Australian oOh! Media buying bus stop ad business Adshel for $424m

Australian advertiser Ooh!Media Ltd is scooping up bus stop advertising business Adshel for $424 million after outbidding rival suitor APN Outdoor which has itself received a takeover offer from French advertiser JCDecaux.

The deals rush is aimed at dominance in Australia’s lucrative outdoor ad market where four firms control 97 per cent of the A$900 million ($660 million) industry, with digital ad boards dramatically lifting their earnings potential. The M&A activity, however, is drawing close scrutiny from regulators.

Ooh!Media said on Monday it has struck a deal with media company HT&E Limited to buy Adshel for a sweetened A$570 million ($424.02 million), including debt.

“The digitisation opportunity in the Adshel business is expected to provide a significant avenue for further growth beyond what has been achieved to date,” Ooh!Media’s chief executive Brendon Cook said in a statement.

APN subsequently halted trading in its shares, citing a pending update on the JCDecaux takeover offer. It had sweetened its offer for Adshel on Friday by 8 percent to A$540 million including debt, substantially higher than Ooh!Media’s initial A$470 million proposal made in April.

JCDecaux’s A$1.09 billion offer on Thursday had elicited a frosty response from APN, which had responded by saying the premium offered was modest and that it was actively pursuing Adshel. JCDecaux had made its offer conditional upon APN ditching its bid for Adshel, a direct competitor of the French firm.

Hastening the shakeout in Australia’s outdoor ad market is the competition watchdog, which last year blocked a merger between APN and Ooh!Media.

It was, therefore, seen likely to refuse JCDecaux from buying anyone that controls Adshel, because it would deliver them a street-furniture advertising monopoly. The French advertiser is the third biggest in Australia by market share.

APN, Ooh!Media rank first and second in the billboards and outdoor advertising market in Australia, according to research firm IBISWorld. HT&E ranks fourth.

Also Read:

Australia’s APN sweetens bid for rival in race for billboard assets

Australia’s Gateway Lifestyle receives $685m bid from Brookfield

Reuters

The post Australian oOh! Media buying bus stop ad business Adshel for $424m appeared first on DealStreetAsia.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید