بالا رفتن از دیوار استارتاپ‌ها
بالا رفتن از دیوار استارتاپ‌ها
 اگر چند سال پیش بحث بازاریابی شبکه ای بین جوان ها بسیار داغ بود، اکنون استارتاپ است که از سر و کول زندگی آنها بالا می رود. هرکسی یا در حال راه اندازی استارتاپ است، یا در یک استارتاپ مشغول و یا تازگی یک استارتاپ را ترک کرده است. اگر هیچ کدام از این موارد نباشد نیز شک نکنید یک ایده استارتاپی در ته ذهن همه جوان های نسل جدید وجود دارد که قرار است روزی عملیاتی شده و آنها را به آرزوهایشان برساند.

خلاصه استارتاپ شده است راه میانبر جدید به سوی موفقیت. تعداد شاغلین این حوزه هم بسیار زیاد شده اند. همین تازگی مرکز ملی فضای مجازی در گزارشی درباره «اقتصاد مجازی» اعلام کرد که تاکنون 132 هزار و 834 شغل توسط 21 استارتاپ در ایران ایجاد شده است. این یعنی ارتش جوانان استارتاپی در حال بزرگ تر شدن و عضوگیری است. ولی مانند هر راه میانبر دیگری، این مسیر نیز بدی ها و خوبی های خاص خودش را دارد. چیزهایی که معمولا کسی به شما نمی گوید و تا وارد این فضا نشوید، متوجه این نکات نخواهیدشد. قبل از این که با دیدن سودهای میلیونی از هول حلیم در دیگ غوطه ور شوید، بهتر است بیشتر در مورد مزایا و معایب این اکوسیستم کاری بدانید تا مسیر کاری خود را راحت تر انتخاب کنید.

به سراغ کارکردن برای استارتاپ نروید اگر...

اگر فکر می کنید ساعت هشت صبح رفته و پنج عصر بر می گردید خانه

معمولا استارتاپ ها در ابتدای کار هدف های بزرگی برای خود می گذارند و از طرفی نیروی انسانی لازم برای رسیدن به این هدف ها را نیز ندارند. به همین خاطر حجم کار زیاد جزئی از سیستم استارتاپی محسوب می شود. فکر نکنید این دست کارها فقط محدود به چند ساعت اضافه ماندن در محل کار می شود. ممکن است مجبور شوید برخلاف وظیفه تان کاری را انجام دهید یا سفر طولانی بروید. همچنین کار در خانه نیز جزئی از استارتاپ محسوب شده و دیگر چیزی به اسم روز تعطیل و غیرتعطیل نداریم. حجم کارها معمولا به حدی است که یک لیست نامحدود انجام کار همیشه جلوی شماست و تا استارتاپ تان پا نگیرد به همین منوال خواهد ماند.

اگر فکر می کنید به سرعت پول زیادی به دست خواهیدآورد

بیشتر استارتاپ ها داستان های موسسین گوگل و فیسبوک و آمازون را از حفظ هستند و می خواهند روزی مانند آنها پول پارو کنند، ولی کمی واقع بین باشید. به احتمال خیلی زیاد شما قرار نیست زاکربرگ بعدی باشید. چرا که از یک طرف نرخ شکست استارتاپ ها بسیار بالا بوده و از سوی دیگر حتی استارتاپ هایی که موفق می شوند نیز به سود مالی آن چنانی مثل گوگل و فیسبوک و همین دیجی کالای خودمان نمی رسند. اصولا استارتاپ ها حقوقی در سطح یا کمتر از حد معمول به کارمندان پرداخت می کنند و بیشتر نظر کارمندان را به بحث سهام داری جلب می کنند. البته ممکن است در ادامه و بعد از صرف چندین سال به حقوق و پست خوبی برسید. ولی در این بازه زمانی روی پول حسابی باز نکنید.

اگر فکر می کنید می توانید فضای شخصی و کاری را از هم جدا نگه دارید

شاید در محیط های کارمندی معمولی بتوانید با لفظ همکار و رعایت مرزبندی ها فضای کاری را حرفه ای نگه دارید. ولی در استارتاپ از این خبرها نیست. شما بیشتر زمانی که بیدار هستید را با آدم هایی از جنس خودتان سپری می کنید. با هم می خندید، گریه می کنید و در لحظات سخت پیش هم هستید. حتی همین همکاران برخلاف دیگر محیط های کاری نمی خواهند زیر آب شما را بزنند و یا حذف تان کنند. بلکه به شدت تشویق تان می کنند تا مرزهای خود را جا به جا کنید. این همکاران به معنای واقعی کلمه تبدیل به دوستان شما می شوند و دیگر نمی توانید به صورت حرفه ای و رسمی با آنها رفتار کنید.

اگر می خواهید از یک شغل خسته کننده و مزخرف فرار کنید

حتما از خودتان بپرسید که آیا برای کار در ساعات زیاد چالش و حتی استرس و نگرانی در مورد کار آماده هستید یا نه. منظورمان از استرس و نگرانی در حد گریه کردن در گوشه ای است. استارتاپ ها شاید از بیرون به نظر خیلی سرگرم کننده باشند. به خصوص که مدل های جدید میز پینگ پنگ و فوتبال دستی و دورهمی و غیره دارند. ولی در حقیقت بیشتر استارتاپ ها علاوه بر لبه تیغ بودن، فلسفه خود را روی سخت کارکردن گذاشته اند تا سرگرم شدن.

اگر می خواهید بخشی از «شرکت بزرگ آینده» باشید

ساختن یک کسب و کار زمان و تلاش زیادی می خواهد و شرکتی که یک شبه به موفقیت برسد تقریبا افسانه است. پشت داستان هر کدام از بزرگ ترین استارتاپ های دنیا بسیاری از افراد هستند که زحمتشان دیده نشده و یا در میانه راه کنار گذاشته شده اند. از طرفی بسیاری از استارتاپ هایی که اکنون سر زبان ها هستند در ابتدا اصلا مورد توجه واقع نشدند و زمان زیادی را صرف ثابت کردن خود کرده اند. زمانی که شاید از عهده آن برآمدن کار هر کسی نباشد. به همین خاطر فکر نکنید قرار است به زودی روی یک سن رفته و سخنرانی کنید و از داستان های موفقیت و شکست خود بگویید.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید