تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی
تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی
اینستاگرام، یکی از پرکاربردترین و قدرتمند ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کالاهای صنایع گوناگون در سراسر دنیا است، البته شایان ذکر است که وسیله مناسبی برای برندسازی بر پایه تبلیغات نیست.

 به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی است و این نوع تبلیغات برای کلیه صنایع بسیار مهم و با اهمیت است. سعی کنید کلیه محصولات تولیدی سازمان خود را در اینستاگرام معرفی کنید تا هم محصولات و هم برند شما در این رسانه اجتماعی تبلیغاتی معرفی شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام یک زیر مجموعه از شبکه اجتماعی فیس بوک به حساب می آید و از طریق تبلیغات کسب درآمد می کند. حدود سه سال از راه اندازی این شبکه اجتماعی می گذرد و برندهای مشهور جهان نیز به عنوان کوتاه ترین و ساده ترین و البته مؤثرترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات محصولات خود از آن استفاده می کنند.

این شرکت ها پس از گذشت سه سال حضور فعال در این رسانه اجتماعی به صورت میلیونی فالوور دارند و به ساده ترین و سریع ترین حالت به معرفی محصولات جدید خود به مشتریان شان می پردازند، البته برندهای کوچک نیز از این شبکه اجتماعی در خصوص تبلیغات و معرفی محصولات خود نیز استفاده می کنند که بازخورد مناسبی را تجربه کرده اند، به طوری که هر یک از کاربران این شبکه اجتماعی با یک جست وجوی کوتاه و سریع درخصوص کالای موردنیازشان می توانند هم برندهای مشهور و بزرگ جهانی و هم برندها و شرکت های تولیدی کوچک را بیابند.

در ایران نیز صنایع گوناگونی از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی جهت تبلیغات استفاده می کنند، بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد حتما برای کسب و کار خود یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام درست کنید و به معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازید تا بتوانید برای برند و محصولات و خدمات خود مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

آیا می دانید رسانه اجتماعی اینستاگرام دارای 300میلیون یوزر فعال است

یکی از عواملی که باعث رونق رسانه اجتماعی اینستاگرام شد، بی حوصلگی انسان ها و بی توجهی آنها نسبت به نوشته ها بود. افراد توانستند با دیدن عکس ها به مواردی که در جست وجوی آنها بودند به خوبی دست یابند، بنابراین به این رسانه روی آوردند، تا جایی که در سال گذشته میلادی پرمخاطب ترین و پرطرفدار ترین رسانه اجتماعی شناخته شد. خوب است بدانید که یکی از عواملی که در رونق این شبکه اجتماعی دخیل بوده، فروش این شبکه به فیس بوک بوده است.

تحلیل نویسنده از استقبال گروه های مختلف مردمی از این شبکه اجتماعی این است که کاربران بیشتر علاقه مند به دیدن تصاویر هستند و دیگر با شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیس بوک که متن های زیادی دارند ارتباط برقرار نمی کنند.

اما مهم ترین موضوعی که در این میان مطرح است نحوه استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات است.

نحوه تبلیغات در رسانه اجتماعی اینستاگرام

۱- فقط برای معرفی محصولات خود از صفحه اختصاصی اینستاگرام استفاده کنید و به تبلیغ و معرفی برندهای دیگر هرگز نپردازید.

۲- در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود تاریخ نمایشگاه های اختصاصی صنعت خود را به اشتراک بگذارید.

۳- بنری تهیه کنید و در آن آدرس فیس بوک، توییتر و لینکدین سازمان خود را در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

۴- از عکس های جذاب برای معرفی محصولات خود استفاده کنید.

۵- حتما شناسنامه ای کوتاه از محصول معرفی شده در پایین عکس مربوط به محصول بنویسید و هرگز گذاشتن هشتگ را در این نوشتار فراموش نکنید.

۶- شرکت های مرتبط و مخاطب صنعت خود را در اینستاگرام خود فالو کرده و عکس های آنها را لایک کنید.

۷- از لوگوی شرکت خود برای عکس اینستاگرام خود استفاده کنید.

۸- لینک سایت خود را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید.

حال خوب است بدانید که چگونه می توان به تبلیغ محصولات خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازید.

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام است، اما چگونگی تبلیغ در این شبکه اجتماعی بسیار با اهمیت است؛ به طور کلی تصاویری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید جذاب و مورد پسند مخاطبان قرار گیرد، بنابراین برای معرفی محصولات از عکس ها و بنرهایی که به صورت اختصاصی با کیفیت بالا برای خود تهیه کرده اید استفاده کنید و هرگز برای تهیه این عکس ها و بنرها صرفه جویی نکنید زیرا بیشتر از آنچه هزینه کرده اید بازخورد خواهید داشت و چنانچه از عکس ها و بنرهای نامناسب استفاده کنید مطمئنا اثرات مخربی برای شما به همراه خواهد داشت و از اهمیت برند شما خواهد کاست.

بنابراین وقتی از عکس ها و بنرهای جذاب استفاده کنید، بازدید کننده صفحه شما بالا خواهد رفت و شما در میان مخاطبان خود جایگاه مناسبی پیدا خواهیدکرد. ضمنا صفحه اینستاگرام خود را در میان صفحات متفرقه و بی ارتباط به صنعت خود تبلیغ نکنید. فالوور بیشتر و لایک زیاد تأثیری در معرفی برند و محصولات شما نخواهد داشت، بنابراین بازار هدف محصولات خود را بیابید و در آن فعالیت کنید.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید