French outdoor ad agency JC Decaux targets $810m bid for Australia’s APN

French outdoor advertising company JC Decaux said it was still in talks with Australian billboard firm APN Outdoor Group over its offer to buy APN, currently worth around $810 million.

The statement from JC Decaux came after APN itself lost out in a bid for advertising firm Adshel, part of a series of deals in the lucrative Australian outdoor advertising market. The French group is one of four companies controlling an industry estimated to be worth some $660 million in Australia.

JC Decaux‘s offer had in fact been conditional upon APN scrapping its $424 bid for HT&E’s Adshel outdoor advertising division Adshel. A deal for APN to buy Adshel would have increased the competitive pressure on JC Decaux‘s local business.

JC Decaux, which sells ads on bus stops and billboards, has offered A$6.52 per APN share, valuing APN at around A$1.09 billion ($808.8 million).

“Until a transaction is agreed between the parties, there is no certainty that the proposal will result in any transaction. JC Decaux will continue to update the market in relation to the proposal,” JC Decaux said in a statement.

Last week, APN had called JC Decaux‘s offer “modest” and had decided against backing down on its proposal to buy Adshel. In the event, APN was beaten out by rival Ooh!Media Ltd in the fight to buy Adshel.

JC Decaux shares were up 0.5 percent on Monday, while shares in APN had been temporarily suspended.

APN and Ooh!Media rank first and second in the billboards and outdoor advertising market in Australia, according to research firm IBISWorld. JC Decauxranks as the third-biggest in Australia, while HT&E ranks fourth.

The mergers and acquisitions activity within the Australian outdoor advertising sector has drawn close scrutiny from regulators, which had last year blocked a merger between APN and Ooh!Media.

 

Also Read:

Australia’s APN sweetens bid for rival in race for billboard assets

Australia’s APN and Fairfax in talks on NZ merger

 

Reuters

The post French outdoor ad agency JC Decaux targets $810m bid for Australia’s APN appeared first on DealStreetAsia.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید