خواندنی مطالب امروز
 
 
 دارا_یکم

 برای خرید دارا یکم، میتوانید از اپلیکیشن پات جهت خرید استفاده نمیایید.

حداکثر میزان خرید 2میلیون تومان تا امشب است.

پات متعلق به شرکت ایران کیش  رکیش است.

@aryanaw7

 [20 ]
اطلاعیه وزارت اقتصاد برای فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها

كلیه دارندگان سهام عدالت كه قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می توانند از روز سه شنبه مورخ 99/3/6 به شعب بانک‌هایی كه قبلاً در آن دارای حساب بانكی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی كرده اند. مراجعه و با تكمیل فرم های مربوط نسبت به تكمیل سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام نمایند.
پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت، از 10 خرداد بانک ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

 
پیش بینی چند گروه و احتمال گرایش به کوچکترهای بورس در هفته سه روزه
در هفته گذشته بازار سهام پس از رشد ماه های اخیر وارد مرحله اصلاح شد و نمادهای بزرگ که کم و بیش گزارش های عملکردی سال قبل را نیز منتشر کرده اند با فشار فروش همراه شدند.

در بازارهای جهانی، وضعیت نفت تا حدودی بهبود یافته و مجددا ایجاد تنش های اقتصادی میان چین و امریکا وضعیت ،یازارها را پیچیده و دور اول توافق تجاری را نیز با ابهام همراه کرده است. مجددا رشد شاخص دلار فشار زیادی را به بازارهای کالایی آورده و شاهد افت قیمت ها در بازارها فلزات هستیم.

افت تقاضا به دلیل شیوع کرونا که به نظر می رسد در میان مدت همچنان مهمان دنیا باشد از دیگر دلایلی است که امید به رشد در بازارهای کالایی در میان مدت را کمرنگ می کند. هرچند اظهارات ضد و نقیض از شرکت های متفاوت در رابطه با کشف واکسن شنیده می شود اما به نظر می رسد بازار تا قطعی شدن این اخبار نسبت به شایعات بی تفاوت باشد.

در بازار ارز، رشد دلار در بازار آزاد تا مرز 18000 تومان رخ داد و در این محدوده قیمتی که از لحاظ نموداری نیز قیمت با مقاومت روبرواست عقب نشینی نسبی محسوس بود. به نظر می رسد قیمت در محدوده سقف تاریخی با مقاومت از طرف بازارساز همراه باشد. هر چند خروج نسبی نقدینگی از بازار سهام می تواند تا حدودی کنترل بازار را دشوار کند .

در بازار سهام نیز گروه های بزرگ که اخیرا رشد خوبی داشتند و شاخص کل را نیز میلیونی کرده بودند به دوران اصلاح رفتند و طبق رویه مرسوم پس از یک هفته یکی از دلایل این مسئله مشخص شده و آن هم آزادسازی بخشی از سهام عدالت البته به روشی نه چندان مطلوب و ناگهانی است. به نظر می رسد نقدینگی مورد نیاز برای جذب این عرضه رقمی سنگین برای این روزهای بازار نباشد و البته صرفا، جو روانی عرضه ها و القای حس پایان کار دولت با بازار سهام تا حدودی فشار عرضه ها را افزایش داده است.

باید توجه داشت که همچنان بازار سرمایه از ظرفیت زیادی برای تامین مالی برخوردار است و پس از وقفه ای کوتاه، شاهد تعادل خواهیم بود. با پایان یافتن مهلت پذیره نویسی اولین ETF و نزدیکی به آغاز پذیره نویسی صندوق بعدی، می توان به بهبود روند در برخی گروه ها به خصوص نفتی ها خوش بین بود و البته احتمالا انگیزه تجدید ارزیابی این بار در گروه های بزرگ همچون پالایشی ها می تواند توجه بازار به سمت این نمادها را جلب کند.

به صورت کلی به نظر می رسد همچنان در گروه های بزرگ فشار فروش رخ دهد و رفته رفته پس از پایان تعطیلات ادامه دار، تعادل به روند این گروه ها بازگردد . هرچند نمادهای کوچکتر این گروه های می توانند مورد توجه باشند.

در بانکی ها نیز همسو با نمادهای بزرگ احتمال ادامه عرضه ها به خصوص در بزرگان وجود دارد و تک نمادها می توانند روندی بهتر را تجربه کنند.

در خودرویی ها که یکه تاز بازار در روزهای منفی هفته گذشته بودند نیز احتمالا جو کلی بازار افزایش نسبی عرضه ها را به دنبال داشته باشد. هرچند ساعت معاملات نمادهای بزرگ گروه تا حدودی مصونیت از هیجان منفی را برای آنها به همراه داشته است.

به صورت کلی با توجه به سهم بالای نمادها و گروه های بزرگ بازار در سهام عدالت، احتمال گرایش مجدد نقدینگی به گروه ها و نمادهای کوچکتر افزایش خواهد یافت و البته این موضوع تا حدودی در رفتار سرمایه گذاران در هفته گذشته نیز محسوس بود و احتمالا در کوتاه مدت ، بازار مجددا در تک نمادها پرتقاضا باشد.(بورس پرس)

 
 
 حفاری دیگر زمان فروشش نیست
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید