26 اکتبر روز ملی اتریش
26 اکتبر روز ملی اتریش  اکتبر (چهارم مهر ماه) روز ملی اتریش یادآور خروج نیروهای نظامی خارجی از اتریش 10 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم است و مردم اتریش هر سال این روز را با برگزاری مراسمی گرامی می دارند.

 در پایان جنگ جهانی دوم نیروهای آمریکا، همبستگی جماهیر شوروی ، انگلیس و فرانسه، اتریش را اشغال و این کشور و همچنین شهر وین پایتخت آن را به چهار بخش تقسیم کردند. 10 سال بعد، اتریش در 15 ماه مه 1955 با امضای «معاهده کشور» (State Treaty) زمینه را برای استقلال خود فراهم کرد. این معاهده در 27 ژوییه همان سال اجرایی شد و آخرین نیروهای خارجی روز 25 اکتبر 1955 خاک اتریش را ترک کردند و اشغال 10ساله کشور اتریش پس از جنگ جهانی دوم پایان یافت و این کشور با اعلام بی طرفی دائمی، استقلال خود را بازیافت.
در روز 26 اکتبر سال 1955 (چهارشنبه سوم آبان 1334 خورشیدی) مجلس اتریش قانون بی طرفی دائمی را تصویب کرد و این روز به عنوان اولین روز آغاز استقلال اتریش بدون حضور نیروهای خارجی به عنوان روز ملی اتریش ثبت شد و دولت و مردم اتریش هر سال روز 26 اکتبر را به عنوان روز ملی گرامی می دارند.
در این روز پرچم سرخ و سفید اتریش در همه جا به چشم می خورد و مراسم بسیاری در گوشه و کنار این کشور برای یادبود استقلال برگزار می شود و موزه های فدرال کشور بطور رایگان یا با ارائه تخفیف های ویژه پذیرای علاقه مندان است. در این روز همچنین در نقاط مختلف اتریش برنامه های راهپیمایی و کوهپیمایی می شود که تاکیدی بر حفظ سلامتی عمومی به شمار می رود.
در روز ملی اتریش مدارس ، ادارات دولتی و بانک ها تعطیل هستند و وسایل حمل و نقل عمومی نیز برنامه کاری خود را کاهش می دهند.
در این روز، مراسم مختلفی از جمله مراسمی با حضور رئیس جمهوری و وزیر دفاع اتریش در «هلدنپلاتز» (Heldenplatz یا میدان قهرمانان) در برابر کاخ هافبورگ در وین برگزار می شود. هر ساله رئیس جمهوری فدرال در یک سخنرانی تلویزیونی با عنوان «وضعیت کشور» با مردم سخن می گوید و نیروهای تازه استخدام شده نیروهای مسلح اتریش سوگند یاد می کنند.
در سفارتخانه های اتریش در کشورهای مختلف جهان نیز مراسم هایی به این مناسبت برگزار می شود.
اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که همواره سابق خوب و دوستانه ای با جمهوری اسلامی ایران داشته و رئیس جمهوری اسلامی ایران هر ساله روز ملی اتریش را به دولت و مردم این کشور تبریک می گوید. نگاهی به روابط ایران و اتریش در قرون گذشته نشان می دهد روابط ایران با اتریش بر خلاف برخی قدرت های استعمارگر اروپایی، روابطی متوازن و با ارج متقابل بوده است. سابقه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور به آغاز قرن 16 میلادی یعنی آغاز دولت صفوی در ایران و حکومت خاندان هابسبورگ در اتریش برمی‌گردد. اولین سفیر ایران در سال1523 میلادی اعزام شد و متعاقب آن در سال1529 نیز سفیر امپراتوری اتریش به ایران آمد. سفارت اتریش در تهران که در سال1873 میلادی افتتاح شد یکی از قدیمی‏ترین سفارتخانه های اروپایی در ایران به شمار می‏رود .

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید