مجله اینترنتی دیپروتد

مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

جمعه، 1 تیر 1397


03/23 1397
آموزش آنلاین مبانی تفکر طراحی در کسب و کار 
شروع رویداد چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ ۱۶:۳۰
پایان رویداد چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ ۱۹:۰۰

اگر الان در حال مطالعه این متن هستید قطعا عبارت تفکر طراحی قبلا به گوشتون خورده و در حال جستجو برای منابع و اطلاعات بیشتر در این موضوع به این صفحه رسیدین. یا خیلی اتفاقی سر از اینجا در آوردین و کنجکاو شدین ببینین تفکر طراحی چیه . همین اول کار باید تکلیف رو روشن کنیم که تفکر طراحی چیزی فراتر و متفاوت از خود طراحی هست. یعنی اگر طراح نیستید و هیچ علاقه و تجربه و آموزش قبلی در طراحی ندارید به هیچ وجه جای نگرانی نیست و اصلا انتظار نداریم جزو این افراد باشید. از طرفی اگر به نوعی با طراحی سر و کار دارید مباحث این دوره در تفکر طراحی میتونه اونقدر براتون جذاب باشه که زوایای تازه ای از کار و حرفه خودتون رو بشناسید.

این دوره برای کیست؟

اگر در حال راه اندازی کسب و کار تازه ای برای خودتون هستید ، یا ایده های مختلفی دارید که دوست دارید باهاشون کسب و کاری راه بندازید اما مطمئن نیستید کدوم ایده شما رو به ثروت و شهرت می رسونه ، یا اصلا ایده ای ندارید و این قضیه شما رو عصبی میکنه ، یا اگر مدیر یک سازمان یا یک کسب و کار جا افتاده هستین و دوست دارین همچنان رشد و توسعه داشته باشین قطعا این دوره تفکر طراحی می تونه کمک زیادی بهتون بکنه.

کمی درباره مدرس دوره:

دکتر آرش مدرسی مربی تفکر و حل مساله ، محقق و مشاور نوآور ی در کسب و کار هستند. ایشان در سالهای اخیر به عنوان مربی و مدرس دوره های نوآوری و نوآفرینی با مراکز رشد و نوآوری دانشگاه های مختلف کار کردن. تحصیلکرده دانشگاه پنسلوانیا در رشته هوش کسب و کار هستند و الان مشغول همکاری با مرکز نوآوری دانشگاه تبریز. دکتر مدرسی قبلا به عنوان مربی و سخنران در تعدادی از رویدادهای مرتبط با خلاقیت ، نوآوری ، کارآفرینی نوآورانه ، تفکر طراحی ، تفکر خلاق و ایده پردازی حضور داشتند.

هدف از این دوره؟

هدف از این دوره ها صرفا آشنا کردن اکوسیستم مدیریت و کسب و کار ایران با مفاهیم جدید از جمله تفکر طراحی ، تفکر خلاق و کارآفرینی نوآورانه هست که اعتقاد داریم می تونه نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته باشه.

منتظر ما باشید با اولین جلسه از این دوره در روز چهارشنبه 23 خردادماه ساعت 4:30 عصر



اما برای آشنایی بیشتر با مفاهیم تفکر طراحی بد نیست متن زیر رو مطالعه کنید:

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی یک متدولوژی حل مساله است که رویکردی شناخت - محور برای حل مشکلات ارائه می‌دهد. این روش برای پیگیری مشکلات پیچیده و تا حدی مبهم و نو که به خوبی و به صورت شفاف قابل تعریف نیستند و از طرفی ماهیت انسانی دارند، مفید است که با شناخت نیازهای واقعی، تغییر چارچوب مشکل، خلق ایده‌های متنوع و اتخاذ رویکرد مشارکتی در نمونه‌سازی و آزمایش کردن، انجام می‌شود.

روش تفکر طراحانه می‌تواند در سیستم‌ها، رویه‌ها، پروتکل‌ها و تجربیات مصرف کننده در تمام صنایع و بویژه صنایع مبتنی بر فناوری­های نو به‌کار رود.

تیم براون، مدیرعامل شرکت IDEO، می‌گوید: «تفکر طراحی را می‌توان نظامی توصیف کرد که از حساسیت و متدهای طراحان استفاده می‌کند تا نیاز افراد را با آنچه از نظر تکنولوژی امکان‌پذیر است و آنچه یک استراتژی کسب‌وکار ماندگار می‌تواند به ارزش مشتری و فرصت بازار تبدیل کند، مطابقت دهد.»

سازمان‌ها و کسب و کارها و عموما شرکت­های نوخاسته دانش بنیان اکنون می‌خواهند یاد بگیرند که چطور می‌توان مثل طراحان فکر کرد و اصول طراحی را در محیط کار به‌کار برد. تفکر طراحی، در هسته توسعه استراتژی موثر و تحولات سازمانی قرار گرفته است. در همین زمینه، راجر‌مارتین، نویسنده کتاب «طراحی کسب‌وکار» می‌گوید: «شرکت‌های مبتنی بر تفکر طراحی که دائما در حال باز-طراحی مدل کسب و کار خود بر اساس شناخت بیشتر از مشتریانشان هستند، سری از سرها جدا هستند تا هم در نوآوری و هم در کارآیی پیشرفت کنند؛ ترکیبی که قدرتمندترین مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند.»

وقتی اصول تفکر طراحی برای تعیین استراتژی و نوآوری به‌کار می‌رود، میزان موفقیت به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. شرکت‌های موفق در حوزه های مختلف مانند Apple، Coca-Cola، IBM و Nike که در طراحی محصول و همچنین در تعریف استرتژی های جدید تبلیغات ، بازاریابی و مدل کسب و کار خود از روش تفکر طراحی استفاده می­کنند طی ده سال گذشته بهترین عملکرد را در مقایسه با رقیبان خود داشته‌اند. به عبارتی در شرایط به شدت پویا ، متغیر و رقابتی کنونی و ظهور فناوری­ها و دستاوردهای علمی انقلابی با سرعت بی سابقه، طراحی فراتر از تولید و ساخت اشیا رفته است.

سوالات متداول
پیش‌نیاز های علمی شرکت در این دوره چیست؟
علاقه به آموختن و استقبال از مفاهیم جدید
علاقمندان برای آموزشهای تکمیلی و دریافت مشاوره مستقیم از استاد چه کنند؟
امکان مشاوره مستقیم فعلا فراهم نیست. اما دوره های تکمیلی در ماه های آینده به صورت حضوری برگزار و از طریق ایوند و آدرس ایمیل شرکت کنندگان و همین طور از صفحه اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد. علاقمندان برای برگزاری دوره های حضوری در موسسه یا دانشگاه خود در تهران یا شهرستان ها ، تماس بگیرند یا در همین صفحه ایوند برای مرکز نوآوری دانشگاه تبریز پیغام بگذارند.






ایوند
منبع : ایوند
لینک : https://evnd.co/DkLZu
کد مطلب: 2713
تاریخ و زمان انتشار: 23 خرداد 1397, 12:31
لینک کوتاه مطلب: https://deeprooted.ir/2713
آموزش آنلاین مبانی تفکر طراحی در کسب و کار
سمت نو
اخبار

رویدادها
کسب و کار های نوپا

TED

معرفی کتاب

سبک زندگی

معرفی سایت