امروز: پنج شنبه، 23 آذر 1396

Deep Rooted Journal

مجله ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی


05/19 1396
دوره کاربردی کسب و کار دیجیتال (از ایده تا تجاری سازی) 

ضرورتی برای داشتن دانش فنی برای تحقق رویاها و راه اندازی کسب و کارتان نمی باشد . شما نیاز به دانستن نکات زیادی در مورد کسب و کار، مدل کسب و کار، مدل های کسب و کار عصر دیجیتال برای مواجهه با عصر دیجیتال، جذب سرمایه، مسائل حقوقی و بازاریابی هستید. از طرفی بستری برای یادگیری تمام این موارد در کنار هم در حال حاضر وجود ندارد. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بعنوان معتبرترین مرکز دانشگاهی و علمی حوزه مدیریت کشور و همچنین پرورش بسیاری از مدیران این مرز و بوم و داشتن سابقه ای طولانی در این زمینه با درک این نیاز، اقدام به برگزاری دوره جامع و کاربردی کسب و کار و کسب و کار دیجیتال کرده است. داشتن رویکردی کاملا کاربردی، استفاده از اساتید مجرب و دارای  تجربه های کاری مختلف در سرفصل های ارائه شده، استفاده از مثال های واقعی و بومی و همچنین  اعطای گواهینامه معتبر پایان دوره  دانشکده مدیریت دانشگاه تهران از جمله ویژگی های این دوره به حساب می آید.

تاریخ برگزاری: 26 و 27 مرداد و 2 و 3 شهریور

زمان برگزاری: از ساعت 8 صبح الی 5 بعد از ظهر

مدت زمان دوره: 36 ساعت

 

مخاطبین دوره:

علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار و  راه اندازی  کسب و کارهای دیجیتال

افراد دارای ایده در حوزه هایی اعم از دیجیتال و غیر دیجیتال

مدیران ارشد و صاحبان کسب و کار

مدیران، مشاوران و کارشناسان فناوری اطلاعات در سازمان ها

افراد علاقه مند به استارتاپ، کارآفرینی و کسب و کار های دیجیتال

مدیران سازمان های غیر دیجیتال که  می خواهند  چالش های عصر دیجیتال را برای سازمان خود به فرصت تبدیل کنند.

مدیران کسب و کارهای فعال در حوزه تکنولوژی

مدیران و کارشناسان بازاریابی،  حقوق و مالی فعال در صنعت (اعم از فناوری اطلاعات و غیر فناوری اطلاعات)

دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فناوری اطلاعات شامل مدیریت و مهندسی این رشته،  کامپیوتر و الکترونیک

کلیه اساتید، معلمان و مدرسان

علاقه مندان به عصر دیجیتال اعم از شرکت های دیجیتال و شرکت هایی که در صدد دیجیتالی کردن فعالیت های و واحدهای خود هستند.

 

مزیت های دوره:

تدوین و طراحی سرفصل­ها بصورت کاملا کاربردی

 بکارگیری اساتید ترکیبی بدین صورت که برای هر سرفصل عنوان شده یک استاد کاملا مجرب و حرفه ای که در آن حوزه هم تجربه کاری موفق و هم تجربه آموزشی داشته باشند

ارائه گواهینامه معتبر پایان دوره دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

کمک به راه اندازی، مدیریت و بهره برداری از یک کسب و کار دیجیتالی موفق (برای افراد دارای ایده در هر حوزه ای حتی غیر دیجیتال)

بهبود و ارتقاء سطح دانش مدیران، مشاوران و صاحبان کسب وکار

ارتقاء عملکرد و توسعه کسب و کار شرکت های نوپا

شبکه سازی و تعامل برقرار کردن افراد حاضر در دوره و ایجاد هم افزایی


 

در این دوره می آموزیم:

در این دوره با مفهوم مدل کسب و کار و نحوه طراحی آن آشنا خواهیم شد. قسمت های مختلف مدل کسب و کار و نحوه پر کردن آنها برای ایده خودتان آموزش داده خواهد شد. نحوه جذب سرمایه برای ایده یا استارت آپ تان مورد بحث قرار خواهد گرفت. اینکه چه چیزی بگویید و چگونه ارائه بدهید تا سرمایه گذار راضی بشود بر روی ایده یا کسب و کارتان سرمایه گذاری کند. چالش های حقوقی که در طول کار، از ایده تا تیم سازی و تجاری سازی با آن مواجه خواهید شد، به صورت موردی بررسی خواهد شد. همچنین مفهوم بازاریابی دیجیتالی و ابزارهایی که به کمک آن خواهید توانست با هزینه ای نه چندان زیاد کسب و کار خودتان را بر سر زبان ها بیاندازید آموزش داده خواهد شد.

ضرورت ارائه دوره

بالا بودن نرخ شکست کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و نیاز به افزایش دانش مدیریتی و تحلیلی افراد در حوزه کسب و کار

کمبود مهارت تخصصی و نیروی کار فعال در حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کار دیجیتال

کمبود دوره های تحلیلی و کاربردی و غیر فنی فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری اطلاعات

توسعه روزافزون پارامترهای اصلی مرتبط با فناوری اطلاعات نظیر بوجود آمد تحول دیجیتال ، توسعه استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی

تغییر ماهیت آموزشی از رویکرد تئوریک به کاربردی جهت افزایش آمادگی مدیران برای مواجهه با چالش های عصر دیجیتال، تحولات دیجیتال و استفاده از ظرفیت های دیجیتال

نیاز مستمر و بیش از پیش سازمان ها و شرکت ها جهت روی آوردن به کسب و کار دیجیتال و بازاریابی دیجیتال

 سرفصل های دوره

طراحی مدل کسب و کار

 مسیر کارآفرینی

فرصت شناسی و ارتباط آن به مدل کسب و کار

مفهوم مدل کسب و کار

تشریح اجزای اصلی مدل کسب و کار

  • ارتباط با مشتری
  • نوآوری در محصول
  • مدیریت زیرساخت
  • جنبه های مالی

روش های مختلف تشریح مدل کسب و کار

ابزار بوم مدل کسب و کار (Business Model Canvas) و نحوه کار با آن

کارگاه عملی طراحی و بهینه سازی مدل کسب و کار

معرفی مدل های رایج کسب و کار دیجیتال

  • Advertising model
  • affiliate model
  • Broker/Brokerage model
  • Community model
  • Infomediary model
  • Manufacturer model
  • Merchant model
  • Subscription model
  • Utility model

 

جذب سرمایه برای استارت آپ ها

 پیش بینی های مالی در خصوص استارت آپ ها

انواع تخمین های مالی در طراحی کسب و کار

پیش بینی صورت های مالی

کارگاه عملی پیش بینی صورت های مالی استارت آپ با استفاده از Excel

برنامه تامین مالی

مراحل تامین مالی برای استارت آپ ها

انواع استراتژی های تامین سرمایه برای استارت آپ ها:

  • تامین مالی خود راه انداز (Bootstrap Financing)
  • مدل تامین مالی Crowed finance
  • تامین مالی از Venture Capital
  • سایر روش ها

 

مباحث حقوقی برای استارت آپ ها

حمایت حقوقی از ایده های فناورانه

نکات مهم قراردادهای تیم سازی و مدیریت آن

دارایی های فکری و قوانین حاکم بر آنها

حمایت حقوقی از دستاوردها و نحوه ثبت آنها

روش های تجاری سازی دارایی های فکری

تاسیس پلتفرم و مسایل حقوقی آن

قراردادهای ناظر بر تاسیس پلتفرم و اداره آن

مسایل حقوقی مختلف ارایه کالا و خدمات در فضای مجازی

روش های حل و فصل اختلافات حاصله

اصول رقابت در بازار

 

بازاریابی دیجیتال

اصول و مبانی دیجیتال مارکتینگ

تدوین برنامه استراتژی بازاریابی دیجیتال

حضور بر روی وب بر اساس مدل استاندارد دانشگاه هاروارد web presence

بازاریابی شبکه های اجتماعی

استراتژی های فروش آنلاین

بهینه سازی وب سایت و حضور قدرتمند در موتورهای جستجو (Sem)(Seo)

الگوریتم ها و ابزارهای گوگل

آنالیزز و اثر بخشی حضور بر  روی وب





منبع : ایوند
لینک : https://evnd.co/pphtY
کد مطلب: 298