برای نخستین بار پس از ۲۲۶ سال یک زن رئیس بورس نیویورک شد
برای نخستین بار پس از ۲۲۶ سال یک زن رئیس بورس نیویورک شد برای نخستین بار در تاریخ ۲۲۶ ساله بورس نیویورک، یک زن از روز آدینه آینده ریاست آن را بر عهده می‌گیرد. «استیسی کانینگهام» ۴۳ ساله، که در جوانی کار خود را به عنوان دانشجوی کارآموز تابستانی در بورس نیویورک شروع کرد، تاکنون فقط در بورس معاملات سهام کار کرده است.

شرکت «اینترکانتینتال اکسچپنج» ICE، صاحب بورس نیویورک که مقر آن در شهر آتلانتا است، روز سه‌شنبه اعلام کرد که «تامس فارلی» رئیس کنونی بورس نیویورک روز آدینه شغل جدیدی را به عنوان رئیس یک شرکت عام سرمایه‌گذاری آغاز خواهد کرد.
استیسی کانینگهام در مصاحبه‌ای می‌گوید وقتی در سال ۱۹۹۴ وارد بورس نیویورک شد، به قدری به وجد آمد که تصمیم گرفت همان جا بماند.

وقتی دو سال بعد، به استخدام رسمی در آمد، بورس نیویورک سازمانی مردسالار بود. در مقابل ۱۳۰۰ کارمند مرد، شمار زن‌ها از ۳۶ نفر تجاوز نمی‌کرد. پیش از آن که به «بازارساز» ارتقاء مقام پیدا کند، کار او به عنوان یک کارمند ساده این بود که سفارش‌های خرید و فروش سهام را ثبت کند. در مقام بازارساز، نقش او اعلام بهای خرید و فروش سهام یک دسته از شرکت‌ها بود.

کانینگهام در شرایطی زمام بورس نیویورک را به دست می‌گیرد که در سایه جنبش «من هم» (Me Too) علیه آزار جنسی زنان در محیط کار، شرایط کاری برای زن‌ها به کلی دگرگون شده است. 

استیسی کانینگهام در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در بورس «نسدگ» کار می‌کرد، اما چند روز قبل از فروخته شدن بورس نیویورک به شرکت «اینترکانتیننتال اکسچنج»، به این بورس پیوست. او در سال ۲۰۱۵ به مقام رئیس کل عملیات ارتقا یافت.

بورس نیویورک نسبت به ۲۶ سال پیش سهم کمتری در معاملات سهام دارد. در آن زمان، در آمریکا فقط دو بورس وجود داشت: بورس نیویورک و بورس نسدگ. اما با الکترونیکی شدن معاملات سهام و اوراق بهادار و تصویب قانون جدیدی در کنگره در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، مؤسسات جدیدی برای معامله سهام به وجود آمدند. به گزارش مؤسسه تحقیقاتی «گروه تاب»، سهم بورس نیویورک از معاملات سهام از ۴۰ درصد، به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ریاست بورس نسدگ نیز، که سهام شرکت‌های تکنولوژی پیشرفته در آن معامله می‌شود، از سال ۲۰۱۷ به خانم «ادنا فریدمن» محول شد. به این ترتیب، دو بورس بزرگ جهان را زن‌ها اداره می‌کنند.

بورس نیویورک در سال ۲۰۱۳ به شرکت اینترکانتیننتال اکسچنچ فروخته شد. هر چند این شرکت درآمد خود از واحدهای مختلف را به صورت جداگانه منتشر نمی‌کند، تامس فارلی رئیس کنونی بورس نیویورک برآورد کرده است که در طول پنج سال مدیریت او، درآمد بورس نیویورک دو برابر شده است.

با این حال، چنانکه «وال استریت جورنال» گزارش می‌دهد، بورس نیویورک با چالش‌های عمده‌ای روبرو است، به خصوص در زمینه فنی، برای نوسازی تجهیزات و نرم افزارها، که به دلیل مشکلات، سه سال است به طول انجامیده و هنوز به اتمام نرسیده است.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید