Tech companies have had a rough biannual start, with investigations over data concerns then stocks dipping and a few lawsuits between companies.
It would be an understatement to say that tech companies just had a “rough” year.
For the last ten years, many tech companies have allegedly imitated Apple’s design and business platforms. The latest was an Apple lawsuit against Samsung, thus winning $539 million, according to The Verge. Now, a major company is going after Alphabet, seeking to replace the Google engine platform with a better alternative.
Read: Win a match-day experience with repurposed Uber ride for
Microsoft is searching for an answer
First, we witnessed Facebook’s IGTV, a mobile-only video playback service on Instagram imitating YouTube. Now, Microsoft is mimicking Google Lens, an image processing search tool that can detect, search and find specific objects by pointing the camera at real objects.
Google Lens is not sophisticated since Google approaches innovations by first testing the product then asking its consumers for feedback.
Microsoft goes full blast with its newest innovation and has released something interesting that will compete with dominant market player Google.
Cue the lights and hear the audience clap for the newly announced Visual Search Tool for Bing.
Last week, Microsoft launched a new intelligent Visual Search Tool for Bing — Microsoft’s search engine — that allows users to search the mobile web by uploading an image or taking a photo with their phone camera.
Read: Online travel agents’ customers are more profitable guests for hoteliers
Good for business
Bing Image search could be a good business tool.
For example, taking a photo of a flower will not only identify its type but will also suggest where the nearest florist is. Visual Search is available in a range of apps, including the standalone Bing app on iOS and Android as well as Microsoft’s web browsing apps for Android — Launcher, and Edge.
Microsoft has joined the growing number of companies that are turning the smartphone camera into a discovery tool.
According to Business Insider, Pinterest, Google and Amazon have all rolled out visual search products within the past two years, for example.
Moreover, retail brands, such as Sephora, Asos and Akira, have also integrated the tech into their smartphone apps to increase customer engagement and help drive conversions, according to a case study by visual search company Markable.
“Within two months of implementing a visual search feature into its site, 45% of Akira’s customers had used the feature,” Markable added.
Read: Sometimes history is written. This time it’s Saudi driven
For now, the technology is somewhat limited. However, it has a vast potential to transform the way consumers engage with brands and provide greater insight into consumer behavior, according to BI:
1- Retailers can increase the accuracy of their product search and boost cross-sell opportunities: Visual search can help retail customers clarify ambiguities that occur when they attempt to describe objects and colors in text-based searches. For example, a consumer may see someone wearing a black hat that he or she might like to buy. Text search would return thousands of black hats, making it difficult for the consumer to find the hat they want.
2- Publishers can increase consumer engagement with their content: Media and magazine companies can use visual search to bridge the gap between printed pages and the real world. For instance, looking at a printed ad through the phone could turn the ad into an interactive video.
3- Moreover, as consumers become more accustomed to using the smartphone camera as a search tool, it will find additional use cases in healthcare, government, transport and logistics, banking and insurance.
The post One giant tech company has just concluded its ‘search’ for a competitive edge appeared first on AMEInfo.
ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی
آینده / استارت آپ
استارتآپها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟
استارت آپ
صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا
اخبار / استارت آپ
اپلیکیشن شارژاپ
گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب
جذابترین ایدههای B2B در سال 2020
استارت آپ
تعریف استارت آپ startup
دانشنامه / استارت آپ / مقاله
۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند
استارت آپ
ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
راهکارها و ترفند ها / استارت آپ
استارتآپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان
استارت آپ
شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی
استارت آپ
برنامه شبکه اجتماعی تیندر
گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ
10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان
استارت آپ
پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی
آینده / استارت آپ
ایده های استارتاپی فراموش شده
دورنما / بازار / استارت آپ
اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد
استارت آپ
بررسی مهمترین چالشهای تیمهای استارتاپی
استارت آپ
نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات
گفت و گو / بازار / استارت آپ
مصاحبه با مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ Moz
گفت و گو / استارت آپ
آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب
استارت آپ
راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی
استارت آپ
معرفی هشت استارتآپ موفق ایرانی در حوزه فینتک
استارت آپ
اولین مرورگر شرعی دنیا
استارت آپ
از صفر تا پیست
استارت آپ
معرفی برترین استارتاپهای CES 2019
اخبار / استارت آپ
ازدواج با فرد ثروتمند یا خوش اخلاق
سبک زندگی / برترین ها
هدف از تشکیل خانواده چیست
سبک زندگی
اول عاشق شویم، بعد ازدواج کنیم
سبک زندگی
خانواده چیست
سبک زندگی
مشاوره خانواده چیست؟
سبک زندگی
اولویتهای پسانداز خانواده چیست؟
سبک زندگی
هزینه های خانواده چیست؟
سبک زندگی
راهکار بیشتر حرف زدن اعضای خانواده چیست؟
سبک زندگی
چرخه زندگی و خانواده چیست؟
سبک زندگی
اهداف و اصول تشکیل خانواده
سبک زندگی
آموزش جنسی نادرست به سبک خانم جلسه ای
سبک زندگی
لطفا تماشاچی آزار زنان نباشید!
سبک زندگی
کودک آزاری؛ از نشانهها و دلایل تا درمان
گزارش / سبک زندگی / پرورش کودکان
روش های تعیین هدف و مسیر زندگی برای رسیدن به موفقیت
سبک زندگی
مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تمامی حقوق برای سایت فوق محفوط است.
S-TECH: ایرانی توانمند | Powered by: مجله اینترنتی دیپروتد