فناورانه و محصول محور شدن نسل بعدی استارتاپ ها
فناورانه و محصول محور شدن نسل بعدی استارتاپ ها معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: نسل بعدی استارتاپ ها در حوزه فناوری های پیشرفته حرکت می‌کند.
سورنا ستاری در دیداری که حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با شرکت های دانش بنیان و استارتاپی پارک فناوری پردیس داشت، گفت: نسل بعدی استارتاپ ها در حوزه فناوری های پیشرفته حرکت می کند، اگرچه هنوز هزاران ایده استارتاپ خدماتی وجود دارد و پایه فروش محصولات دانش بنیان است؛ اما جهت گیری استارتاپ های حوزه فناوری های پیشرفته و محصول محور است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار کرد: بارور شدن نهال نوپای اقتصاد دانش بنیان، حاصل تلاش‌های جدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم است. اکنون بر فراز قله‌ای ایستاده ایم که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ در حوزه‌های گوناگون فناوری، افتخار آفرینی می‌کنند.

وی همچنین درباره متحول شدن مفاهیم مرسوم همچون آموزش به مدد ایجاد شدن زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، گفت: مفاهیم آموزش به معنای مرسوم آن تحول یافته است؛ به سمت و سویی حرکت می‌کنیم که مفهومی چون آموزش تا لحظه مرگ چهره نمایانده است.

ستاری به گام‌های بلند برای تحول آفریدن در زیست جامعه و شهر اشاره و بیان کرد: تلاش کردیم تا کارخانه‌های نوآوری و منطقه‌های نوآورانه در قلب فضای شهری پا بگیرد و شیرینی دانش و فناوری را جامه بچشاند.
رویش نهال‌های نوآوری و فناوری در کارخانه

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ایجاد کارخانه نوآوری در دل پایتخت و با تغییر کاربری کارخانه‌ها و اماکن متروک، نخستین گام مهم در این راه بود. نخستین کارخانه نوآوری کشور در دل پایتخت اکنون ۱۵۰۰ نفر از جوانان خلاق و تحصیل کرده را به اشتغال نوآورانه گمارده است و با تکمیل شدن فاز نهایی این کارخانه در اردیبهشت ماه سال ۹۸، حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جوانان مشغول کسب و کار نوآورانه می‌شوند. این روند نهال‌های خلاقیت و نوآوری جوانان را بارور و تنومند می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون زیست‌بومی ایجاد شده است که بخش خصوصی مشتاقانه روی ایده‌های خلاقانه سرمایه گذاری می‌کند؛ کارخانه نوآوری که زایشگاه نوآوری جوان‌ها و گلخانه‌ای برای روئیدن ایده‌های خلاقانه است و این حرکت فکری در حال فراتر رفتن از پایتخت و گسترش در دیگر شهرها است.

ستاری، از رسالت مهم آینده یعنی بردن نوآوری و دانش به متن زندگی مردم و جامعه گفت و ادامه داد: مردم باید طعم شیرین فناوری و نوآوری را در زندگی روزمره خود حس کنند؛ این کار با هزاران ایده نوآورانه جوان‌های خلاق کشور، دست یافتنی است.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بستر پرورش پول ایده‌های نوآورانه، محیط شهرها است و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا مردم همه روزه که از بستر برمی‌خیزند، با یک نوآوری جدید و آموزش تازه آشنا شوند.

معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور، اولویت نخست در تحول به سوی اقتصاد دانش بنیان و شهر نوآور را به ماندگاری و جسارت جوان‌های نوآور و خلاق نسبت داد و گفت: مهم‌تر از ایده نوآورانه پردیس که می‌تواند جسارت و اعتماد به نفس، کار را به دست بگیرد، ضمن کارآفرینی ارزش افزوده خلق کند؛ این جریان با عزم جوان‌های خلاق به راه افتاده است، نمونه موفق آن را هم می‌توان در کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپی مشاهده کرد که شاید تا همین چند سال پیش وجود نداشت، اما اکنون در جای بزرگترین کسب و کارهای میلیاردی ایستاده است و در اوج محدودیت‌ها ضمن تأمین نیازهای کشور، صادرات دارند.
نسل دوم استارتاپ ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نسل دوم استارتاپ ها را متعلق به حوزه فناوری های پیشرفته دانست و گفت: گام بعدی رونق استارتاپ ها، به سوی استارتاپ های حوزه فناوری های پیشرفته و دارای یک محصول فناورانه است؛ اگرچه هزاران ایده استارتاپی در حوزه خدماتی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات همچنان زمینه‌ای بکر برای ظهور کسب و کارهای جدید است، اما استارتاپ های محصول محور و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته گام بعدی در این نوع کسب و کارها خواهد بود.

ستاری گفت: این راه جدید برای تحول جامعه به مدد تزریق نوآوری است؛ چه در اقتصاد، صنعت یا زندگی روزمره مردم. تحولی که توسط شرکت‌های دانش بنیان استارتاپ ها به جامعه تزریق می‌شود، شیرین‌ترین میوه‌ای است که از تلاش دولت برای تحقق اقتصاد دانش بنیان به یادگار می‌ماند.

وی ادامه داد: مبنای این حرکت، مردمی و فرهنگی است و زمینه‌ساز گذار از اقتصاد منبع محور به سوی اقتصادی نوآور می‌شود؛ نگاه جدید اقتصاد دانش‌ نیان ارزش کارآفرینی و نوآوری را نمایان می‌کند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد این نسل به کارآفرینی و ارزش آفرینی با سرعت و شتاب بیشتری ادامه دهد و حمایت‌های دولت مانند چتر گسترده‌ای بر سر فعالان این نسل کارآفرینی ساکنان زیست بوم کارآفرینی باشد، چراکه این بخش بیش از هر چیز به همدلی و حمایت نیاز دارد.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید