وبینار برنامه ريزي استراتژيك ديجيتال ماركتينگ و مؤلفه هاي آن
وبینار برنامه ريزي استراتژيك ديجيتال ماركتينگ و مؤلفه هاي آن
وبینار برنامه ريزي استراتژيك ديجيتال ماركتينگ و مؤلفه هاي آن(همراه با ارایه یک نمونه واقعی)
شروع:پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۹۸ ۱۸:۰۰
پایان:پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۹۸ ۲۰:۰۰
برنامه استراتژیک دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

یادآوری : استراتژی یا راهبرد
نحوه رسیدن به اهداف با بکارگیری تاکتیک ها یک استراتژی اجرا می گردد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین: مجموعه فعالیت‌ها و اقداماتی است  که در جهت افزایش آگاهی ، بهبود برند ، فروش بیشتر و بازاریابی در فضای آنلاین انجام می‌گیرد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ اقداماتی است که کمک می‌کند به اهدافتان دستیابی و حضوری موٍثر در فضای مجازی یا آنلاین داشته باشید

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در موفقیت پروژه ها و کمپین های اینترنتی اهمیت بسیاری دارد.


10 گام اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ
گام اول : اهداف و خواسته هایتان را از بازاریابی دیجیتال تعیین کنید

قبل از تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باید برای تعیین دقیق اهداف و خواسته ها زمان بگذارید. این روش یکی از ضروریات برای هدایت شما به سمت هدف و کسب موفقیت، خصوصا در دستیابی به اهداف سالانه کسب و کارند. این اهداف دارای ویژگی های زیر است. به عبارت دیگر، اهدافی را که دارای چنین مشخصاتی باشند اهداف S.M.A.R.T. می نامند.

هدف ها با مشخص و دقیق باشند : شفاف و دقیق تعریف شدن هدف باید به گونه ای باشد که برای هر کسی که دانش پایه ای از این پروژه داشته باشد قابل درک باشد.
قابل سنجش باشد : بتوان فهمید که آیا چنین مقدار و هدفی قابل دستیابی است یا خیر، چه میزان با تکمیل پروژه فاصله هست و چه زمانی می توان به اهداف دست یافت.
قابل دستیابی باشد : اهداف باید با ابزارها و آموزش هایی که در حال حاضر در دسترس است قابل دستیابی باشند.
واقع بینانه باشد : یعنی با زمان، منابع و دانشی که در حال حاضر در اختیار است دست یافتنی باشد.
محدوده زمانی مشخصی داشته باشد : نه آنقدر بازه زمانی کوتاهی در نظر گرفته شود که نتوان به درستی کار را به انجام رساند و نه آنقدر زمان زیادی اختصاص داده شود که عملکرد تحت تاثیر قرار گیرد.
گام دوم : مشتریانتان را شناسایی کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارها مرتکب می شوند این است که مشتریانشان را به درستی نمی شناسند. هر کسی می تواند مشتری شما باشد. حداقل میزان مشتریان 1% جمعیت بازار هدف است.

اکثریت مشتریان تنها به دلیل اینکه شما به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم می توانید مشکلشان را حل کنید دنبال شما خواهند گشت. زمانی که مشتریان تان را میشناسید در واقع میخواهید راهکارهای عملی برای مشکلات آنان فراهم کنید و مهم تر اینکه طی این تعاملات نظر و رضایت آنان را جلب کنید. بدون شناخت مشتریان استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما کامل نمی شود. در ادامه چهار روش عالی برای تعریف مخاطبان هدف به شما ارائه می دهیم.

مسائل و مشکلاتی که توانایی حلشان را دارید درک کنید

 مشتری مورد نظرتان را تصویر کنید

گام سوم : رقبایتان را بشناسید

رقبایتان را تا چه اندازه میشناسید؟ این نیز یکی از موضوعاتی است که نباید دست کم گرفته شود زیرا یکی از مهم ترین گام ها در تهیه استراتژی محسوب می شود.

 رقبایی که باید بشناسید و مورد بررسی قرار دهید به سه دسته قسیم می شوند:

رقبای مستقیم
رقبای غیرمستقیم
شرکت های رقیب تازه وارد و یا تغییر مدیریت داده شده
شناخت رقبا به شما در تهیه استراتژی برای بازاریابی دیجیتال کمک می کند. اگر در یافتن و شناخت رقبایتان مشکل دارید اینطور به مساله نگاه کنید که اگر شما در این بازار نبودید چه کسی نیازهای مشتریانتان را تامین میکرد.



گام چهارم: تخصیص وظایف به افراد تیم

دیجیتال مارکتینگ ابعاد مختلفی از بازاریابی آنلاین را شامل می شود:

بهینه سازی موتور جستجوSearch Engine Optimization -  (SEO)
بازاریابی موتور جستجو-Search Engine Marketing  (SEM)
بازاریابی محتوا  Content Marketing -
هدایت و کنترل ذهنی مخاطبان از طریق محتوا
بازاریابی کمپینی Campaign Marketing -
فروشگاه های اینترنتی
بازاریابی شبکه های اجتماعی Social Media Marketing -
بهینه سازی شبکه های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) Email Marketing -
همانطور که مشاهده میکنید دیجیتال مارکتینگ حوزه ای بسیار گسترده است و نمی توان نسخه جامعی که برای همه مناسب باشد ارائه کرد. تمامی راهکارها باید اختصاصی (تن دوخت) و متناسب با هر کسب و کار ارائه شوند.

زمانی که کسب و کارها اهداف و رویکرد بلندمدتی داشته باشند، حضور یک تیم دیجیتال مارکتینگ ضروری می شود. در این زمان تمرکز بر دو فاکتور بسیار مهم است:

تمرکز بر داده های تحلیلی
شناسایی، برنامه ریزی و ساختاربندی
داده های تحلیلی به دلیل اینکه کارایی و یا عدم کارکرد هر کدام از کارهای انجام شده را برای شما مشخص می کنند بسیار مهمند. در برنامه ریزی برای بازاریابی دیجیتالی، داشتن چنین داده هایی بسیار مهم است و می تواند شما را از اتخاذ استراتژی درست برای کسب و کارتان مطمئن سازد.

گام پنجم : بازاریابی موتور جستجوSearch Engine Marketing -  )SEM)

استراتژی های بازاریابی دیجیتال مختلفی وجود دارند که می توان نتخاب کرد اما اگر منابع محدودی در اختیار دارید شدیدا پیشنهاد می شود که تمرکز خود را بر بازاریابی موتور جستجو معطوف کنید.

برای تازه کاران، بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) یکی از بخش های کلیدی تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال است.SEM موارد زیر را شامل می شود:

جستجوی کلیدواژه ها
بهینه سازی موتور جستجو (سئو داخلی، سئو خارجی و لینک سازی)
تبلیغات پولی گوگل
تبلیغات کلیکی


گام ششم: بازاریابی محتوا – Content Marketing

آیا می دانید که بازاریابی محتوا یکی از ارکان های بسیار مهم در تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال است؟

بازاریابی محتوا حوزه بسیار گسترده و عظیمی است که موضوعات مختلفی را شامل می شود:

وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی مهمان
وبلاگ نویسی لینکدین
اطلاع رسانی و روابط عمومی
به اشتراک گذاری مستندات
ارائه ها
ضبط و نشر فایل های صوتی
کتاب های الکترونیک
فروم ها و صفحات سوالات متداول (FAQ)
اینفوگرافیک ها
مدتهاست که بازاریابی محتوا عنصری کلیدی و حیاتی در موفقیت برندهای بزرگ است. اما بازاریابی محتوا در کشورهای آسیایی هنوز به اندازه ای که در اروپا و آمریکا مهم تلقی می شود مورد توجه قرار نمیگیرد. این روزها کسب و کارها در حال افزایش تمرکز و توجه شان بربازاریابی محتوا هستند و آن را به منزله چاشنی اساسی و محرمانه در منحصربفرد بودن استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در نظر میگیرند.

گام هفتم: بازاریابی شبکه های اجتماعی

بیش از 1.2 میلیارد کاربر روزانه از فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام استفاده می کنند. پس براین اساس، بازاریابی شبکه های اجتماعی(SSM) راهی فوق العاده برای ساخت برند، افزایش حضور در فضای مجازی و بهبود شناخت مخاطبان از برند شماست. البته استراتژی هایشبکه های اجتماعی که به درستی پایه ریزی شده باشند بر بهبود فروش و وفاداری مشتریانتان نیز موثر خواهد بود.

نسبت به سالها پیش، اجرای بازاریابی شبکه های اجتماعی آسان تر است اما در عین حال پیچیده تر شده است. در واقع باید گفت امروزه تحلیل و پیشبینی رشد رسانه های اجتماعی دشوارتر است زیرا بخش های درحال تغییر آن بیشتر شده اند.

یک استراتژی دیجیتالی خوب برای فضای مجازی به صورت زیر است:

تعیین اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی
انتخاب کانال های مناسب در میان رسانه های اجتماعی
برنامه ریزی محتوا
استفاده از تبلیغات
اندازه گیری میزان موفقیت
یکی از سوال های رایجی که اکثر اوقات با آن مواجه میشویم این است : «آیا من هم باید برای کسب و کارم از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنم؟»

و جواب این است: بله قطعا! بازاریابی شبکه های اجتماعی لازم است

گام هشتم : بازاریابی ایمیلی

فارغ از اندازه کسب و کارتان، شما باید برای سرعت بخشیدن به بهبود کسب و کارتان در دنیای تجارت الکترونیک بازاریابی ایمیلی را آغاز کنید.

بازاریابی ایمیلی به چند بخش تقسیم می شود:

تنظیم اهداف
بهبود و تقویت لیست ایمیل های در اختیار
تهیه برنامه زمانبنندی برای ارسال ایمیل ها
سنجش میزان موفقیت
به دلیل اینکه ایمیل مارکتینگ امکان نفوذ شما در میان مخاطبان را بالا میبرد یکی از ضروریات استراتژی شماست. امروزه در سراسر جهان بیش از 3.5 میلیارد اکانت ایمیل وجود دارد و 95% از کاربران آنلاین از ایمیل استفاده می کنند. 91% این کاربران آنلاین حداقل روزانه ایمیل هایشان را چک می کنند.

گام نهم: گنجاندن موبایل مارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال

بر اساس آمار، هر روز بر تعداد استفاده کنندگان از تلفن همراه (موبایل) افزوده می شود. شاید بعضی ها موافق این عبارت نباشند اما اگر کمی دقیق تر به اطرافتان نگاه کنید خواهید دید که تعداد کاربران موبایل بسیار سریعتر از تعداد کاربران کامپیوترها در حال رشد است (حتی اگر در حال حاضر تعداد کاربران کامپیوتر بیشتر باشند).

هر استراتژی بازاریابی موبایلی در راهکارهای بازاریابی دیجیتالی باید شامل موارد زیر باشد:

اهداف بازاریابی موبایلی (موبایل مارکتینگ)
انتخاب پلتفرم مناسب
سنجش خروجی حاصله


بازاریابی پیامکی (Short Messaging Systems) ، برای ارتباط مختصر و مفید با مخاطبان.

پیامک یا SMM شامل ارسال پیام های کوتاه به تلفن همراه مخاطبان می شود. افراد تاثیرگذار کسب و کارهای مختلف معتقدند چنین امکانی به بهبود تعامل با مخاطبان کمک شایانی می کند.

گام دهم : بازاریابی مشارکتی

یکی دیگر از ارکان مهم در تهیه استراتژی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی مشارکتی است. اگر به برندهای محلی اطرافتان نگاهی بیندازید میبینید که آنها از بازاریابی مشارکتی به عنوان روشی قدرتمند برای رشد کسب و کارشان کمک میگیرند.

در اینجا چند گام مهم را برای کمک به شما برای در پیش گرفتن تکنیک بازاریابی مشارکتی در تهیه یک استراتژی دیجیتال شرح میدهیم.

تعیین دقیق اهداف
تهیه یک برنامه مشارکتی
توزیع آن در بازار
سنجش خروجی حاصله
بازاریابی مشارکتی برای صاحبان کسب و کارها چند فایده دارد. مانند بازاریابی دهان به دهان و می تواند هزینه کلی بازاریابی (تبلیغات) شما را کاهش دهد.

اگر اهداف شما شفاف و مشخص باشند، تهیه یک استراتژی بازاریابی مشارکتی نسبتا آسان است. پس با تعیین دقیق اهدافتان شروع به بازاریابی مشارکتی کنید. در این مورد، اهداف باید همراستا با استراتژی کلی بازاریابی دیجیتالتان باشند.
سوالات متداول
پیش‌نیاز های علمی شرکت در این رویداد چیست؟
آشنایی با دیجیتال مارکتینگ وبرنامه ریزی استراتژیک می تواند دراین خصوص برای شما مفید باشد
آیا در این وبینار یک نمونه هم ارایه می شود ؟
بله در این وبینار، یک نمونه واقعی از برنامه استراتزیک دیجیتال مارکتینگ ارایه می شود .
آیا امکان دریافت مشاوره از استاد وجوددارد؟
بله برای دریافت مشاوره از خانم ساویز، لطفا بلیت مشاوره را خریداری نموده واز همین الان مشاوره خود را دریافت نمایید .
آیا می توانم به صورت حضوری اموزش ببینم ؟
بله - برای این مهم هم بلیت مربوطه را خریداری نمایید
سوابق کاری خانم سارا سوایز



·        کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

·        کارشناس دیجیتال مارکتینگ در حوزه ی لباس وپوشاک ومزون ها

·        مدرس واستاد دیجیتال مارکتینگ

·        مدیردیجیتال مارکتینگ شبکه تجارت جهانی

·        سخنران همایش های دیجیتال مارکتینگ

·        پژوهشگر و محقق ارشد سایت بیزینس مانیتورایران

·        ارزیاب جایزه استارت آپ های برترایران

·        کوچر وعضوء هاب کارآفرینی ایران

·        مولف کتاب دیجیتال مارکتینگ وکارکردهای آن

·        مولف کتاب چالش های کارآفرینی بانوان

·        عضوء هیات علمی کانال کارآفرین ایرانی

·        مشاورشرکت ها وسازمان های مختلف در زمیه تهیه برنامه استراتژیک دیجیتال مارکتینگ

·        مشاور مزون های لباس تهران در زمینه کارآفرینی وکسب وکار

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید