راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین با بودجه محدود
دیپروتد راه‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین با بودجه محدود 
راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به سرمایه گذاری نیاز دارد. اما با بودجه ی محدود هم می توان وارد این حوزه شد.
مادامی که ترکیب درستی از تخصص، اخلاق کاری، مهارت و بلندپروازی را کنار هم قرار دهید، کلید زدن یک کسب و کار اینترنتی با بودجه ی کم یا حتی بسیار کم امکانپذیر خواهد بود. به قول جیمز ران: «اگر واقعاً بخواهید کاری را انجام دهید، راهش را پیدا خواهید کرد. اما اگر نخواهید، بهانه ی انجام ندادنش را خواهید یافت».

اگر ایده ی خیلی خوبی دارید اما پولتان کافی نیست، نباید اجازه دهید بودجه ی ناکافی سد راه رسیدن شما به رؤیایتان شود. قرار نیست به شما دروغ بگوییم. در این مسیر کار سختی در پیش خواهید داشت و اضطراب زیادی متحمل خواهید شد. اما ارزشش را دارد. چند توصیه ای که در ادامه می آیند به شما کمک خواهند کرد کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنید.



۱- کسب و کار خود را روی حوزه ای متمرکز کنید که دانش آن را دارید
اولین قانون کسب و کار، تمرکز روی چیزی است که از دانش آن بهره مند هستید و به خوبی از پسش بر می آیید. راه اندازی یک کسب و کار، زمان مناسبی برای آزمون و خطا و یا قدم گذاشتن در مسیری ناشناخته نیست. توصیه می شود پیش از آنکه کار روی طرح کسب و کار خود را شروع کنید، نقاط قوت و ضعف خود را در قالب تحلیل SWOT روی کاغذ بیاورید. با این کار قادر خواهید بود حوزه ی تخصص و راهبرد آینده ی خود را شناسایی کنید و نیازتان به بیرون را به حد اقل برسانید.

جیمز بارنز، مدیر فروش BuyAutoParts می گوید: «کار کردن در حوزه ای که می شناسید و به آن علاقه دارید کمک می کند کسب و کارتان رشد چشمگیری پیدا کند. اگر واقعاً دوست داشته باشید به دیگران کمک کنید و در رشد صنعت خود مشارکت داشته باشید، این علاقه و دانش قبلی کاتالیزور فروش آینده تان خواهد بود».

۲- چیز مفیدی بسازید یا بفروشید
اگر هنوز در مورد محصول یا خدماتتان مطمئن نیستید، به دنبال الهام گرفتن باشید. می توانید هر کجا که می روید به دنبال کالا یا خدماتی باشید که مردم به آنها نیاز دارند یا می توانند بهتر ارائه شوند. ۱۰ تا ۱۵ ایده را یادداشت کنید و تک تک به بررسی هر یک بپردازید. نتایج حاصل را پس از بررسی امکانپذیری و هزینه ها غربال کنید.
می توانید با خرید و فروش محصولات یا حتی خدمات مختلف نیز در کسب و کار آنلاین به موفقیت برسید. اگر انسان خلاقی نیستید، همیشه گزینه ی واسطه گری فروش را پیش روی خود دارید. می توانید به تعمیر اقلام دست دوم و فروش آنها نیز فکر کنید. تعمیر یک دست مبل دست دوم و فروش آن می تواند سود خوبی داشته باشد.

۳- از دوستان خود کمک بخواهید
ایجاد جامعه ی مشتریان بی نهایت اهمیت دارد. این کار در کسب نظرات و بازخوردهای مثبت و توصیه شدن به دیگران نقشی کلیدی دارد. خجالت نکشید و برای این کار از دوستان خود کمک بگیرید. به آنها در ازای به اشتراک گذاری آنلاین محصولی که از شما خریده اند تخفیف بدهید. این باعث می شود به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

۴- در هر کاری از هزینه های غیر ضروری بپرهیزید
برای شروع کار مجبور خواهید بود هزینه کنید، چون کارهای به خصوصی هست که نمی توان از انجام دادنشان صرف نظر کرد. با این وجود به جای ۲ میلیون تومان هزینه کردن برای چیزی که فکر می کنید «باحال» است، سراغ نسخه ی ۱ میلیون تومانی اش بروید. مقتصد بودن در ابتدای راه کسب و کار اینترنتی، شما از غرق شدن زیر سیل بدهی ها نجات خواهد داد. هزینه ها به راحتی آب خوردن بالا می روند، بنابراین سعی کنید مدل کسب و کار قدرتمندی داشته و به آن پایبند باشید. برای تبدیل کردن ایده هایتان به کسب و کار می توانید از ابزار هایی مثل مایکروسافت آفیس استفاده ی زیادی ببرید.

۵- استفاده از خدمات کم هزینه را مد نظر قرار دهید
شما نمی توانید خودتان به تنهایی از پس تمام کارها بر بیایید. به همین دلیل باید برای کارهای سطح پایین تر به فکر استفاده از خدمات ارزان قیمت باشید. وبسایت های زیادی هست که می توانید روی آنها طراح و توسعه دهنده ی وب پیدا کنید و به کار بگیرید. فراموش نکنید برای کارهایی نظیر طراحی لوگو، حتماً سابقه ی کاری و نمونه کارهای فرد مورد نظر خود را از وی بخواهید و آنها را بررسی کنید تا قربانی کپی کاری و کلاهبرداری نشوید.

۶- توانایی های خود را بفروشید
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیجیاتو، فرض بر این است که در زمینه های سئو، بازاریابی و یا تولید محتوا از دانش لازم برخوردار هستید. اگر حسابدار، برنامه نویس و یا طراح خوبی نیز هستید که چه بهتر. اگر می خواهید برای کسب و کار اینترنتی جدید خود سرمایه ای دست و پا کنید چرا اول خدمات خود را عرضه نکنید؟


۷- هیچگاه دلسرد نشوید و دست از کار نکشید
انتظار نداشته باشید همه چیز در اولین تلاش خوب پیش برود. اگر در مدت زمانی که مد نظرتان بود به اهدافتان نرسیدید دلسرد نشوید. تفاوت کسب و کار موفق با ناموفق این است که کسب و کار های موفق به وسیله ی کسانی اداره می شوند که همیشه مشتاق اند برای رسیدن به نتایج دلخواه، راه های تازه ای را امتحان کنند.


۸- روابط معناداری بسازید
واقعیت امر این است که نظر مثبت یا توصیه ی یک فرد با نفوذ در حوزه ی کاری تان، از هر سرمایه ی مادی در جهان ارزشمند تر است. سعی کنید با کسانی که مثل شما فکر می کنند و مشتاق اند کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند ارتباط برقرار کنید. اگر فروشی انجام داده اید، مشتری خود را فراموش نکنید. برای آنها پیام تشکر یا پیشنهاد تخفیف بفرستید تا آنها را از مشتری، به حامی برند خود تبدیل کنید. اینها همان کسانی هستند که کسب و کار شما را بدون هیچ هزینه ای برای مخاطبان دیگر تبلیغ خواهند کرد.




0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید