آیا مردم همواره کالای خارجی را به کالای داخلی ترجیح میدهند ؟ !
گاهی از طرف برخی چنین اظهار می شود که مردم ایران همواره کالای خارجی را صرفا " به جهت خارجی بودن به کالای داخلی ترجیح میدهند بنظرم این گزاره نادرست است .
مردم همواره کالایی را که دارای کیفیت و قیمت مناسب تری بوده و مطلوبیت بیشتری را تامین مینماید را ترجیح میدهند حتی در بسیاری از موارد مصرف محصول داخلی نشانه تشخص است .
به عنوان مثال ، هیچ مصرف کننده داخلی از اینکه برنج خارجی مصرف می کند خوشحال نیست و به آن افتخار ن می کند و رستورانها با افتخار ازمصرف برنج ایرانی سخن میگویند
این مورد در مورد گوشت برزیلی و بسیاری از محصولات غذایی مصداق داردو یا در در حوزه بهداشت و درمان نیز مصرف کننده داخلی حتی آن کسی که امکانات مالی دارد برای درمان به خارج مراجعه ن می کند ، مگر در شرایط خاص و به اجبار و با اعتماد زیاد از خدمات این بخش بجز صنایع دارویی استفاد می کند
ولی همین فرد جهت تفریح ، مقصد خارجی را ترجیح میدهد
این ترجیح در مورد محصولات صنعتی ، خدمات سیاحتی و تفریحی ، پوشاک و . . . جز موارد استثانی مصداق دارد .
بی شک مشکل از مصرف کننده نیست مشکل از فرایندهایی است که منجر به تولید محصولاتی شده است که امکان رقابت با کالایی خارجی را ندارد و به باور من یکی دلایل آن ، ضعف نظام استاندارد در کشور و پایین بودن سطح آن است .
یعنی تولید کننده ای که امکان تولید محصول استاندارد و با کیفیت در کلاس جهانی ندارد نباید حق تولید محصول و انتظار حمایت داشته باشد
بخشی از سرمایه ملی کشور صرف صنایعی شده است که اساسا امکان تولید محصول استاندارد و با کیفیت ندارند
مطالب مرتبط
جستجو در سایت
استارت آپ ها

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا
اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ
گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذابترین ایدههای B2B در سال 2020
استارت آپ

تعریف استارت آپ startup
دانشنامه / استارت آپ / مقاله

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند
استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارتآپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان
استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی
استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر
گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان
استارت آپ
سبک زندگی
تبلیغات
تگ ها
رویدادهای گذشته
درباره ما
مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تمامی حقوق برای سایت فوق محفوط است.
S-TECH: فناوری نوین سیلک | Powered by: مجله اینترنتی دیپروتد