Women and Millennials Are the Fastest-Growing Forces in Art Collecting, a New Study Finds

Statistics about the collecting patterns of new or newly wealthy art buyers are notoriously hard to come by, apart from what can be gleaned through analyzing auction data, usually at the very top of the market. However, the latest survey from US Trust, the private wealth management division of Bank of America, may help shine more light on the matter.

The findings showed that while the traditional art market is still largely dominated by male collectors, women are an undeniably growing force. Among all survey respondents, one in three high-net-worth women either owns art (14 percent) or is interested in collecting (16 percent), with interest among women higher than men. A considerable uptick in online art buying is also being largely driven by women, the survey found.

US Trust has been periodically surveying wealthy households since 1993. The latest independent study surveyed 892 high-net-worth and ultra-high-net-worth households across the country. The special section on art includes findings about respondents’ reasons for buying, frequency of buying and selling, and their longer-term views of their art holdings, such as aesthetic value versus financial appreciation.

While baby boomers are still the dominant generation of art collectors—comprising about half of all current collectors—millennials are the fastest growing segment. Their rates of art ownership rose 8 percent since last year, to 36 percent of the total respondents.

While aesthetic enjoyment continues to be the primary reason for collecting art, “a generational shift is now underway,” the survey said. Younger collectors tend to be more financially driven and attuned to the role of art as a financial asset, with a third of millennial collectors seeing their art as an asset to leverage into more wealth. This new generation of aspiring collectors is also drawn to the social aspects of collecting, such as engaging with other collectors and artists, the survey found.

More than 75 percent of the collectors polled said they “anticipate making a purchase this year.” Nearly all (97 percent) of millennial collectors and 60 percent of Gen X collectors said they would buy this year. Plus, younger collectors appear to have less reservation when it comes to selling: “The old adage that collectors aren’t sellers is fading. . .Expect more market churn going forward, especially via digital channels, which may bode well for auction houses and dealers.”

http://news.artnet.com/app/news-upload/2018/06/ust-hnw-3-300x250.jpg 300w, http://news.artnet.com/app/news-upload/2018/06/ust-hnw-3-50x42.jpg 50w" sizes="(max-width: 782px) 100vw, 782px">

 

The survey also showed a considerable uptick in online art buying: 43 percent more collectors bought art online in the past year compared with 2017. Women were the biggest drivers of the growth in online acquisitions, which may be partly attributed to the “rise of the digital channel for decorative arts in particular,” according to the survey.

The post Women and Millennials Are the Fastest-Growing Forces in Art Collecting, a New Study Finds appeared first on artnet News.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید