دانشگر مروج
دیپروتد دانشگر مروج
منتخب جایزه چراغ سال ۹۵ در رده‌ی «دانشگر مروج» اقای دکتر مجید میرزا وزیری بودند. در ادامه با ایشان بیشتر اشنا می شویم

مجید میرزاوزیری ریاضی دانی برجسته و یک نخبه‌ی دانشگاهی در دنیاى ریاضیات است. دانشجویانی که كلاس ‌های دکتر میرزاوزیری در دانشگاه فردوسی مشهد را تجربه کرده‌اند، او را یکی از الهام‌بخش‌ترین اساتید دوران تحصیل خود می‌دانند.
او با نگاه متفاوتی که به علم دارد، ریاضیات را به یک موضوع جذاب و دوست داشتنی و یک مسأله‌ی روزمره تبدیل می‌کند. او به لطف كتاب هاى زیادى از او منتشر شده است . بخشى از این كتابها داستان هایى است كه برپایه ریاضیات نگاشته شده است.
در فضای آکادمیک که معمولا اساتید دست نیافتنی هستند و خارج از کلاس به سختی می‌توان آن‌ها را یافت، مجید میرزاوزیری متفاوت است. او خارج از کلاس ارتباط دائمی با دانشجویان خود دارد و پس از پایان کلاس، در راهروهای دانشگاه ساعت‌ها سرگرم بحث و گفتگو است. او در فعالیت‌های غیر درسی و فوق‌برنامه نیز دانشجویان را همراهی می‌کند و با اشتیاق از فعالیت‌های آنان حمایت می‌کند.
مجید میرزاوزیری یک ریاضی دان برجسته است که در کنار تحقیقات پژوهشی خود به طور جدی به فعالیت‌های ترویج علم می‌پردازد. او نویسنده و شاعری خوش ذوق است که داستان‌هایی مبتنی بر ریاضیات می‌نویسد. داستان شهر ریاضی و کتاب مثلث دو مورد از آثار بی‌نظیر او هستند. کتاب مثلث نه تنها در کل یک داستان بسیار جذاب و خواندنی است، که اگر تنها صفحات فرد یا زوج کتاب را بخوانید با داستان‌های متفاوتی مواجه خواهید شد!
با وجود نگارش و انتشار ده ها جلد کتاب داستانی با موضوع ریاضیات، مجید میرزاوزیری همچنان کمتر شناخته شده است.
دکتر میرزاوزیری دانشگرى است كه نیازی به ترویج علم ندارد. او می‌تواند فعالیت آکادمیک خود را در بالاترین کیفیت پیش ببرد و بر تعداد مقاله‌های علمی خود بیافزاید. اما راه دشوارتری را پیش گرفته و تلاش می‌کند مردم این سرزمین را عاشق ریاضیات کند. نوآوری او در راه اندازی شهر ریاضی، تلاشی تحسین برانگیز است که حالا دیگر مخاطبانی جهانی هم یافته است. این روزها از او دعوت می‌شود تا شهر ریاضی خود را در کشورهای مختلف جهان برگزار کند.
خانواده مجید میرزاوزیری ارتباط نزدیكى با دنیاى ریاضى دارد. علاوه‌بر این که خودش ریاضى دانى صاحب نام است، همسر وى دکتر کیمیا نیز از اساتید برجسته ریاضى است. پدر همسرش، دکتر نارنجستانی از بزرگترین نظریه اعداد دانان نسل قبل ایران به شمار می‌رود و جدیدترین عضو این خانواده‌ی ریاضی‌دان که مسیر بزرگان خانواده را پیش گرفته، کامیار میرزاوزیری است که به تازگی تحصیلات خود را در رشته ریاضیات در دانشگاه تهران آغاز کرده است.
مجید میرزاوزیری فارغ از نویسنده، شاعر یا ریاضی‌دان بودن، انسان بی‌نظیر و عاشق پیشه است که میتوان درباره او از زوایاى گوناگون سخن گفت.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید