تامین امنیت کسب و کارها در صنایع مالی
تامین امنیت کسب و کارها در صنایع مالی تامین امنیت کسب و کارها در صنایع مالی از اولویت‌های مرکز افتا
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری در همایش مدیریت تداوم کسب و کار در صنعت بانکی، گفت: با توجه به مخاطرات سایبری، تامین امنیت زیرساخت‌های حیاتی، نقش مهم و اساسی در اقتصاد کشور دارد.
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا، آقای رضا جواهری در سخنانی در این همایش گفت: حوزه‌های ارتباطات، حمل نقل، انرژی و مالی از اولویت های این مرکز است و با توجه به نقش حیاتی صنعت بانکی در اقتصاد کشور، نگاه ملی به این بخش وجود دارد.
وی تصریح کرد: ما باید به این حوزه‌ها نگاه ملی داشته باشیم نه نگاه صنفی. اگر در حوزه پولی مالی اتفاقی رخ دهد کل نظام بانکی کشور دچار آسیب می‌شود و این آسیب متوجه حاکمیت نیز هست.
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا  ادامه داد: صنعت بانکی شاهرگ اقتصاد کشور است از این‌رو تداوم کسب و کارها در صنایع مالی ضرورت دارد و برای استمرار آن نیاز به برنامه ریزی است تا کشور با بحران مواجه نشود.
وی ادامه داد: در مورد زیرساخت‌های حیاتی مرکز مدیریت راهبردی افتا تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده و برنامه‌هایی نیز تدوین کرده که بحث مدیریت تداوم در کسب وکارها نیز جزئی از برنامه‌ها است. البته مدیریت تداوم در کسب و کار مختص فضای مجازی نیست و در تمام ساختارها کاربرد دارد.
آقای جواهری همچنین گفت: ناآگاهی مدیران از دارایی‌هایی خود در بخش زیرساخت‌های حیاتی یک سازمان، یکی از مشکلات در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات است.
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در زمینه مدیریت امنیتی کشور در فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی را تصویب و ابلاغ کرد. در این مصوبه مرکز مدیریت راهبردی افتا مکلف شد برنامه ای عملیاتی برای زیرساخت حیاتی کشور تدوین کند.
به دنبال این برنامه، مرکز مدیریت راهبردی افتا طرح امن سازی که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شده بود را بازنگری و طرح جدیدی را ارائه کرده است.در طرح جدید ۹ الزام در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها مدیریت تداوم در کسب و کارها است که به صورت مفصل به آن پرداخته شده است.
آقای جواهری با اشاره به اینکه اشتراک‌گذاری اطلاعات یکی از موضوعات مطرح شده در این نظام است، از سازمان‌ها درخواست کرد تا با رعایت حدود طبقه‌بندی، تجربه‌‌‌های خود را در اختیار سازمان‌‌های دیگر قرار دهند.
رئیس مرکز راهبردی افتا در پایان تصریح کرد: در مرکز افتا گروه‌های مشاوره و متخصصان آموزش دیده می‌توانند به سازمان‌ها در مورد نحوه ایجاد امنیت در زیرساخت‌ها وسرویس‌هایشان مشاوره دهند.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید