دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری - 49 روز برای تغییری بزرگ
فن بیان و گویندگی
خلاصه اطلاعات دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری

    زمان: چهارشنبه ها ساعت 17:00 بعدازظهر تا 21.00 شب
    تاریخ شروع: چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1397 (شروع یک سال ویژه)
    تعداد جلسات: آموزش حضوری: 7 جلسه در 7 هفته – آموزش غیرحضوری: در تمامی روزهای بین جلسات دوره از طریق گروه تلگرامی مخصوص دوره ساپورت می شوید.
    مبلغ سرمایه گذاری:با تخفیف زودهنگام تا پایان سال1396 - مبلغ  970 هزار تومان به جای 1.600.000 تومان (ثبت نام تک مرحله ای 540 هزار تومان)
    محل برگزاری:  تهران مرکز (آدرس دقیق پس از ثبت نام ارسال خواهد شد)
    مدرس دوره: مهدی صادقلو

 دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری آموزشی با سایر دوره های آموزشی فن بیان در کشور چه تفاوتی دارد؟

در این دوره، شما هر جلسه روبروی جمع سخنرانی خواهید داشت و سخنرانی شما توسط مدرس دوره بهبود خواهد یافت و نکات ویژه شما برای سخنرانی به شما گفته خواهد شد گویی یک مربی اختصاصی گرفتید!

(این قسمتش خیلی خیلی جذابه! عاشقش میشید! سوتی ها،خاطرات و داستان ها خواهیم داشت از این قسمت! )

این دوره کاملا عملی و تمرین محور است و در تمام روزهای بین جلسات دوره، شما تکلیفی برای انجام دادن در گروه تلگرامی دارید، بنابراین در تمام هفته مشغول تقویت فن بیان خود هستید...

(کار ازت می کشیم در حد تیم ملی! یا نتیجه می گیری یا باید نتیجه بگیری!!!)

نزدیک به 50 روز در حال تمرین هستید و البته گروه تلگرامی و ارتباط شما با سایر شرکت کنندگان دوره ادامه خواهد داشت.


(رفاقت هایی شکل می گیره تو این گروه که نگو! همه مشتاق،همه هم فرکانس! همه مثبت همه باحال!)

بازخورد های گروهی خواهید داشت که میتوانید اداراک بهتری از فن بیان خود داشته باشید.

(همون مچ گیری سابق! شوخی کردم. هم کلاسی هاتون نکاتی از اشکالات و نقاط قوت تون بهتون میگن که گویی سالها آنالیزور بارسلونا بودن!)

در دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری چه مطالبی ارائه می‌شود؟

    کنترل ترس و غلبه بر استرس و صحبت در جمع و ارتباطات اجتماعی
    مدیریت خجالت ها و کسب اعتماد به نفس
    طراحی کامل سخنرانی به شکلی کاملاً حرفه­ای و اثرگذار
    آشنایی با چیدمان و پیکربندی یک سخنرانی
    آشنایی با تکنیک های به خاطر سپاری صحبت
    آشنایی با ترفندهای اثربخشی در کلام
    رفع نواقص احتمالی فعلی از نظر فن بیان و زبان بدن
    تحلیل سخنرانی چند تن از سخنرانان مشهور.

    سرفصل­های دوره49  روزه آموزش سخنرانی و فن بیان

    نحوه صحیح معرفی در جلسات و در مقابل جمع

تقریباً همه ما بلدیم خودمون رو معرفی کنیم. البته معرفی ما همون معرفی هست که کلاس اول ابتدایی انجام می­دادیم. چرا تفاوتی نکرده؟ خب معلومه! چون هیچ وقت کسی توی مدرسه و توی دانشگاه، معرفی حرفه­ای رو به ما یاد نداده

جالبه بدونید نحوه معرفی ما در همون ابتدا فوق­العاده مهم هست و بیش از 40 درصد موفقیت ما در سخنرانی یا گفتگوهای مهم رو رقم می­زنه.

پس لازمه یاد بگیریم چطور خودمون رو فوق حرفه­ای معرفی کنیم طوری که همه بگن wow

    آموزش طراحی حرفه­ای سخنرانی

بعضی­ها فکر می­کنند همین که بتونی جلوی جمع حرف بزنی یعنی سخنرانی کردی. بزار یه سوال ازت کنم. آخرین سخنرانی که توش شرکت کردی رو یادت بیار (البته حداقل 4-3 هفته ازش گذشته باشه). حالا هر چیزی که از گفته­های سخنران یادت میاد رو با خودت بگو. حالا به خودت بگو که اون سخنرانی چقدر طول کشید؟ و چقدر از مطالب یادت هست؟

اگه میزان مطالبی که یادت مونده زیاد هست ( حداقل یک چهارم کل زمان سخنرانی) پس معلومه اون سخنران، حرفه­ای سخنرانی کرده. اما اگه میزان مطالب کم هست احتمالاً ...

سخنران و سخنور حرفه­ای شخصی هست که کلامش اثرگذار و فراموش نشدنی باشه

برای همین ما به طراحی حرفه­ای صحبت نیاز داریم. صحبتی که اثرگذار باشه. اثری که هرگز فراموش نشه

    پیکربندی و چینش کلام

خیلی وقتها ما خوب صحبت می­کنیم اما در نهایت مخاطبمون نمیتونه برای صحبت ما چارچوب مشخصی درست کنه.

بزار یه سوال ازت بپرسم. اگه بخوای از تهران بری چالوس، از چه مسیری میری؟ و از چه شهرهایی رد میشی؟ آیا مسیر توی ذهنت هست؟ احتمالاً جواب این چند سوال رو واضح دادی. علت این هست که مسیر رسیدن به چالوس توی ذهنت دارای پیکربندی هست.

و یا اینکه می­تونی بگی رایانه شخصیت چند درایو داره؟ می­تونی بگی پوشه عکس­ها یا فایل­های شخصیت و پوشه آهنگ­هات توی کدوم درایو هستن؟ حتماً علت رو می­دونی دیگه!!!

اگه بتونیم صحبتمون رو پیکربندی کنیم جزء به جزء اون توی ذهن مخاطب چیده میشه و کمک میکنه که راحت­تر درک کنه

    شروع حرفه ­ای سخنرانی

شروع هر چیزی مهم­ترین بخش اون چیز هست. همیشه شروع­ها به یاد موندنی هستن. مثلاً احتمالاً اولین روز مدرسه رو به یاد دارید. اولین روز دانشگاه. اولین روز کاری. اولین روز زندگی مشترک (البته اگه متأهل هستید). خلاصه آغازها به طرز وحشتناکی توی ذهنمون ماندگار هستن.

بیشتر اوقات، شروع­ها باعث میشن ما تصمیم بگیریم که تا آخر ادامه بدیم یا بیخیال شیم. مثلاً از کجا تصمیم می­گیرید که یک فیلم سینمایی رو تا آخر نگاه کنید؟ چی باعث میشه تصمیم بگیرید که یک سریال طولانی را تا آخر دنبال کنید و براش وقت بگذارید؟ چطور میشه که تصمیم میگیرید فلان تئاتر یا فلان کتاب رو تا آخر ادامه بدید؟

اگه شروع اونها جذاب باشه ناخودآگاه تا آخر دنبالش می­کنیم.

جالبه بدونید ناخودآگاه مخاطبان یک گفتگو یا سخنرانی، همون یکی دو دقیقه ابتدایی تصمیم می­گیرن که تا آخر به صحبت دقت و توجه کنند و یا اینکه راحت بشینند و فقط نگاه کنند. به خاطر همین، توی کتاب الفبای سخنرانی، اسمش رو گذاشتم دو دقیقه پر اهمیت ابتدایی

پس لازمه در سخنرانی، شروعی طوفانی و جذاب داشته باشیم که تا آخر صحبت­هامون مخاطب به ما توجه کنه.

تکنیک­های میخکوب کردن مخاطب

میخکوب کردن در سخنرانی باعث میشه محتوای صحبت شما توی ذهن مخاطب قلاب بشه. اجازه بدید همین جا یک آزمایش ساده انجام بدیم. لطفاً بعد از خواندن هر یک کلمه زیر، کمی مکث کنید و به خودتو بگید یاد چی میفتید:


  • تصادف
  • شنا
    غذای سوخته
    جنگل
    برف
    آشپزی
    بیمارستان
    هدیه
    عروسی
    فیلم ترسناک
    دوربین مخفی

     اگه با شنیدن یک کلمه یا دیدن یک تصویر، چیزی در ذهن شما تداعی میشه علتش این هست که توی ذهن شما، اون چیز با اون کلمه یا تصویر قلاب شده. حالا چقدر خوبه که ما توی این دوره یاد می­گیریم چطور با استفاده از تکنیک­های میخکوب کردن، محتوای صحبت رو در ذهن مخاطب قلاب کنیم. (خیلی جالبه نه؟! من که خیلی خوشحالم)

         طراحی پایانی به یاد ماندنی و اثرگذار برای سخنرانی

    انتهای سخنرانی هم مثل ابتدای اون خیلی مهمه. چون با حس انتهایی، مخاطب از سالن خارج میشه. این حس انتهایی تا مدت­ها مخاطب رو همراهی می­کنه و باعث میشه با شنیدن صحبت شما، تصمیم مهم و مناسبی بگیره. این حس، حکم نماینده ما رو نزد مخاطب داره.

    خیلی­ها نگاهشون به سخنرانی تا این حد حرفه­ای نیست. اما شما قراره یک سخنران حرفه­ای باشید. پس باید طراحی حس پایانی رو بلد باشید. اصلاً نگران نباشید. من وقت زیادی گذاشتم و همه این مطالب رو طوری ساده سازی کردم که شما به راحتی می­تونید انجامش بدید.

    اگه به طراحی حس پایانی مسلط باشید نه تنها سخنرانی بلکه ارتباطات و زندگی براتون شیرین میشه (به من اعتماد کنید. همه اینها رو صدها بار تجربه کردم)

        آشنایی با روش­های جلب توجه در میانه صحبت

    اگه اهل سخنرانی کردن و یا گفتگو کردن هستید خوبه بدونید که ما در حین صحبت کردن، یه عالمه هَـــوو داریم!!! هــوو؟؟ بله درست شنیدید. سخنران در حین سخنرانی کلی هــوو پیدا می­کنه که اتفاقاً بیشتر وقتها، خیلی هم جذاب­تر هستن!!! باور نمی­کنید. باشه اصلاً خودتون بگید. سخنران جذاب­تره یا تلگرام؟ سخنران جذاب­تره یا اینستاگرام؟ سخنران جذاب­تره یا صحبت با شخص کناری؟ سخنران جذاب­تره یا فکر کردن به افکار همیشگی؟

    اگه روش­های جلب توجه رو بلد نباشیم هـــووهای نامرد خیلی زود دل مخاطب ما رو با خودشون می­برن. اما در عوض با استفاده از تکنیک­های جلب توجه، ذهن مخاطب ما در طول صحبت فقط و فقط با ما خواهد بود.

        جلوگیری از خستگی مخاطب در سخنرانی و گفتگو

    تا حالا شده توی یک سخنرانی و یا یک کلاس آموزشی شرکت کنید و نیم ساعت بعد از شروع کلاس، خسته و کلافه شده باشید؟ خستگی مخاطب در حین صحبت کردن کاملاً بدیهی هست. چون اگه بخواد واقعاً به صحبت ما دقت کنه مغز باید کاملاً درگیر باشه و در این حالت، بدن مخاطب بیشترین انرژی رو می­سوزونه. پس خیلی زود خسته میشه. حالا اگه با ترفندهای جلوگیری از خستگی مخاطب در سخنرانی و گفتگو آشنا باشیم، به راحتی می­تونیم جلوی خستگی مخاطب رو بگیریم و تا آخر صحبت، اون رو پر انرژی نگه داریم.

        آشنایی با روشی مناسب جهت جلوگیری از فراموش کردن محتوای صحبت

    یکی از ناراحت کننده­ترین رویدادها در گفتگوهای مهم و سخنرانی این هست که حرف­هامون یادمون بره. درست مثل زمان مدرسه! کلی درس می­خوندیم اما وقتی معلم از ما می­پرسید فراموش می­کردیم. علت این هست که هیچ­وقت به ما یاد ندادن چکار کنیم که محتوا یادمون نره. فراموشی در سخنرانی باعث ایجاد استرس میشه. باعث میشه چارچوب ذهنمون بهم بریزه. باعث میشه رشته کلام از دستمون خارج بشه. پس لازمه روشی بلد باشیم تا جلوی فراموشی احتمالی در سخنرانی گرفته بشه.



        طراحی نوشته ­ای حرفه­ ای برای سخنرانی و گفتگوهای مهم

    یادمه فصل انتخابات، کلی مشاوره داشتم که از من می­خواستن فقط یه متن سخنرانی طراحی کنم و بهشون بدم. خب بندگان خدا حق هم داشتند. وقتی متن حرفه­ای همراهمون هست انگار کاملاً مسلح هستیم. همین یک مورد، بخش قابل توجه­ای از نگرانی­ها و استرس­های ما رو از بین می­بره. ضمن اینکه به خوبی می­تونیم برای صحبت ازش استفاده کنیم. حرفه­ای­ترین روش طراحی متن رو اینجا با هم یاد می­گیریم.

        شناخت و مدیریت ترس و استرس

    تقریباً در همه سمینارها و کارگاه­های آموزشی، افرادی سراغم میان و میگن ما مشکلی با سخنرانی نداریم. فقط می­ترسیم. فقط استرس می­گیریم. فقط دستام میلرزه. فقط صدام میلرزه

    و البته این افراد از این موضوع خیلی هم ناراحت هستند. شاید شنیده باشید که ترس از سخنرانی (صحبت در جمع) دومین ترس انسان هست. این درسته. اما برای 80 سال پیش!!! نه الان.

    حالا دیگه کسانی موفق هستند که با اعتماد به نفس بیشتری بتونند در مقابل جمع قرار بگیرند، خودشون رو معرفی کنند، نظرشون رو اعلام کنند و در موردش توضیح بدن و اگه نیاز شد ازش دفاع کنند. سخنرانی و فن بیان که در بسیاری از کشورها در مدارس ابتدایی آموزش داده میشه. پس دیگه نمیشه گفت دومین ترس بشر هست.

    اجازه بدید یک مثال براتون بزنم. تصور کنید توی پیاده­رو دارید قدم می­زنید و متوجه میشید در فاصله چند متری شما یک ساختمان آتش گرفت و ممکنه انفجاری هم رخ بده. چکار می­کنید؟ احتمالاً فرار می­کنید. چرا؟ چون می­ترسید دیگه. کاملاً هم طبیعیه. ما از ساختمان در حال سوختن فرار می­کنیم چون می­ترسیم. اما آتش­نشان­ها چطور؟ آیا فرار می­کنند؟ اتفاقاً برعکس، آتش­نشان­ها به سمت آتش حمله می­کنند. چرا اونها نمی­ترسند؟ تمرین، تکرار، آموزش و...

    علت اعتماد به نفس اونها هر چی که باشه نشون میده ترس قابل کنترل و مدیریت هست. فقط باید یاد بگیریم و حسابی تمرین کنیم.

    برخی از سرفصل­های مدیریت ترس و استرس رو در زیر براتون نوشتم:

        مقابله با لرزش صدا
        مدیریت اضطراب
        رفع خجالت
        کسب اعتماد به نفس



        بالا بردن میزان اثرگذاری کلام

    در کنار تمام نکات گفته شده، لازمه کلام ما اثرگذار باشه. یعنی در نهایت فرد مقابل متقاعد بشه و تصمیمی رو بگیره که ما طراحی کردیم.

    احتمالاً این جمله معروف رو شنیدید:

    کلام تو عصای معجزه­گر توست.

    این جمله نشون میده که اگه کلام ما اثرگذار باشه مثل یک جادو و یک معجزه عمل می­کنه. ما می­تونیم با دانستن و تمرین کردن چند تکنیک، میزان اثرگذاری صحبتمون رو به شدت تقویت کنیم.

    به همین علت هست که انگار بعضی­ها مهره مار دارند. هر جا که صحبت می­کنند کارشون انجام میشه. این همون اثرگذاری کلام هست. بعد از تسلط روی این موضوع، از صحبت کردن لذت خواهید برد.



    دیدید چطوری فکر همه جا رو کردیم؟ این مطالبی که گفتم بخشی از سرفصل­های آموزشی در این دوره بود. فقط خواستم بدونید که یک سخنرانی حرفه­ای نیاز به اصول حرفه­ای، آموزش حرفه­ای و تمرین حرفه­ای داره.


    این دوره حرفه ای طراحی شده برای کسانی که می خوان حرفه ای باشن.



    از سخنرانی خود راضی هستید؟

    لطفا همین حالا از خودتون یه فایل صوتی ضبط کنید!
    آیا از سخنرانی خود راضی هستید؟...

    باید به این موضوع توجه کنیم که فن بیان و صحبت در جمع مهارتی است که قابل رشد و تقویت است.

    بنابراین هر کسی در هر شرایطی می تواند پیشرفت کند و مهارت فن بیان خود را افزایش دهد.

    دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری به درد چه کسانی میخورد؟

    همه ما، هر جا و همیشه در حال سخنرانی هستیم...

    بعضی از افراد فکر میکنند که سخنرانی کردن فقط مخصوص کسانی است که مدرس هستند یا به واسطه ی کارشان هر روز روبروی بسیاری از افراد میایستند و سخنرانی میکنند...

    در حالی که ما در طول روزمره در حال صحبت، تعامل و سخنرانی هستیم! برای بعضی از ما زمانی این سخنرانی آغاز میشود که کسی به ما میگوید: فلانی نظرت چیه؟ موافقی؟...

    گاهی لازم است در جلسه ایی اظهار نظر کنیم و گاهی لازم است که همسر/فرزندمان را متقاعد به انجام کاری کنیم، بنابراین ما همیشه در حال سخنرانی هستیم و همه ما لازم داریم که مهارت فن بیان خود را ارتقا دهیم.

    در دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری از ما چه چیزی دریافت میکنید؟

        7 جلسه 4 ساعته کلاس آموزشی (28 ساعت)
        فایل صوتی هرجلسه با کیفیت عالی (که بتونید بعدا ده بار بهش گوش کنین،بس که ما خوبیم آخه!)
        جزوه تمام رنگی اسلایدهای هر جلسه
        گروه تلگرامی برای پرسش و پاسخ و تحلیل از طرف مدرس
        تکالیف روزانه (49 روز) برای بهبود مستمر فن بیان





    آیا دوره 49 روزه فن بیان و سخنوری، تمرین عملی دارد یا فقط محتوا ارائه میشود؟

    بدون شک یادگیری یک مهارت به صورت تئوری و بدون تمرین امکان پذیر نخواهد بود. همانطور که یادگیری شنا تنها از طریق خواندن کتاب کاملاً بعید به نظر می­رسد.

    شما با داشتن دانش به حد کافی و در ادامه تمرین و تکرار و بیان نکات ضروری و قابل اصلاح توسط مدرس، بدون شک همچون دیگران موفق خواهید شد.

    به همین دلیل، دوره آموزش سخنرانی و فن بیان در کنار محتوای آموزشی مورد نیاز، کاملاً تمرین محور خواهد بود.

    آموزش + تمرین = همیشه نتیجه


        مشددخوانی
        خودکار
        صداسازی
        تندگویی
        تمرین عملی روبروی شرکت کنندگان
        خیلی تمرین داریم (به جون خودت!)



        کشیدن دست نوشته سخنرانی

    نگرانی خیلی از سخنران ها، نگاه کردن به دست نوشته سخنرانی و از دست دادن ارتباط چشمی با مخاطبان است. بزرگترین مسأله این است که صحبت ها و سرفصل های سخنرانی فراموش میشود... و اگر هم بنویسیم روی کاغذی قرار دهیم، ارتباط چشمی مان را با مخاطب از دست خواهیم داد...

     در این کلاس بهترین راه کارها برای مدیریت این مسأله ارائه میشود. بنابراین میتوانید با این نگرانی خداحافظی کنید و با انجام این روش ها بهترین ارائه ها را داشته باشید.



    مدرس این دوره چه کسی است؟

    مهدی صادقلو، مدرس سخنرانی

        برگزار کننده سمینارها و دوره‌های آموزشی در حوزه سخنرانی و ارتباطات در سازمان‌های دولتی از جمله:
        سازمان صنایع هواپیمایی
        سازمان هوافضا
        نیروی هوایی ارتش
        مناطق مختلف شهرداری تهران
        و دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگسراها
        نویسنده کتاب الفبای سخنرانی (با مقدمه‌ای از جولیان ترژر)
        ارائه بیش از ۲۰ مقاله در حوزه سخنرانی و مهارت‌های ارتباطی
        تجربه آموزش سخنرانی به طور مستقیم به بیش از 1000 نفر

        همه اینا را بریز دور!!!!!!!!! کاری می کنم نتیجه بگیری (به جون خودم)


        نتیجه نگرفتی! خوشت نیومد! با متد ما و اصن قیافه ما حال نکردی!   اوکی. تمام پولتونو پس میدم (بازم به جون خودم!)

    در صورت نزمین ها بودن از این دوره، من مهدی صادقلو به شما تعهد میکنم که تمام مبلغ پرداختی شما را به شما بازگشت دهم. ضمانت این تعهد، اثربخش بودن این دوره آموزشی است.


    آیا در این دوره مدرک به شرکت کنندگان آن ارائه میشود؟

      در این دوره برای دوستانی که متقاضی باشند، مدرک IQS از دانشکده انگلستان ارائه میشود.

     یه جاهایی این مدرک به دردت می خوره (اغلب جاها نه) من بیرحمانه  باهات صادق ام!

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید