چرا غول‌های سنتی از استارت‌آپ‌ها می‌ترسند؟
  یک نویسنده آمریکایی کتابی تازه درباره اینکه چطور استارت‌آپ‌ها در حال تغییر دنیای اطراف ما هستند. نکته جالب توجه در این کتاب که محتوای آن را برای استارت‌آپ‌های ایرانی هم جذاب می‌کند، 
جایی است که نویسنده توضیح می‌دهد: «اگر قرار بود خودروسازان به پیشینیان خود فکر کنند هیچ‌وقت ما سوار ماشین نمی‌شدیم، چون در این صورت باید به تمام اسب‌هایی فکر می‌کردند که برای حمل‌و‌نقل از آنها استفاده می‌شود و به همین خاطر وقت پیدا نمی‌کردند به آینده و ماشین‌ها فکر کنند.

 همان‌طور که اگر امروز استارت‌آپ‌ها وجود نداشتند، ما برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های فراوان را نمی‌دیدیم و باید همچنان به مایکروسافت قناعت می‌کردیم.» البته که آمارهایی که در کتاب ارائه می‌شود، کمی با دنیای ذهنی ما ایرانی‌ها متفاوت است.

 برای نمونه در کتاب آمده که بیش از ۴۰ استاد و دانشمند در سال ۲۰۱۵ شغل اصلی خود را ترک کرده‌اند و به دنبال شغل فردی‌شان رفته‌اند. همان‌طور که دیگر گزینه‌ای شبیه به استیو جابز عجیب و غریب نیست و تعداد افرادی که شبیه او و مارک زاکربرگ زندگی می‌کنند، به شدت بالا رفته است.

 با این وجود به گفته این نویسنده برای آنکه به موفقیت برسید، باید مراقب باشید تا زیر نگاه‌های سنگین کمپانی‌های بزرگ له نشوید. باید متوجه باشید که آنها شما را رصد می‌کنند، تغییر را بو می‌کشند و به برنامه‌های تبلیغاتی شما با دیده تردید نگاه می‌کنند. پس با خودتان نگویید آنها با یک قدم ما را از زمین و زمان حذف می‌کنند، باید حواستان باشد که آنها ترس را احساس می‌کنند و برای مقابله با این ترس گسترده، خودشان را تکان می‌دهند.

 دیگر رقبای کوچک آنها یک یا دو شرکت نیستند که بتوانند برای حذف‌شان آستین بالا بزنند، تعداد استارت‌آپ‌ها آنقدر زیاد شده که شرکت‌های بزرگ مجبورند پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای به جوانان خوش‌ایده بدهند. 

در همین راستا اگر در ایران هم زندگی می‌کنید و به عنوان شغل دوم دست به کار فعالیت تازه‌ای شده‌اید که احتمال می‌دهید آینده درخشانی برای شما داشته باشد، پیشنهاد می‌شود طتا از تلاش خسته نشوید و اجازه بدهید ایده‌های شما راه را برای تغییر فضای کلی باز کند. از ایده‌هایتان نترسید و به آنها پروبال بدهید.

 ایده‌های تبلیغاتی شما هیچ‌وقت از طرف شرکت‌های بزرگ دزدیده نمی‌شود، چنین جسارتی در هیچ‌کدام از این شرکت‌های بزرگ دیده نمی‌شود.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید