آموزش آنلاین مبانی تفکر طراحی در کسب و کار
آموزش آنلاین مبانی تفکر طراحی در کسب و کار 
شروع رویداد چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ ۱۶:۳۰
پایان رویداد چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ ۱۹:۰۰

اگر الان در حال مطالعه این متن هستید قطعا عبارت تفکر طراحی قبلا به گوشتون خورده و در حال جستجو برای منابع و اطلاعات بیشتر در این موضوع به این صفحه رسیدین. یا خیلی اتفاقی سر از اینجا در آوردین و کنجکاو شدین ببینین تفکر طراحی چیه . همین اول کار باید تکلیف رو روشن کنیم که تفکر طراحی چیزی فراتر و متفاوت از خود طراحی هست. یعنی اگر طراح نیستید و هیچ علاقه و تجربه و آموزش قبلی در طراحی ندارید به هیچ وجه جای نگرانی نیست و اصلا انتظار نداریم جزو این افراد باشید. از طرفی اگر به نوعی با طراحی سر و کار دارید مباحث این دوره در تفکر طراحی میتونه اونقدر براتون جذاب باشه که زوایای تازه ای از کار و حرفه خودتون رو بشناسید.

این دوره برای کیست؟

اگر در حال راه اندازی کسب و کار تازه ای برای خودتون هستید ، یا ایده های مختلفی دارید که دوست دارید باهاشون کسب و کاری راه بندازید اما مطمئن نیستید کدوم ایده شما رو به ثروت و شهرت می رسونه ، یا اصلا ایده ای ندارید و این قضیه شما رو عصبی میکنه ، یا اگر مدیر یک سازمان یا یک کسب و کار جا افتاده هستین و دوست دارین همچنان رشد و توسعه داشته باشین قطعا این دوره تفکر طراحی می تونه کمک زیادی بهتون بکنه.

کمی درباره مدرس دوره:

دکتر آرش مدرسی مربی تفکر و حل مساله ، محقق و مشاور نوآور ی در کسب و کار هستند. ایشان در سالهای اخیر به عنوان مربی و مدرس دوره های نوآوری و نوآفرینی با مراکز رشد و نوآوری دانشگاه های مختلف کار کردن. تحصیلکرده دانشگاه پنسلوانیا در رشته هوش کسب و کار هستند و الان مشغول همکاری با مرکز نوآوری دانشگاه تبریز. دکتر مدرسی قبلا به عنوان مربی و سخنران در تعدادی از رویدادهای مرتبط با خلاقیت ، نوآوری ، کارآفرینی نوآورانه ، تفکر طراحی ، تفکر خلاق و ایده پردازی حضور داشتند.

هدف از این دوره؟

هدف از این دوره ها صرفا آشنا کردن اکوسیستم مدیریت و کسب و کار ایران با مفاهیم جدید از جمله تفکر طراحی ، تفکر خلاق و کارآفرینی نوآورانه هست که اعتقاد داریم می تونه نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته باشه.

منتظر ما باشید با اولین جلسه از این دوره در روز چهارشنبه 23 خردادماه ساعت 4:30 عصر



اما برای آشنایی بیشتر با مفاهیم تفکر طراحی بد نیست متن زیر رو مطالعه کنید:

تفکر طراحی چیست؟

تفکر طراحی یک متدولوژی حل مساله است که رویکردی شناخت - محور برای حل مشکلات ارائه می‌دهد. این روش برای پیگیری مشکلات پیچیده و تا حدی مبهم و نو که به خوبی و به صورت شفاف قابل تعریف نیستند و از طرفی ماهیت انسانی دارند، مفید است که با شناخت نیازهای واقعی، تغییر چارچوب مشکل، خلق ایده‌های متنوع و اتخاذ رویکرد مشارکتی در نمونه‌سازی و آزمایش کردن، انجام می‌شود.

روش تفکر طراحانه می‌تواند در سیستم‌ها، رویه‌ها، پروتکل‌ها و تجربیات مصرف کننده در تمام صنایع و بویژه صنایع مبتنی بر فناوری­های نو به‌کار رود.

تیم براون، مدیرعامل شرکت IDEO، می‌گوید: «تفکر طراحی را می‌توان نظامی توصیف کرد که از حساسیت و متدهای طراحان استفاده می‌کند تا نیاز افراد را با آنچه از نظر تکنولوژی امکان‌پذیر است و آنچه یک راهبرد کسب‌وکار ماندگار می‌تواند به ارزش مشتری و فرصت بازار تبدیل کند، مطابقت دهد.»

سازمان‌ها و کسب و کارها و عموما شرکت­های نوخاسته دانش بنیان اکنون می‌خواهند یاد بگیرند که چطور می‌توان مثل طراحان فکر کرد و اصول طراحی را در محیط کار به‌کار برد. تفکر طراحی، در هسته توسعه راهبرد موثر و تحولات سازمانی قرار گرفته است. در همین زمینه، راجر‌مارتین، نویسنده کتاب «طراحی کسب‌وکار» می‌گوید: «شرکت‌های مبتنی بر تفکر طراحی که دائما در حال باز-طراحی مدل کسب و کار خود بر اساس شناخت بیشتر از مشتریانشان هستند، سری از سرها جدا هستند تا هم در نوآوری و هم در کارآیی پیشرفت کنند؛ ترکیبی که قدرتمندترین مزیت رقابتی را ایجاد می‌کند.»

وقتی اصول تفکر طراحی برای تعیین راهبرد و نوآوری به‌کار می‌رود، میزان موفقیت به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. شرکت‌های موفق در حوزه های مختلف مانند Apple، Coca-Cola، IBM و Nike که در طراحی محصول و همچنین در تعریف استرتژی های جدید تبلیغات ، بازاریابی و مدل کسب و کار خود از روش تفکر طراحی استفاده می­کنند طی ده سال گذشته بهترین عملکرد را در مقایسه با رقیبان خود داشته‌اند. به عبارتی در شرایط به شدت پویا ، متغیر و رقابتی کنونی و ظهور فناوری­ها و دستاوردهای علمی انقلابی با سرعت بی سابقه، طراحی فراتر از تولید و ساخت اشیا رفته است.

سوالات متداول
پیش‌نیاز های علمی شرکت در این دوره چیست؟
علاقه به آموختن و استقبال از مفاهیم جدید
علاقمندان برای آموزشهای تکمیلی و دریافت مشاوره مستقیم از استاد چه کنند؟
امکان مشاوره مستقیم فعلا فراهم نیست. اما دوره های تکمیلی در ماه های آینده به صورت حضوری برگزار و از طریق ایوند و آدرس ایمیل شرکت کنندگان و همین طور از صفحه اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد. علاقمندان برای برگزاری دوره های حضوری در موسسه یا دانشگاه خود در تهران یا شهرستان ها ، تماس بگیرند یا در همین صفحه ایوند برای مرکز نوآوری دانشگاه تبریز پیغام بگذارند.



0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید