Uber says there will be no let-up in India investments

Ride-hailing company Uber is clocking more than 10 million rides every week in India, more than twice as many from a year ago, as the company prepares to boost its investment pace in its most important international market.

Since entering India in August 2013, US-based Uber has quickly expanded to become one of the top two ride-hailing service providers, along with local rival Ola (ANI Technologies Pvt. Ltd).

India is now the its most important market outside the US after it sold its businesses in China and South-east Asia to local start-ups Didi Chuxing and Grab, respectively.

“We have a clear position of strength in India. After the Grab deal, we are increasing levels of resources that we can invest in opportunity markets and India is right on top of that list,” Uber chief operating officer Barney Harford said in an interview at its headquarters in San Francisco.

While India is considered to be a lucrative long-term market, the current market size is small. India’s cab-hailing market in terms of gross booking value was about $2.1 billion in 2017, according to RedSeer Consulting. That is far smaller than Uber’s business in just San Francisco. And given the relatively small size of the market, it requires companies to book huge losses. For instance, Ola reported an operating loss of Rs 3,731 crore on revenue of Rs 1,178 crore for the year ended March 2017, according to official documents. (Uber’s numbers are unavailable.)

Yet, Harford said that Uber will continue to invest heavily in India to grow its business rather than focus on cutting losses. Apart from its core cab business, Uber also runs its food delivery service Uber Eats in 16 Indian cities.

“We have an indefinite investment horizon in India. The market opportunity is so significant that we’re not focused right now on how can we get this business to profitability,” he said.

Harford added that even after a public listing of Uber— expected within the next two years—it will not stop the firm from continuing its aggressive investment pace in India and chasing growth over profits.

“If you overlay the GDP growth potential in India (with the transportation market potential) it absolutely makes sense for this to be one of the markets we’re investing in over the long term. The logic imperative to invest in India over the long term is very clear. We’re confident that we’ll be able to articulate that and the investors who choose to invest in Uber will be investing with that understanding,” he said.

Also Read:

Can Ola, Uber merger help the Indian firm cut mounting losses?

Grab bags $1b from lead investor Toyota in latest funding round

This story was first published on livemint.com

The post Uber says there will be no let-up in India investments appeared first on DealStreetAsia.

0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید