10 استارتاپ معروف این روزهای تهران و ایران
10 استارتاپ معروف این روزهای تهران و ایران سرزمین های پیشرفته دنیا، بخش عظیمی از موفقیت های اخیرشان را مدیون همین ایده ها هستند و هستند کسانی که با ابتدای ترین و مسخره ترین ایده ها هم بازار را متحول کرده اند.

 شمار افرادی که ایده های فراوانی در سر داشته اند و از همین خوش فکری شان پول خوبی به جیب زده اند رو به افزایش است و حالا اسمشان در لیست ثروتمندترین های دنیاست. نام این نوع از کسب و کار، startup (کسب و کار نوپا) است که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.

ایده های معروف و پولساز دنیا در ایران هم پولساز بوده و خیلی از کارآفرینان در ایران با ایده برداشتن از استارت آپ های معروف و موفق دنیا، توانستند بیزینس های جدیدی در ایران راه اندازی کنند و با مدیریت و اجرای خوب به پولسازی برسند.

در اینجا می خواهیم 10 استارت آپ معروف تهران و ایران رو معرفی کنیم که بعضی از اونا دیگه استارت آپ به حساب نمی آن و سال هاست که تبدیل به بیزینس بزرگی شده اند ولی یاد کردن از اون ها در این پست خالی از لطف نیست.

استارتاپ دقیقا چیست؟

لفظ استارت آپ، به شرکت یا سازمانی موقت گفته می شود که در راستای ارائه راه حل های نو برای راه اندازی یک مدل کسب و کار توسعه پذیر و تکرارشدنی ایجاد می شود. به عبارتی ساده تر، استارت آپ کسب و کاری نوپا است که از یک ایده شروع شده و با سهام داری بخش هایی تحت عنوان شتاب دهنده ها، به مرحله عرضه در بازار می رسد. اغلب این ایده ها و بازاریابی ها در راستای تکنولوژی های نوین و رسانه هستند و مهم است که بنیان گذاران این کسب و کار از مالکیت معنوی ایده های خود محافظت کنند.

شتاب دهنده ها

این ایده ها همیشه بوده اند، اما بی سرانجامی شان به شرایط و امکانات فرد بر می گردد. شتاب دهنده ها، مراکز و مجموعه هایی هستند که این کمبودها را برطرف می کنند و درواقع عامل اصلی عملی شدن این قبیل ایده ها به حساب می آیند. اکسِلِیترها یا شتاب دهنده ها این جا، شرکت هایی هستند که از ابتدای کار یک استارت آپ، آن را تحت پوشش قرار می دهند. شتاب دهنده ها ابتدا برای مدتی ایده های شرکت کننده های گوناگون را مورد بررسی قرار می دهند و بعد از میان آن ها، بهترین ها را انتخاب می کنند.

ایده کیف پول مجازی: جیرینگ و زرین پال (Jiring, ZarinPal)

دو شرکت بزرگ و فعال در زمینه کیف پول مجازی یا به عبارتی کپی PayPal برای ایران همین دو استارت آپ جیرینگ و زرین پال هستن. جیرینگ زیر شاخه ای از اپراتور همراه اول است و با قدرت زیاد پا به این رقابت گذاشته و زرین پال هم با استفاده از تیم خلاق توانسته خود را به معروف ترین سرویس پرداخت آنلاین در پلتفرم های مختلف طراحی و مدیریت وبسایت تبدیل کند.

تخفیف گروهی: تخفیفان و نت برگ (Takhfifan, NetBarg)

دو استارت آپ تخفیفان و نت برگ پیشرو در معرفی تخفیف گروهی در ایران هستند. هر دوی این شرکت ها در سال 1390 شروع به فعالیت کردند. نازنین دانشور صاحب تخفیفان است و اولین بانوی موفق ایران در زمینه استارت آپ بوده و علیرضا صادقیان نیز صاحب ایده و استارت آپ نت برگ است. آقای صادقیان در مصاحبه ای گفته که ایده نت برگ را با 20 میلیون تومان سرمایه خانوادگی شروع کرده و در 4 سال توانسته بیش از 250 هزار نت برگ بفروشد.

در مقایسه این دو استارت آپ نت برگ توانسته مشتری و سود بیشتری کسب کند و در حال حاضر حتی تبلیغات تلویزیونی نیز دارد.

ایده تاکسی شهری: اسنپ و تپسی (Snapp, Tap30)

شرکت اوبر (UBER) در دنیا توانسته بزرگترین شرکت تاکسی رانی دنیا باشد بدون اینکه تاکسی داشته باشد و تنها پلتفرمی است که هر کس با اتومبیلش می تواند تاکسی هم باشد و تنها کافیست اپلیکیشن مخصوص آن را داشته باشد. در ایران نیز شرکت اسنپ که زیر شاخه ای از شرکت بزرگ استارت آپ آلمانی راکت اینترنت (Rocket-Internet) است توانسته ایده اوبر را در ایران پیاده سازی کند و با پشتیبانی قوی و تبلیغات مناسب، قشر جوون رو به خودش جذب کنه. شرکت اسنپ (تاکسی یاب سابق) در یک سال پیشرفت بسیاری داشته و انتظار می رود مورد استقبال بیشتری نیز قرار گیرد. در همین راستا چندی است شرکت رقیبی به نام تپسی نیز فعالیت خود را شروع کرده است.

دلیوری و تحویل غذا: زودفود، بدوفود (ZoodFood, BodoFood)

بدوفود اولین استارت آپ شرکت آلمانی راکت اینترنت در تهران است و خیلی سریع در تهران به معروفیت بالایی رسید. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است. در راستای موفقیت بدوفود، زودفود نیز به موفقیت بالایی رسید و طولی نکشید که شرکت راکت اینترنت توانست رقیب خود یعنی زود فود را نیز بخرد و اکنون هر دو شرکت را اداره می کند.

فروشگاه اینترنتی: دیجی کالا، بامیلو (Digikala, Bamilo)

پس از امپراتوری سایت های آمازون و ای بی (Amazon, Ebay) خیلی سریع شرکت های مختلف شروع به ساخت فروشگاه های اینترنتی خود کردند. در ایران نیز دیجی کالا در سال 2006 با یک فروشکاه کوچک توسط برادران محمدی شروع شد و در کمتر از 10 سال 1100 کارمند دارد و بزرگترین خرده فروشی ایران است. بامیلو به عنوان رقیب توسط راکت اینترنت شروع شد و سعی کرده با تخفیف های مناسب و سرویس دهی قوی در کنار برگزاری فستیوال هایی مشتریان خوبی جذب خود کند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید