Is It Time To Bid Goodbye To Print Media?

New York Times CEO Mark Thompson recently made a statement saying “Print journalism has maybe another 10 years”. Reports also reveal that in the US, legacy newspapers today are keeping their head above the water, thanks to the 51% revenue generated from digital subscriptions, outnumbering their print subscriptions. If these numbers are anything to go by, print media is well on its way to obsoletion.

The wave of ‘New Media’ has easily replaced the traditional ‘black and white’ journalistic practices. But it is this tradition nature of print media that makes it so cost-effective. However, it falls short of revenue as more readers drift towards other forms of media. Although, there’s a certain charm with print media, the evolution of technology and the everyday hustle leave little to no room for a quick glance at the dailies. This is where the mobile applications come in. When was the last time you picked up a newspaper in the morning?

On the topic of mobile applications, even leading dailies and legacy newspapers have ‘succumbed’ to digitization. Times of India’s and other leading newspapers’ app, websites, and e-newspapers are probably the best examples of this. However, this print-digital mix lets the audience choose whatever medium they are comfortable with. Old-schoolers will pick up the newspaper and enjoy it with a cuppa, professionals on the go will stream the app, website, or e-newspaper.

Regional and vernacular language newspapers are at the other end of the spectrum. Digital media is not accessible to people living in rural areas, which leaves more scope for these newspapers to thrive. This could probably also mean that regional and vernacular newspapers have a better safety net than the bigwigs.

However, some still argue that print media is here to stay. In Reputation Today, Raghavendra Rao believes “First India” has taken to digital media in a big way, and consumes their news on apps and digital sites across a range of devices and platforms. However, “second India” still consumes media in a traditional manner, predominantly through printed press. Reading newspapers and a strong protective culture for free press dates back more than 160 years to when India was under British colonial rule.

Digital media does offer the luxury of up-to-second news, and you can now know what’s happening across the globe, almost every single minute, rather than wait to read about it the next day – which will probably make it unsurprising to see a total wipe-out of the print media. Yet, the question still remains – is it time to say goodbye to print media? The answer lies with the brands themselves. Websites and apps of older, legacy newspapers will keep themselves afloat, but the fate of the smaller, more local ones remain uncertain.

The post Is It Time To Bid Goodbye To Print Media? appeared first on Youth Incorporated Magazine.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید