برترین استارتاپ های حوزه بلاک‌چین در سال ۲۰۱۸
برتریت استارتاپ های حوزه بلاک‌چین در سال ۲۰۱۸
 طی چند سال اخیر بیت‌کویین به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده؛ از سوی دیگر بسیاری از افراد نیز بر این باورند که این شبکه پرداخت غیرمتمرکز عمر زیادی نخواهد داشت و نمی‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.

همانطور که مؤسسات مالی و غول‌های فناوری در مورد چگونگی پذیرش رمزنگاری ارز برای کسب‌وکار اصلی خود فکر می‌کنند، برخی از استارتاپ‌های جدید درباره چگونگی استفاده از بیت‌کویین برای رسیدن به اهداف هیجان‌انگیز خود در حال تلاش هستند.

استارتاپ‌های قدرتمند در حوزه بلاک‌چین

استارتاپ‌های جدید در حوزه بلاک‌چین که در ادامه این مطلب درباره آنها بحث خواهیم کرد متشکل از یک گروه منحصربه‌فرد از کاشفان و محققان است که قصد دارند فناوری نوین را وارد بازارهای جدید کنند.

بنیاد IXO

یکی از جالب‌ترین استارتاپ‌ها در سال 2018، بنیاد ixo است.

این استارتاپ راهی برای تشخیص کمک‌های خیریه و تأثیر آنها در جهان پیدا کرده است؛ بنیاد ixo یک محصول مبتنی بر بلاک‌چین ایجاد کرده است که به افراد و سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خیرخواهانه خود، شغل داوطلبانه و مشارکت‌های اجتماعی را ثبت کنند.

اینکه آیا شما یک درخت بکارید، یک پارک را پاک‌سازی کنید، یک کودک را تربیت کنید یا پول خود را برای تغذیه بی‌خانمان‌ها جمع‌آوری کنید، کاملا انتخابی است و در واقع یک کار خیر است که شما به آن اعتبار می‌دهید.

هر "ادعای تاثیر" که به آن impact claim گفته می‌شود قبل از ثبت درGlobal Impact Ledger مورد بررسی و تأیید قرار می‌گیرد.

کسب چه میزان اعتبار قابل قبول است؟ هرچه بیشتر، بهتر.

به عبارت دیگر اعتبارات، منعکس‌کننده تأثیر مثبت شما بر روی دیگران یا محیط زیست است و بسیاری از مردم به آن اهمیت می‌دهند؛ شما می‌توانید از این طریق اعتبارات کافی را به دست بیاورید و آنها را برای تأمین مالی در بورس مبادلات تقسیم کنید یا اینکه آنها را برای کمک‌های مالی و یارانه‌ها استفاده کنید.

Global Impact Ledger یک راه مطمئن و قابل اطمینان برای اثبات اینکه چگونه شما جهان اطراف خود را تحت تأثیر قرار داده‌اید، ارائه می‌دهد؛ با افزایش آگاهی زیست‌محیطی و بشردوستانه، نشانه‌های IXO ممکن است ارزشمندتر از آنچه شما فکر می‌کنید، باشند.

SimplyVital Health

استارتاپ SimplyVital Health نخستین بلوک زنجیره سازنده درآمدی HIPAA را برای صنعت مراقبت سلامت توسعه داده است؛ این شرکت دارای دو محصول است که هر کدام بخش دیگری از صنعت مراقبت‌های بهداشتی را هدف قرار می‌دهند.

به‌عنوان مثال ConnectingCare، طراحی شده است تا تأسیسات مراقبت‌های بهداشتی مانند بیمارستان‌ها را برای انتقال به یک سیستم مراقبت ارزشی، فعال کند؛ ایده این طرح این است که ارائه‌دهندگان خدمات درمانی پاداشی را براساس کیفیت ارائه خدمات خود به‌جای کمیت آن دریافت کنند.

Health Nexus محصول دوم این استارتاپ است؛ این محصول یک روش غیرمتمرکز و امن برای مراقبین بهداشتی است و می‌تواند داده‌های بیمار را به اشتراک بگذارد و برای بهبود نتایج درمان همکاری کند.

این استارتاپ اعتقاد دارد که فعالیت‌های آن در راستای بهره‌برداری از یک بازار 300 میلیارد دلاری است و در عین حال بهبود شفافیت، دسترسی و صحت پرونده‌های پزشکی را به همراه دارد.

Open Bazaar

استارتاپ Open Bazaar برای افرادی که به‌دنبال یک بازار مبتنی بر بیت‌کویین بودند اما هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشتند یک تحول عظیم ایجاد کرد؛ تنها محصول این شرکت یک پلت‌فرم قابل دانلود با فرمت منبع باز است که معاملات P2P را بدون هزینه ارسال یا فروش از eBay و آمازون را تسهیل می‌کند.

معاملات P2P، شامل انتقال پول الکترونیکی از یک شخص به دیگر از طریق واسطه است که به‌طور معمول به‌عنوان یک درخواست پرداخت P2P شناخته می‌شود.

کاربران می‌توانند فروشگاه‌های خود را راه‌اندازی و در عرض چند دقیقه شروع به فروش محصولات خود کنند؛ درست مانند معاملات P2P، در این پلت‌فرم نیز پرداخت‌ها در قالب بیت‌کویین ساخته می‌شوند.

در واقع Open Bazaar یک نوع بازاریابی است و با فروش خدمات ارزش افزوده به کاربران، درآمد کسب می‌کند.

Gem

Gem یک پلت‌فرم بلاک‌چین قابل مقیاس، موسوم به GemOS است که به‌منظور همکاری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات متقابل ارزشمند طراحی شده است.

هدف توسعه‌دهندگان این است که از اطلاعات مشکوک و خراب‌کارانه جدا شوند و یک بلوک زنجیره غیر متمرکز برای اطلاعات فراهم کنند که اغلب در چندین شرکت تکرار شده است.

این شرکت در حال کار بر روی جذب صنعت بیمه خودرو با پلت‌فرم تحت توسعه مخصوص به خود و با رابط کاربری بیمه مبتنی بر کاربر است.

SmartLedger

SmartLedger یک شرکت هوشمند است که توانایی و قدرت استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند را به صنایع مختلف معرفی می‌کند.

این استارتاپ یک لیست مرتبط از موارد قابل استفاده را ارائه می‌دهد که شامل یک پلت‌فرم معاملاتی طلا مبتنی بر رمزنگاری ارز، پلت‌فرم‌های استخراج معادن برای رمزنگاری ارز و همچنین یک سیستم مدیریت سرمایه می‌شود.

همانند بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر فعالیت در حوزه بلاک‌چین، SmartLedger نیز در صنعت بیمه فعالیت می‌کند.

این شرکت یک کنسرسیوم موسوم به SmartLedger Insurance Consortium، به اختصار (SLIC) را تشکیل داده است تا از طریق همکاری و نوآوری، گروه‌های مختلف بیمه‌ای که علاقه‌مند به فناوری بلاک‌چین هستند را توسعه دهند.

Digital Asset

استارتاپ Digital Asset بر روی ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین به مؤسسات مالی تمرکز می‌کند و این احتمالا یکی از امیدوار کننده‌ترین استارتاپ‌ها است.

این شرکت بیش از 110 میلیون دلار از بیش از 15 سرمایه‌گذار از جمله Citi، JPMorgan، PNC، Accenture، IBM، و Goldman Sachs را به نام خود ثبت کرده است.

Digital Asset دارای اهداف بسیار جدی است؛ پلت‌فرم مبتنی بر بلاک‌چین این استارتاپ به‌منظور ارائه خدمات به مؤسسات مالی در بازارهای جهانی طراحی شده است.

Shopin

Shopin، در واقع همان مدل Amazon.com را به دست می‌آورد و آن را در سراسر صنعت تجارت الکترونیک تکرار می‌کند؛ این استارتاپ خرده‌فروشان آنلاین را برای ایجاد یک پلت‌فرم توزیع شده مانند آمازون در کنار یکدیگر جمع می‌کند.

پروفایل shopper برای هر مشتری ایجاد می‌شود تا از این طریق به سابقه خرید از همه خرده‌فروشان شرکت‌کننده دسترسی داشته و توصیه‌های مرتبط با محصول موردنظر را دریافت کنند؛ در حال حاضر خرده‌فروشان مبلغی معادل 14.7 میلیون دلار را از طریق وابستگی خود به این پلت‌فرم تولید کرده‌اند.

Ripe

Ripe با استفاده از تکنولوژی توزیع لجستیک، شرکت‌های تولید کننده مواد غذایی، حمل‌و‌نقل و زیرمجموعه‌های مرتبط را قادر می‌سازد تا سلامت مواد غذایی را از مزرعه تا زمان پخت آنها ردیابی کنند.

اطلاعات مربوط به کاشت و برداشت، تاریخ آبیاری، محتویات مواد غذایی و بسیاری از داده‌های دیگر را می‌توان در بلاک‌چینی نوشت، که یک گزارش تغییرناپذیر از مواد غذایی را تشکیل می‌دهد.

در این سیستم هر کس از شفافیت و اطلاعات عمیق ارائه شده توسط Blockchain Ripe بهره‌مند است.

به‌عنوان مثال، کشاورزان می‌توانند روندهای رشد را کنترل کنند، حاملان و توزیع‌کنندگان می‌توانند پیش‌بینی‌های بهتر را در هنگام نیاز انجام دهند و خریداران نیز می‌توانند اطمینان داشته باشند که مواد غذایی که آن‌ها خریداری کرده‌اند به‌درستی رشد کرده، حمل و پردازش شده‌اند.

چگونه می‌توان در استارتاپ‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین سرمایه‌گذاری کرد؟

صنعت پرطرفدار بلاک‌چین تمامی علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاران، توسعه‌دهندگان و بانیان خیر را مجذوب خود کرده است؛ برای کسانیکه به‌دنبال پیشرفت در این بازار در حال ظهور هستند، اساسا دو راه برای رفتن وجود دارد: سرمایه‌گذاری در توسعه محصولات بلاک‌چینی یا ساخت محصولات منحصربه‌فرد در این حوزه.

سرمایه‌گذاری مستقیم در استارتاپ قطعا می‌تواند پیچیده باشد؛ برخی از شرکت‌ها از طریق راه‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر سهام خود را در ازای مشارکت مستقیم عرضه می‌کنند.

یکی از سودآورترین روش‌های سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مبتنی بر بلاک‌چین این است که خودتان آن را ایجاد کنید؛ البته توجه داشته باشید که پس از طی این مرحله، تولید محصولات مبتنی بر بلاک‌چین چالش بزرگ بعدی است که با آن رو‌به‌رو خواهید شد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید