کسب رتبه اول ایران در رشد تقاضای ثبت برند در سال 2018
کسب رتبه اول ایران در رشد تقاضای ثبت برند در سال 2018 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) از کسب رتبه اول ایران در دنیا در رشد تقاضای ثبت برند در سال 2018 خبر داد.

 دکتر "احمد تویسرکانی" که در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمار سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، جمهوری اسلامی ایران در سال 2018 با رشد 9/87 درصدی به نسبت سال قبل میلادی در رتبه اول جهان در رشد تقاضای ثبت برند یا علائم تجاری قرار گرفته که این حاکی از اقبال مجموعه صاحبان صنایع و تولیدکنندگان به اهمیت موضوع ثبت مالکیت های معنوی است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه آگاه سازی شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، صنایع و دانشگاهها نسبت به حقوق مالکیت معنوی از طریق برگزاری همایش و کارگاههای تخصصی با حضور متخصصین داخلی و خارجی در سال های اخیر افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مالکیت های معنوی دارای ظرفیت بسیار بالایی می باشد و بسترهای حمایت از این حقوق در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراهم شده است.

رئیس سازمان ثبت با بیان اینکه ثبت اختراعات، علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می کند اظهار داشت: اقدامات این سازمان در رابطه با اصلاح فرآیندها و دقت و سرعت در ارائه خدمات ثبتی باعث بهبود رتبه کشور در فضای کسب و کار شده و اگرچه متاسفانه ایران رتبه مناسبی در ارزیابی بانک جهانی در رتبه بندی کلی فضای کسب و کار ندارد لیکن رتبه خدمات ثبتی به عنوان یکی از عوامل شروع کسب و کار بهبود بسیار چشمگیری نسبت به گذشته داشته است.

دکتر تویسرکانی با تاکید بر لزوم تلاش همه دستگاههای ذیربط برای تسهیل و رفع موانع کسب و کار برای بهبود رتبه کلی کشور در فضای کسب و کار گفت: پذیرش اینترنتی ثبت تاسیس و ثبت تغییرات شرکتهای تجاری، ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه و متمرکز، ایجاد بانک تعیین نام شرکتها و موسسات، ارائه خدمات رایگان در بستر اینترنت به متقاضیان، اختصاص شناسه ملی به اشخاص حقوقی، ثبت اینترنتی اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری، ارائه خدمات غیرحضوری، ایجاد شبکه ارتباطی با دستگاههای ذیربط و حذف مکاتبات کاغذی و اوراق بهادار دولتی از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال های اخیر بوده است.

رئیس سازمان ثبت با اشاره ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی، حذف میلیونها مکاتبه بین دستگاهی، دفتر نویسی و دهها میلیون اوراق بهادار مورد مصرف سالانه که نقش مهمی در شفافیت معاملات و قراردادها و کاهش جعل و سرعت در خدمات داشته است اظهار داشت: بوروکراسی های زائد اداری با سیاست های اصل 44 و حمایت از تولید ملی تضاد منافع داشته و این ساختارهای زائد بوده اند که همواره پیروز میدان بوده اند.

وی با بیان ضرورت افزایش بهره وری و استفاده صحیح از منابع و سرمایه های کشور، همچنین بر ناکارآمدی اقتصاددولتی و اقدام جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و حضور کار آفرینان و فعالان اقتصادی در این عرصه تاکید کرد.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امروز کشور ما در یک نبرد اقتصادی است و امریکای جهانخوار و بد عهد با تمامی قوا در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران صف آرایی نموده است و ایران را مقابل جهانخوارگی و مانعی جهت سیطره کامل خود بر منطقه مهم و استراتژیک خاورمیانه و جهان اسلام می داند و لذا امروز کارآفرینان و تلاش گران عرصه اقتصادی، سربازان خط مقدم این جبهه هستند.

وی گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) راه پیروزی در این میدان را شکل گیری اقتصاد مقاومتی اعلام نموده و تصریح فرموده اند اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردم بنیاد است و با اراده مردم، سرمایه مردم و حضور مردم تحقق پیدا می کند لیکن دولت مسئولیت برنامه ریزی، زمینه سازی، ظرفیت سازی، هدایت و کمک دارد.

دکتر تویسرکانی افزود: امروز دوست و دشمن متفق القولند که جمهوری اسلامی ایران توانمندی های بالقوه فراوانی از جهت منابع انسانی دارد، لیکن عدم بهره گیری از این سرمایه عظیم در این نبرد نابرابر پشیمانی خسارت باری به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است جشنواره ملی خاتم ( حمایت از تولید ملی ) و گردهمایی بزرگ مسئولین و مدیران بنگاههای برتر اقتصاد ایران، نوزدهم دی ماه در محل مرکزهمایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید