مجله اینترنتی دیپروتد

ریشه های عمیق اجتماعی و اقتصادی

03/23 1397
در این جستار رویکرد آموزشی آقای محمدتقی غیاثی در دو اثر روش نو در آموزش زبان فرانسه و فرانسۀ گام به گام با نگاهی تخصصی بررسی شده است. به همین منظور نخست محتوا و شکل این آثار را بررسی و نکات قوت و ضعف و نمونه‌هایی از آن­ها را ذکر کردیم. سپس با بررسی اظهارت مؤلف در مقدمۀ این آثار و مقایسۀ آن با اصول شیوه‌ها و رویکردهای آموزش زبان در دنیا نشان دادیم که رویکرد آقای غیاثی همان شیوۀ سنتی یا دستور-ترجمه است. سرانجام در بخش پایانی، کیفیت محتوا و نحوۀ آموزش دستور، تلفظ و واژگان را بررسی کردیم. در این بخش نشان دادیم که هر دو اثر از غنای واژگانی برخوردار هستند. همچنین با ذکر نمونه‌های عینی نشان دادیم که محتوا با نیاز کوتاه­مدت و بلند­مدت زبان‌آموزان سازگار نیست، تلفظ در پاره‌ای از موارد به شکلی نادرست آموزش داده می‌شود و محتوای متون برگزیده در پاره‌ای موارد با موضوع دستوری همخوانی ندارند.   



منبع :
لینک :
کد مطلب: 2709
تاریخ و زمان انتشار: 23 خرداد 1397, 10:46
واژگان کلیدی:
پیوند کوتاه نوشتار:
https://deeprooted.ir/2709
نوشتار های پیشین نویسنده:
  • چالش‌های ترجمه متون نقد ادبی عربی معاصر نقدی بر ...
  • چالش‌های ترجمه متون نقد ادبی عربی معاصر نقدی بر ...
  • متن، «من» و «مردم» در تأویل‌های محمدتقی غیاثی
  • نگاهی اجمالی بر ترجمه‌های محمدتقی غیاثی از امیل زولا
  • خاستگاه و جایگاه ترجمه‌های محمدتقی غیاثی از سه ...
  • محمدتقی غیاثی و نقد نو
  • دکتر محمدتقی غیاثی و ترجمۀ شعر فرانسه
  • برترین واژگان دیپروتد در سال آتی
  • نقد کتاب‌های «روش نو در آموزش زبان فرانسه» و ...
    دسته بندی: غیر رسمی || تگ های مطلب :
    نظرات: 0 1397/03/23
    سمت نو
    اخبار

    رویدادها
    کسب و کار های نوپا

    TED

    معرفی کتاب

    سبک زندگی

    معرفی سایت