ایران توانمند در دانش و فناوری، الگوی دیگر کشورهای در مسیر توسعه است
ایران توانمند در دانش و فناوری، الگوی دیگر کشورهای در مسیر توسعه است
وزیر آموزش نیجریه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛
ایران توانمند در دانش و فناوری، الگوی دیگر کشورهای در مسیر توسعه است


آدامو آدامو گفت: ایران با وجود تحریم ها و با ایستادگی و استقلال خود، توانسته است به پیشرفت‌های خوبی در دانش و فناوری دست پیدا کند؛ این راه و روش ارزشمند، الگوی مثال زدنی برای کشورهایی است که به دنبال پیشرفت هستند و در مسیر توسعه قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ظهر ۹ اردیبهشت ماه سال جاری آدامو آدامو وزیر آموزش نیجریه با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش نیجریه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تحول افتخارآفرین ایران و الگویی ارزنده برای دیگر کشورها گفت: ایران توانسته است پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی و فناوری قابل توجهی دست پیدا کند. این پیشرفت‌ها بسیار ارزنده و افتخارآفرین است و الگویی مناسب برای دیگر کشورها بشمار می‌رود.

به گفته آدامو، این توانمدی که با استقلال و ایستادگی حاصل شده، به کشورهای در مسیر توسعه انگیزه می‌بخشد و عزمشان را برای تلاش بیش تر و رسیدن به پیشرفت تقویت می کند. در این راه همکاری و تعامل علمی و فناورانه با ایران به ویژه در حوزه فناوری های پیشرفته این روند را سرعت می بخشد.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های نیجریه در حوزه نفتی است فناوری‌های حوزه نفت و پتروشیمی را یکی از حوزه‌هایی دانست که می‌تواند در تعامل ایران و نیجریه شکوفا شود.

آقای آدامو ابراز کرد توجه عمده کشورهای آفریقا به توانمندی‌های ایران است چراکه این کشور توانسته است با وجود تحریم و محدودیت ها به کمک استقلال و ایستادگی پیشرفت‌های مطلوبی در حوزه دانش، فناوری و همچنین اقتصادی برسد. بنابراین آماده هستیم تا در حوزه های گوناگون فناوری، همکاری خود با ایران را گسترش دهیم.



توسعه زیست‌بوم کارآفرینی مشترک با حمایت از جوانان خلاق و کارآفرین

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این دیدار، تحول ایران  از کشوری نفت‌محور به دانش‌بنیان را نقطه جهش کشورمان دانست و گفت: ایران در کنار بهره‌مندی از سرمایه‌های عظیم و ارزنده زیرزمینی خود، از نوآوری و دانش جوان تحصیل‌کرده به عنوان سرمایه ارزنده دیگری بهره می‌جوید؛ لازم است تا کشورهایی که منابع زیرزمینی را به عنوان محور نخست حیات اقتصادی خود می‌شناسند، نگاهی تازه به این سرمایه غیرملموس و ارزشمند داشته باشند

ستاری، محقق شدن زیست‌بوم مشترک همکاری های فناورانه ایران و دیگر کشورها را به کمک فعالان دانشی و فناوری ممکن دانست و گفت: تعامل میان کشورها از مسیر سرمایه‌گذاران، فعالان دانش بنیان و استارتاپی عبورمی کند و دولت ها باید با کمک به ایجاد پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و بسترهای تبادل دانش و فناوری به صورت مشترک این مسیر را هموار و برای عبور قطار تعامل های علمی و فناوری، ریل گذاری کنند.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید