۳۰۰ شرکت در بخش نانو در کشور فعال هستند
۳۰۰ شرکت در بخش نانو در کشور فعال هستند معاون رئیس جمهور: ۳۰۰ شرکت در بخش نانو در کشور فعال هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تنها در فضای اکوسیستمی است که دانشجویان با تولید محصول به سرمایه می‌رسند و این همان کاری است که استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهند و اکنون ۳۰۰ شرکت در بخش نانو در کشور فعال است که ارزش این شرکت‌ها بسیار زیاد است
سورنا ستاری بعدازظهر دوشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر که در دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌های ایران رتبه اول منطقه را در تولیدات علمی کسب کرده‌اند.

وی افزود: این روند در اقتصاد نفتی و سیستم اداری پیچیده ایران کافی نیست و نتوانسته که بخشی از رشد و توسعه اقتصادی جامعه ما را یدک بکشد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور رسیدن تولید کاربردی در کشور را با اهمیت خواند و ادامه داد: توسعه دانشگاه‌ها وابسته به تولید کاربردی است و مادامی‌که دانشگاه‌های کشور به این مهم دست نیابند، به توسعه نخواهند رسید.

وی گفت: پژوهش را با بودجه دولت پیش برده و سازمان‌های پژوهشی با ساختار پرسنلی زیاد خلق کرده‌ایم و تمام بودجه دولت صرف پژوهشگران مستخدم و زیرساخت‌های اشتباه پژوهشی شد و پژوهشکده‌هایی با تعداد زیادی دانشجوی دکتری و پرسنل اداری فعال هستند که در نبود بودجه دولتی، توانایی خرید حتی یک لامپ را هم ندارند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نمونه پژوهشی و کاربردی مؤثر دانست و گفت: امروز ۳ هزار و ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان به همراه استارت‌آپ‌ها توانسته‌اند حرکتی مثبت را در بین جوانان ایجاد کنند که این جریان با هزینه‌های دولتی شکل نگرفته است.

ستاری با بیان اینکه مرزبندی‌های بین‌رشته‌ای دانشگاه‌ها باید از بین برود، گفت: رشته‌ها باید با هم‌افزایی بیشتری هم دیگر را تلفیق کنند تا به تولیدات بهتری برسند و محصولات دانشگاه‌ها باید توسط بخش خصوصی تولید شوند و این روندی است که کشورهای توسعه‌یافته به خوبی انجام می‌دهند. رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: تنها در فضای اکوسیستمی است که دانشجویان با تولید محصول به سرمایه می‌رسند و این همان کاری است که استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهند و اکنون ۳۰۰ شرکت فعال در بخش نانو در کشور فعال است که ارزش این شرکت‌ها بسیار زیاد است که با هزینه بخش خصوصی تولید شده‌اند و اگر بخش خصوصی در پژوهش ورود کند آن‌وقت است که ماهیت کارخانه‌ای پژوهش به ماهیت صنعتی تبدیل می‌شود و رشد و توسعه خلق می‌شود. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: امروز ۳۳ میلیون جوان و ۴.۵ میلیون دانشجو ظرفیت بزرگی برای کشور است و این نیروهای جدید نیاز به خلاقیت و اکوسیستم و هوایی تازه دارند که باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد، چراکه سقف پرواز و آرزوهای دانشگاه با هزینه دولتی مشخص است و پژوهش با هزینه دولتی راه به‌جایی نمی‌برد.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید