران قوا در نمایشگاه، امكان ایجاد محدودیت¬هایی وجود دارد.


ایمنی
39– متصدیان غرفه‌ها باید هرگونه اشیاء و مواد قابل اشتعال، جعبه¬های خالی، وسایل بسته¬بندی و ... را از محل نمایشگاه خارج نمایند و مجاز به انباشت آنها در فضای داخلی نمایشگاه نمی¬باشند.
40 – به منظور افزایش ایمنی و مقابله با آتش¬سوزی¬های احتمالی و بر اساس تفاهم¬نامه مصلیی تهران، هر غرفه بایستی مجهز به کپسول آتش¬نشانی باشد.
41- در صورت وجود سیم کشی نامناسب و فاقد استاندارد در غرفه ها مراتب را در اولین فرصت به ستاد نمایشگاه اطلاع دهید.
42 - استعمال دخانیات در داخل شبستان ممنوع است.
43- درهنگام بروز حادثه، موضوع را سریعاً به مسئولین منتقل نمایید و ضمن حفظ آرامش از هجوم به درهای خروجی خودداری نمایید و با توجه به علائم اضطراری از کوتاه¬ترین مسیر سالن را ترک نمایید.

نحوه رسیدگی به تخلفات احتمالی
44 - در صورت بروز تخلف، از سوی مسئولان هر بخش، برای بار اول تذکر شفاهی داده خواهد شد.
45 - در صورت تکرار تخلف، تذکر کتبی از سوی مدیر بخش و مسئول حراست ابلاغ خواهد شد که هر یک دارای امتیاز منفی در محاسبه غرفه های برتر و فعال خواهد بود.
46- در صورت ادامه و اصرار بر تخلف، موضوع به کمیته نظارت، گزارش و در خصوص ادامه کار غرفه،
تصمیم¬گیری خواهد شد. تعطیلی یک روزه و یا تعطیلی کامل غرفه از جمله تدابیر اتخاذ شده می¬باشد.
47– فهرست تذکرهای ابلاغ شده به رسانه ها، به صورت روزانه در وبسایت نمایشگاه منتشر می شود.
توضیح: کمیته نظارت بر اجرای نظام نامه نمایشگاه و رسیدگی به تخلفات مرکب از قائم مقام نمایشگاه، مدیر حراست نمایشگاه و روسای تشکل های مدیریتی رسانه ها (انجمن صنفی مدیران روزنامه¬های غیردولتی استان تهران، انجمن صنفی مدیران نشریات ایران، انجمن صنفی مدیران رسانه‌، انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور و شورای مرکزی خانه‎های مطبوعات کشور) است.

انتخاب غرفه برتر
48 - ضوابط انتخاب غرفه و ترکیب هیأت انتخاب به پیوست ارائه شده که رعایت موارد آیین¬نامه در انتخاب غرفه برتر، مؤثر است.
49 – علاوه بر انتخاب و معرفی غرفه برتر در هر گروه، از 10درصد غرفه های فعال هرگروه بر اساس امتیاز کسب شده بعد، تقدیر ویژه خواهد شد.
50- رای مستقیم و الکترونیکی متصدیان غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، دو روز قبل از اختتامیه انجام می‌شود. بر این اساس، مدیر غرفه یا نماینده‌ رسمی رسانه که اطلاعات وی در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد می تواند 3 غرفه برتر در گروه خود را انتخاب و اعلام کند.

شیوه¬نامه انتخاب غرفه برتر


 شیوه¬نامه زیر به تصویب شورای سیاستگذاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات رسیده است:
1) در روز پایانی نمایشگاه و در هر یک از 9 گروه زیر، یک غرفه به عنوان غرفه برتر (مشروط به کسب حداقل 50 امتیاز) توسط هیأت انتخاب معرفی می¬شود:
روزنامه¬ها/ مؤسسات مطبوعاتی/ دین و اندیشه/ آموزشی، تخصصی/ سیاسی، اقتصادی/ عمومی، خانوادگی/ فرهنگی، هنری/ رسانه‌های محلّی/ خبرگزاری¬ها
در سایر بخش¬ها به دلیل پایین بودن نسبی تعداد غرفه¬ها، انتخاب، صورت نمی¬گیرد.
2) شاخص های انتخاب غرفه برتر به شرح زیر است:
توضیح: با توجه به همراهی مناسب رسانه‌ها در رعایت نظام‌نامه، عدم رعایت بندهای مختلف نظام نامه نمایشگاه و همچنین دریافت تذکر از سوی کمیته نظارت و حراست نمایشگاه، به منزله امتیاز منفی در جدول زیر محاسبه خواهد شد.

ردیف

شاخص­های غرفه برتر

حداكثر امتیاز

1

طراحی و دکوراسیون غرفه (بسته به نوع مالکیت رسانه)

20

2

خلاقیت در ارائه خدمات مرتبط با زمینه رسانه

20

3

آرای الکترونیکی نمایندگان غرفه‌ها در هر گروه برای غرفه‌های همان گروه

20

4

میزان بازدید مخاطبان، استقبال از غرفه‌ها و نظرسنجی‌های ستاد نمایشگاه

20

5

برنامه‌های جانبی و انجام برنامه‌های‌ اعلام شده قبل از آغاز نمایشگاه

10

6

حضور مدیر مسئول در غرفه

10

) ارزیابی شاخص¬ها توسط اعضای هیأت هشت نفره انتخاب به شرح زیر انجام می شود:
* قائم مقام نمایشگاه
* مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی
* مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه
* نمایندگان:
انجمن صنفی مدیران روزنامه های غیردولتی استان تهران
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی مدیران رسانه‌
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شورای مرکزی خانه‎های مطبوعات کشور


0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید