Flipkart’s fashion business, which is aiming to grow sales by 60-65% this financial year and touch $1.7 billion in terms of gross merchandise value (GMV) by March 2019, has undertaken a re-branding exercise as part of a broader strategy to stand out as a premier online fashion destination and help differentiate itself from other online retailers.
Since Flipkart started selling fashion in 2012, it has aimed to be a mass-market player, catering to all sections of online shoppers across big and small cities.
Flipkart’s acquisition of Myntra in 2014 further helped boost its position as the leading online fashion retailer in the country. Flipkart also kept the Myntra brand alive as it catered to a premium section of buyers, selling more expensive fashion.
Now, under chief executive Kalyan Krishnamurthy, Flipkart is aiming to differentiate itself from rivals such as Amazon India and stand apart as a premium fashion player, with its new rebranding project to make itself a so-called online fashion capital.
“Usually, you would hear of fashion capitals being cities globally and that’s where people go to get the latest fashion, the latest fashion news, meet fashionable people, get influenced, etc. All of that will now be available on Flipkart,” said Rishi Vasudev, head of Flipkart Fashion, in an interview.
“On the experience side, we revamped the whole buying experience and brought in personalization, we brought in tie-ups with lots of films, magazines, etc., so that there is content that customers look up to,” added Vasudev.
The rebranding exercise started in early 2017 when Flipkart launched a project internally that was called Avatar.
As part of its new Fashion Capital initiative, Flipkart is aiming to bolster its roster of big brands, including large international players, while also expanding its reach in smaller towns and cities, where online shopping is steadily gaining momentum.
That strategy of getting bigger, international brands, however, might put Flipkart in competition with Myntra—something that Vasudev conceded.
“Because we are multi-format (retail), are we cannibalizing each other? Yes, there would be some cannibalization, but you’re also ensuring that you’re taking care of different kinds of customers,” he said.
In January, Mint reported that Flipkart’s fashion business has caught up with market leader Myntra and emerged as a dominant player in the online fashion retail space. Flipkart had claimed then—and continues to—that it was the largest player in the online fashion segment and had overtaken all its online competitors. Despite raking in lower average selling prices (ASPs) per unit than Myntra, Flipkart edges out Myntra and all its other competitors in online fashion retail in terms of sheer volume.
Over the past 12-18 months, since former Tiger Global Management executive Krishnamurthy returned to the online retailer in mid-2016, he has pushed executives to grow the fashion business rapidly and set aggressive growth targets for the unit.
In the middle of last year, Flipkart’s fashion business also underwent a major revamp and the online retailer cleaned up its marketplace and zeroed in on large, trusted sellers to ensure higher-quality products, while also tightening internal systems and processes. Put together, Flipkart, along with Myntra and Jabong, controls more than 70% of online fashion retail in India and is far ahead of arch-rival Amazon India.
Myntra-Jabong generated $1.2 billion in gross merchandise value in the last financial year. Flipkart fashion, on a standalone basis, claimed that it closed fiscal 2017-18 with $1 billion in GMV.
Also Read
Walmart borrows $16b to fund Flipkart buy in year’s second-largest bond sale
Paytm buys Flipkart-backed Cube26, aims to boost customer experience
This story was first published on livemint.com
The post Flipkart fashion business targets 65% growth in sales by March 2019 appeared first on DealStreetAsia.
ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی
آینده / استارت آپ
استارتآپها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟
استارت آپ
صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا
اخبار / استارت آپ
اپلیکیشن شارژاپ
گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب
جذابترین ایدههای B2B در سال 2020
استارت آپ
تعریف استارت آپ startup
دانشنامه / استارت آپ / مقاله
۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند
استارت آپ
ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید
راهکارها و ترفند ها / استارت آپ
استارتآپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان
استارت آپ
شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی
استارت آپ
برنامه شبکه اجتماعی تیندر
گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ
10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان
استارت آپ
پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی
آینده / استارت آپ
ایده های استارتاپی فراموش شده
دورنما / بازار / استارت آپ
اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد
استارت آپ
بررسی مهمترین چالشهای تیمهای استارتاپی
استارت آپ
نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات
گفت و گو / بازار / استارت آپ
مصاحبه با مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ Moz
گفت و گو / استارت آپ
آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب
استارت آپ
راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی
استارت آپ
معرفی هشت استارتآپ موفق ایرانی در حوزه فینتک
استارت آپ
اولین مرورگر شرعی دنیا
استارت آپ
از صفر تا پیست
استارت آپ
معرفی برترین استارتاپهای CES 2019
اخبار / استارت آپ
ازدواج با فرد ثروتمند یا خوش اخلاق
سبک زندگی / برترین ها
هدف از تشکیل خانواده چیست
سبک زندگی
اول عاشق شویم، بعد ازدواج کنیم
سبک زندگی
خانواده چیست
سبک زندگی
مشاوره خانواده چیست؟
سبک زندگی
اولویتهای پسانداز خانواده چیست؟
سبک زندگی
هزینه های خانواده چیست؟
سبک زندگی
راهکار بیشتر حرف زدن اعضای خانواده چیست؟
سبک زندگی
چرخه زندگی و خانواده چیست؟
سبک زندگی
اهداف و اصول تشکیل خانواده
سبک زندگی
آموزش جنسی نادرست به سبک خانم جلسه ای
سبک زندگی
لطفا تماشاچی آزار زنان نباشید!
سبک زندگی
کودک آزاری؛ از نشانهها و دلایل تا درمان
گزارش / سبک زندگی / پرورش کودکان
روش های تعیین هدف و مسیر زندگی برای رسیدن به موفقیت
سبک زندگی
مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
تمامی حقوق برای سایت فوق محفوط است.
S-TECH: ایرانی توانمند | Powered by: مجله اینترنتی دیپروتد