کدام موزه‌ها را می‌توانید رایگان ببینید؟
کدام موزه‌ها را می‌توانید رایگان ببینید؟
مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اعلام کرد: امروز آدینه ۲۸ اردیبهشت، همه موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علاوه بر رایگان بودن، تا ساعت ۲۲ فعالیت می‌کنند.

به گزارش دیپروتد ،امروز آدینه (28 اردیبهشت) و روز جهانی موزه است، هر چند سازمان میراث‌فرهنگی تصمیم گرفت به دلیل همزمان شدن این روز با ماه رمضان، برنامه‌های این روز جهانی را چند روز زودتر برگزار کند، اما بر اساس روال هر ساله دیدن بخش زیادی از موزه‌های فعال در کشور در این روز رایگان است.

و البته به گفته‌ی کارگر، علاوه بر موزه‌های زیرنظر سازمان میراث فرهنگی، اکثر موزه‌های بخش خصوصیِ فعال در کشور نیز به مناسبت این روز با اداره کل موزه‌ها همراه بوده و امکان بازدید رایگان را فراهم کرده‌اند.

اما علاوه بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و موزه سینما نیز از جمله موزه‌هایی هستند که در روز جهانی موزه، به صورت رسمی بازدید از این مکان‌های فرهنگی تحت پوشش خود را رایگان اعلام کرده‌اند.

کارگر همچنین پیش از این از رایگان بودن "لوور شعبه تهران" در موزه ملی ایران خبر داده و به ایسنا گفته بود، قاعدتا عملکرد نمایشگاه‌های موزه‌ای نسبت به بازدید از موزه‌ها در چنین مناسبت‌هایی در همه دنیا متفاوت است. با این وجود «لوور کوچک» نیز در این روز رایگان است.

از سوی دیگر به گفته‌ی محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی تا پایان هفته میراث فرهنگی قرار است این موزه‌ها برای گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی نیز تخفیف‌ها و تسهیلاتی داشته باشند.

با توجه به گسترده بودن تعداد موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سردرگمی علاقمندان به بازدید از موزه‌ها در سراسر کشور، به نظر می‌رسد هیچ بخش یا نهادی از سازمان میراث فرهنگی تا کنون به معرفی همه‌ی موزه‌های زیرنظر این سازمان اقدام نکرده است.

با یک جستجوی کوتاه در اینترنت می‌توان به این نتیجه رسید که حتی سایت اداره کل موزه‌ها نیز چنین امکانی را تا کنون برای علاقمندان به بازدید از موزه‌ها فراهم نکرده است. بنابراین شاید بهتر باشد برای سال‌های بعدی، این قدم از سوی اداره کل موزه‌ها برداشته شود تا نام و آدرس همه‌ی موزه‌ها برای حضور علاقمندان و گردشگران تهیه و معرفی شود.  

همچنین محمد دکامئی، مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز بازدید از موزه‌های این سازمان را امروز، 28 اردیبهشت رایگان اعلام کرده است.

به گفته‌ی وی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارای 16 موزه است که شامل: 2 باغ موزه، 4 موزه، 7 خانه موزه و 3 خانه موزه شهید است . از این تعداد 5 مرکز به صورت تخصصی توسط مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها و مابقی توسط مدیریت‌های مناطق نگهداری و مدیریت می‌شوند، که توجه مدیران مناطق و اجرای برنامه‌های مرتبط در این مراکز نقش مهمی در پویایی و فعال بودن موزه‌ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به تعدادی از برنامه‌هایی که به مناسبت روز موزه و هفته میراث فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری انجام ‌می‌شود، گفته بود، رایگان بودن بازدید موزه‌ها در روز آدینه 28 اردیبهشت ماه، نیم بها شدن بلیت موزه‌ها در هفته میراث فرهنگی (29 اردیبهشت تا 3 خرداد)، اجرای طرح «موزه در شب» در باغ موزه قصر و باغ موزه هنر ایرانی، برگزاری نمایشگاه گروهی «رویکردها و گرایش‌ها در هنر معاصر ایران 2 « در گالری پردیس ملت با همکاری ایکوم، برگزاری نمایشگاه «نگاهی به عکس‌های جهان نما: استریوسکوپ‌های قاجاری» در موزه عکسخانه شهر، برگزاری نمایشگاه «مروری بر آثار اردشیر مجرد تاکستانی» در باغ موزه هنر ایرانی، نمایشگاه «برگزیده آثار گنجینه» موزه هنرهای دینی امام علی (ع) و ... از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

همچنین روابط عمومی موزه سینمای ایران نیز بازدید از این موزه را به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، رایگان اعلام کرده است و از تالارهای آبی، معاصران و بین‌الملل، نمایشگاه‌های دفاع مقدس، علی حاتمی، کودک، دوبله و صدا، نام‌آوران و ارامنه، خانه فرهاد، زیرگذر تاریخ و تماشاخانه در موزه سینما از ساعت 9 تا 21 امکان‌پذیر است.

اما کتابخانه و موزه ملی ملک، به دلیل وصیت حاج حسین آقا ملک، واقف این موزه، در روزهای تعطیلِ رسمی، تعطیل است، به همین دلیل به گفته‌ مهدی یساولی، مدیر روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، قرار است شنبه 29 و یک‌شنبه 30 اردیبهشت بازدید از این موزه از ساعت 8:15 تا 16:45 رایگان باشد.

منبع:ایسنا
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید