8 نکته کاربردی برای بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
8 نکته کاربردی برای بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرامامروزه با توجه به استقبال بی نظیر از شبکه های اجتماعی، حضور برندها به یک الزام مهم برای هر شرکتی تبدیل شده است. در این رابطه ارزش فعالیت شما براساس معیارهای کمیتی مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت. درواقع بسیاری از صفحه ها وجود دارد که علی رغم پست های زیاد، موفق نشده اند تا مخاطبان بی شماری را به دست آورند. به همین خاطر در این رابطه لازم است تا همواره نگاهی به میزان دنبال کننده های واقعی خود داشته باشید.

در این رابطه نکاتی وجود دارد که شانس شما را برای جذب و حفظ مخاطب، افزایش خواهد داد که در ادامه به بررسی 8 مورد منتخب آن خواهیم پرداخت.

نکته کاربردی بازاریابی در اینستاگرام

1-برای تولید محتوای خود برنامه ریزی داشته باشید

در نگاه نخست، فعالیت در شبکه های اجتماعی اقدام کاملا ساده به نظر می رسد. با این حال واقعیت این است که ابدا موفقیت در این زمینه آسان نخواهد بود. اگرچه این شبکه ها محیطی رایگان را در اختیار شما قرار می دهند، با این حال این امر نباید به عدم توجه کافی شما منتج شود. درواقع شما برای جذب مخاطب، نیازمند برنامه ریزی و صرف هزینه کافی خواهید بود. با این حال هزینه های شما تنها زمانی سودآور محسوب می شود که در قالب یک برنامه درست خرج شده باشد.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

به همین خاطر لازم است تا نخستین اقدام شما در این رابطه، طرح ریزی یک برنامه درست و مرحله ای باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که جمع آوری اطلاعات کافی یک پایگاه داده مناسب، می تواند شما را در تصمیم گیری و برنامه ریزی های بهتر یاری کند. در نهایت فراموش نمی کنید که برنامه شما باید تمامی جنبه های اقدامات را در بر بگیرد که در این زمینه نحوه تولید محتوا نیز از جمله موارد مهم آن محسوب می شود.


2-شبکه اجتماعی خود را به صورت کامل بشناسید

بدون شک هر شبکه اجتماعی با دیگری تفاوت های ساختاری مهمی را داشته و این امر با توجه به ضرورت فعالیت در چند شبکه، امکان فعالیت یکسان را از شما خواهد گرفت. درواقع شما نیازمند فعالیت های متفاوت در هر شبکه خواهید بود. در این رابط توجه داشته باشید که این امر تنها زمانی میسر خواهد شد که در ابتدا به درک درستی از شبکه های مورد نظر خود و قابلیت های آن دست پیدا کرده باشید. در نهایت این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید انتخاب های بهتری را داشت باشید. اگرچه برخی بر این باور هستند که بهتر است تا در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، با این حال این امر یک حالت آرمانی داشته و کاملا به دور از واقعیت خواهد بود.

شناخت شبکه اجتماعی

درواقع شما زمان و امکانات کافی برای فعالیت در چنین ابعاد وسیعی را نخواهید داشت. این امر در نهایت به اقدامات ضعیف در هر شبکه منجر خواهد شد. به همین خاطر بهتر است تا با شناختن شبکه های اجتماعی محبوب در جامعه هدف خود، در نهایت بهترین ها را انتخاب کنید. در این رابطه نیاز شما و میزان محبوبیت شبکه اجتماعی، دو عامل تعیین کننده در انتخاب های شما محسوب خواهد شد.

3-عمده فعالیت خود را معطوف به روزهای پایانی هفته کنید

فعالیت ها در آخر هفته

اگرچه برخی از بازاریاب ها بر این باورند که اواسط هفته، بهترین زمان برای فعالیت حداکثری محسوب می شود، با این حال واقعیت این است که آمارهای منتشرشده عملا خلاف این حرف را ثابت می کند. درواقع شما تنها در دو روز نخست خود قادر به جذب مخاطب مورد نیاز خواهید بود و از روزهای بعد، پست ارسالی شما دیگر تاثیر اولیه لازم را نخواهد داشت. به همین خاطر بهتر است تا این اقدام را در زمانی انجام دهید که افراد از اوقات فراغت بیش تری برخوردار هستند. در این رابطه روزهای پایانی هفته بهترین گزینه محسوب شده و لازم است تا فعالیت های ویژه ای را به این زمان ها اختصاص دهید.

4-تعامل کافی داشته باشید

تعامل کافی با سایرین

برای شناخته شدن بیش تر، شما نیازمند مشارکت با سایرین خواهید داشت. درواقع همانگونه که از اسم شبکه اجتماعی مشخص است، شما با یک اجتماع مواجه هستید که تنها زمانی معنا پیدا خواهد کرد که افراد با یکدیگر تعامل داشته باشند. به همین خاطر نباید این امر را تنها مختص به دیگران تصور کنید. برای مثال شما حتی نیاز به توجه کافی به طرفداران خود نیز خواهید داشت. برای مثال هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد که شما افرادی را که به نوعی به بیش تر دیده شدن پیج شما کمک می کنند، دنبال نکنید. با این حال در این رابطه اولویت شما باید متوجه افرادی باشد که از تعداد مخاطبان زیادی برخوردار هستند. در این رابطه به هر میزانی که صفحه های انتخاب شما برای تعامل، از ارتباط بیش تری با نوع کسب وکار شما برخوردار باشند، بدون شک شانس جذب مخاطب نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

5-از تصاویر فوق العاده استفاده کنید

استفاده از تصویر فوق العاده

عکس ها همواره در شبکه های اجتماعی از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این رابطه توجه داشته باشید که امروزه تقریبا تمامی شبکه های اجتماعی، بر پایه ارسال تصویر شکل گرفته است. به همین خاطر لازم است تا تصاویر ارسالی شما مواردی کاملا حرفه ای و چشم نواز باشد. اگرچه همواره می توانید تصاویر مناسبی را از سایر صفحه ها انتخاب کنید، با این حال توجه داشته باشید که این امر ممکن است برای شما موارد قانونی را به همراه داشته باشد. همچنین ارسال مجدد یک عکس تکراری، بدون شک ارزش به مراتب کمتری را در مقایسه با زمانی که خودتان اقدام به تهیه آن کنید، خواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدای کار خود، به دنبال عکاسانی حرفه ای باشید. در نهایت فراموش نکنید که ایجاد مسابقات و چالش های عکاسی نیز از جمله اقداماتی است که در عین درگیر کردن مخاطبان، بخشی از نیاز شما را در این زمینه تامین خواهد کرد.

6-شوخ طبعی را کنار نگذارید

استفاده از شوخ طبعی

ایجاد یک حس خوب از جمله مواردی است که به ماندگاری شما کمک بسیاری خواهد کرد. توجه داشته باشید که معمولا مطالب طنز بیش ترین نرخ اشتراک گذاری را به خود اختصاص می دهند. به همین خاطر نمی توان بدون توجه به این امر، در شبکه اجتماعی خود فعالیتی کاملا موفق را تجربه کرد. با این حال توجه داشته باشید که این امر نباید زمینه ناراحتی و یا بی احترامی را فراهم آورد.

7-منحصر به فرد باشید

منحصر به فرد باشید

با نگاهی به صفحه های موفق، به این نکته پی خواهید برد که آن ها دست به یک اقدام جسورانه و یا جدید زده اند. به همین خاطر منحصر به فرد بودن از جمله مواردی است که به رشد سریع شما کمک بسیاری خواهد کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که به هر میزانی که خلاقیت بیش تری را داشته باشید، به همان میزان نیز شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد. به همین خاطر نیز تمامی بازاریاب های حرفه ای در حوزه شبکه های اجتماعی، بر این باور هستند که وجود یک ایده ناب، برگ برنده فعالیت های هر برندی محسوب خواهد شد.


8-مطالب ارزشمند را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری مطالب ارزشمند

توجه داشته باشید که تنها جذابیت و شکیل بودن اقدامات شما، برای جلب رضایت مخاطب کافی نخواهد بود. اگرچه این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، با این حال لازم است تا به کیفیت مطالب نیز توجه ویژه ای داشته باشید. درواقع این امر که مطالب ارسالی شما دارای بار علمی کم و یا صرفا شامل اطلاعات بیهوده و غیرکاربردی باشد، نمی تواند برند شما را در هر شبکه ای مطرح کند. به همین خاطر لازم است تا همواره مطالب خود را مورد بازبینی قرار داده و از کیفیت بالای آن، اطمینان حاصل کنید. در نهایت ارزشمند بودن اقدامات، خود به عامل محرک برای مشاهده بیش تر مطالب شما تبدیل خواهد شد.

 مترجم
 فرصت امروز
 منبع: sendible
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید