سئو چیست؟
سئو مفهومی به ظاهر ساده است ولی در بیان آن پیچیدگی های بسیاری وجود دارد. دانش سئو هر روز گسترده تر و عمیق تر از گذشته میشود و برای درک آن نیازمند مطالعه مداوم خواهیم بود.

برای آنکه مفهوم سئو را به خوبی درک کنید پیشنهاد میکنیم نظرات متخصصین این حوزه را در پاسخ به سوال سئو چیست؟ مطالعه نمایید.
پاسخ به سوال “سئو چیست؟” از زبان متخصصین ایرانی

گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید. هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است.

در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.

در ادامه متوجه شدیم که برای ارائه تعریف از سئو نیازی نیست که حتما یک متخصص سئو باشید، بلکه همه افرادی که به نوعی با فضای کسب و کارهای اینترنتی، تبلیغات و تولید محتوا در ارتباط هستند میتوانند نگاهی متفاوت و نقطه نظری کاربردی درباره سئو ارائه دهند. در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست.


یک سئو مستر خوب، باید توانایی انطباق چک لیست‌های عمومی سئو با شرایط پروژه اش رو داشته باشه. در اینصورت سئو فرآیندی بسیار ساده و شیرین داره.

بررسی مارکت، بررسی سطح رقابت و کیفیت رقبا، انتخاب کوئری های مناسب و در نهایت زمانبدی درست به متخصصان سئو کمک می‌کنه تا فضای رازآلودی که عموم مردم از سئو دارند شفاف بشه و بتونه علاوه بر کسب رتبه و بازدید خوب، مشتریان جدید رو برای پروژه ایجاد کنه.

در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است.
تعریف سئو از دیدگاه امین اسماعیلیامین اسماعیلیمدیر فنی وبسیما40    
چرخه ای از تحلیل، برنامه ریزی و اجرا

سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود. بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم.

دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.

به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.
سئو یعنی بررسی، رشد و دوباره بررسیمیلاد شولیمدیر سئو دیجیکالا34    
بررسی، رشد و دوباره بررسی

شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند.

چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست.

متخصص سئو مدرن یک هکر رشد باهوش و تحلیلگری کارآمد است که کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به خوبی می داند.
سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!حجت مسگریمتخصص سئو سایت رکاب32    
سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!

بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم. الان احتمالا این عدد بیشتر هم شده باشه. سئو یعنی شما این 200 عامل رو پیدا کنید (چون خود گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط تعداد کمی از این عوامل رو اعلام کردن که کافی نیست) و بعد، از این شاخص ها استفاده (و نه سوء استفاده) کنید تا رتبه سایت خودتون در نتایج سرچ رو بهتر کنید.

یادتون باشه که اگه از این عواملی که شناسایی کردید سوء استفاده کنید در واقع از "سئو کلاه سیاه" استفاده کردید و هر جایی که باشید یه روزی گوگل پیداتون می‌کنه و شما رو به سزای عملتون خواهد رسوند چون همونقدر که ما دنبال دور زدن گوگل هستیم، گوگل هم دنبال دور زنندگان خودش میگرده. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه.

سئو در نظر من شبیه یک جنگ جهانی بی‌پایانه! یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.
سئو موضوع جدیدی نیستسجاد بهجتیاستراتژیست محتوا31    
سئو موضوع جدیدی نیست

فروشگاه یا شرکت شما در خیابان اصلی است یا کوچه پس کوچه‌های تو در تو؟ در راسته کله پزی‌ها فروشگاه تعمیرات موبایل دارید یا در راسته فروشگاه‌های محصولات الکترونیک؟ مغازه کوچکی دارید و به سختی دیده می‌شوید یا در بین فروشگاه‌های متفاوت مشخص هستید؟ برچسب‌ها و کاغذهای مختلفی روی شیشه نصب کرده‌اید تا مخاطب به هر بهانه‌ای وارد شود یا می‌دانید درد یا آرزوی مخاطب چیست و از همان صحبت میکنید؟

به نظرم سئو موضوع جدیدی نیست، بهینه سازی در کسب و کارهای فیزیکی هم وجود داشته، این سوال‌ها و سوال‌های مشابه که در کسب و کارهای غیرآنلاین چالشی جدی است، در فضای آنلاین هم چالشی اساسی است که نیازمند تفکری برای بهینه سازی و راه حل‌هایی از جنس سئو است.
سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشیدعلی حاجی محمدیبنیان گذاری همیار وردپرس و ژاکت30    
سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید

سئو یک فرصت بی‌نظیر برای گرفتن باز خورد و متصل شدن به مشتری است.

گوکل منبعی است که انتها ندارد فقط کافیست اصول آن را پیاده نمایید تا بیشتری کاربر و ترافیک را از آن خود نمایید. اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد.

پس تا آنجا که میتوانید برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید.
سئو یه جنگه که باید پیروزش باشیعلی حسینیمدیر سئو علی بابا29    
سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی

سئو یه جنگه! بخصوص که حوزه کاری یا عبارت کلمات کلیدیت خیلی رقابتی باشن.

برای اینکه بتونی پیروز این جنگ باشی، هم باید در نبردهای داخلی برنده بشی و هم نبردهای خارجی که با رقبا داری!

تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه.

اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه.

وقتی خوب کار کردی و خوب نفوذ کردی میبینی که سئو همینه، سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی.
سئو یعنی یک کیک خوشمزهعادل طالبیکارشناس ارشد کسب و کارهای الکترونیک29    
سئو یعنی یک کیک خوشمزه

مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. مردم خبر شدند و خواستند فیل را ببینند. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است. رفتند و هر یک در تاریکی دستی بر فیل کشیدند. و آنگاه که بیرون شدند، هر یک چیزی گفت، یکی گفت فیل را بادبزنی دریافته (آنکه بر گوش فیل دست کشیده بود) و دیگری فیل را طنابی دانسته بود (آنکه از دم فیل آویزان شده بود) و دیگر فیل را ستونی یافته بود (آنکه پای فیل را در آغوش کشیده بود).

سئو هم همین است. هر کدام از ما، گازی بر این کیک شیرین زده ایم. و هر بخش این کیک شیرین، طعمی دارد.

برای من، سئو یک کیک است. طعم و رنگش بستگی دارد به مواد اولیه ات. و سئو کار، کیک پز است.
سئو یعنی، ارائه بهترین محتواشراگیم مرادیکارشناس بازاریابی دیجیتال در دیجیکالا28    
سئو یعنی، ارائه بهترین محتوا

از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.

در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود.

بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد.
سئو چیست از زبان رضا شیرازیرضا شیرازیمدیر سایت وب 2426    
سئو یک مسابقه است

سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.

سئو در واقع یک مسابقه است که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار میشود، همه شرکت کنندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را بدست بیاورند اما فقط یک نفر برنده میشود، گرچه رتبه های بعدی هم بی نصیب از جایزه نخواهند ماند.

سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند.
سئو بازی بهتر بودنهآنا انصاریSEO Spesialist at JJ Technology LLC24    
سئو بازی بهتر بودنه

شما نمی تونین گوگل رو فریب بدین که بهترین هستین حتی اگه خودتون اینطور فکر کنین. در واقع شما از طریق وبسایت تون نماینده گوگل برای کاربران هستین تا بهشون خدمت کنین؛ درست مثل نماینده های یک مجلس یا پارلمان که از طرف مردم انتخاب میشن، وبسایت شما هم از طرف کاربران بعنوان "بهترین" انتخاب میشه و گوگل بخوبی میفهمه شما واقعا بهترین هستین یا نه؟!

به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه.

باید سعی کنین برای کاربران سایت تون ارزشی خلق کنین که در نهایت شما را به عنوان بهترین انتخاب کنن. این چیزیه که به شما کمک میکنه برنده این بازی باشین.
سئو یعنی اعتماد سازی در کاربر و کسب اعتبار از گوگلعلیرضا ابراهیمیانمتخصص سئو مدیا اد و تپسل19    
اعتماد سازی = کسب اعتبار از گوگل!

در فرآیند سئو هیچ راه دررویی پیدا نکردم! و مهم ترین فاکتوری که از سئو تجربه کردم، جلب اعتماد مخاطبان با تولید محتوای غنی و ارزشمند به گونه ای هوشمندانه با تحقیق کلمات کلیدی هدفمند و رقابت با سایر نتایج جستجو بوده که در نهایت منجر به کسب اعتبار (rank) حداکثری از گوگل شده است.

تلاش مستمر برای به روز رسانی محتوای بهتر و خلق تجربه ای کم نظیر برای مخاطب مسابقه ای عادلانه با رقبا به راه می اندازد و اینگونه مخاطب شما را به جایگاه اول می رساند نه گوگل!
‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوانیما شفیع‌زادهNima.today16    
‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا

بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. اما از نظر من ‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا.

مخاطبی که میاد تو لینک مدنظرتون باید دو تا کار کنه:

1- وقت بذاره و مطلبتون رو بخونه (مطلب ارزشمند)

2- تو سایتتون بلاک نشه (لینک‌دهی هدفمند)
سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم ندارهحسین موسویمدیر و بنیان گذار کانگورو14    
سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره

سئو یعنی شما جلوی چشم کسایی باشید که دنبال تون میگردن!

مفهوم کلی سئو خیلی ساده هست. اون چیزی که سئو رو پیچیده می کنه رقابتی هست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن اون جایگاه های بالا دارن.

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.
سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گویدسعید نجارانمدیر سئو بامیلو14    
سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید

سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.

تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.

با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.
سئو یک مفهوم چند بعدی استآرمان والیبنیانگذار و مدیرعامل نبضینو13    
سئو یک مفهوم چند بعدی است

سئو یک مفهوم چند بعدی است و معنی آن تلاش برای افزایش رتبه صفحات وب شما در موتور جستجوگر است.

از یک بعد به معنای رعایت ساختارهای استاندارد وب است. از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم.

این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد.
تحلیل ، نظم ، استمرار و یادگیری برای پیروزی در رقابتی بزرگ اما لذت بخشالهام یاوریمتخصص و مشاور سئو7    
تحلیل ، نظم ، استمرار و یادگیری برای پیروزی در رقابتی بزرگ اما لذت بخش

سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . در این فرآیند هیچ یک را نمی توانیم نادیده بگیریم. وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم.

جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که "تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد ."
سئو در ۳ چیز خلاصه می شودسعید رهبریمدیر آژانس بازاریابی نوین6    
سئو در ۳ چیز خلاصه می شود

1- نیاز کاربر را درک کنید.

2- بهترین پاسخ را برای آن ایجاد کنید.

3- در نهایت مطمئن شوید گوگل این موضوع را می فهمد.
تعریف سئو از زبان متخصصین بین المللی

علاوه بر متخصصین و فعالان سئو در ایران باید به نظر و تعریف افرادی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند نیز توجه کنیم. در این بخش نظرات این افراد را در مورد سئو جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بررسی این نظرات نشان میدهد که سئو ابعاد بسیاری دارد. مطالعه این بخش به شما کمک میکند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید.
سئو فراتر از یک تعریف ساده استBrian DeanFounder Backlinko14    
سئو فراتر از یک تعریف ساده است

اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید.

آیا سئو یعنی تولید محتوا؟ مسلما نه، ولی بخش مهمی از آن به محتوا مربوط میشود.

اگر تجربه کاربری در سایت شما بد باشد و کاربران بلافاصله پس از ورود به صفحه از آن خارج شوند. الگوریتم رنک برین کاری میکند که جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

سئو یعنی تجربه کاربری؟ نه! ولی اگر به دنبال جایگاه مناسبی هستید باید به آن توجه کنید.

تصور کنید که در زمینه کاری خود به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل شده اید. به واسطه همین شناخت افراد زیادی نام شما را در گوگل جستجو میکنند یا سایت های معتبر خبری در مورد شما مینویسند. این اتفاق تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما خواهد داشت.

آیا برندینگ بهترین راه برای موفقیت در سئو است؟ باز هم نه، ولی یکی از بهترین روش های رشد در سئو محسوب میشود.

در نهایت باید بگوییم که سئو یعنی هر چیزی که به شما کمک میکند جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید. همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.
سئو یعنی رفع نیاز جستجوگرMatthew BarbyDirector of Acquisition Hubspot11    
سئو یعنی رفع نیاز جستجوگر

سئو یعنی تولید محتوای با کیفیت که به بهترین شکل نیاز افرادی که جستجو میکنند را برطرف کند.

این محتوا میتواند در پلت فرم های مختلف جستجو موفق باشد. هدف ما فقط کسب جایگاه در گوگل نیست بلکه پاسخ به نیاز مخاطبینی است که از مجراهای مختلفی به دنبال جواب خود هستند.
Aleh Barysevich از سئو چیست میگویدAleh BarysevichFounder & CMO, Link Assistant9    
سئو به تنهایی کارآمد نیست

سئو یعنی تصمیم گیری درست، براساس آمارها و تحلیل های گسترده از آخرین تغییرات گوگل و دستاوردهای سایت.

فرآیندی ساده ولی دشوار!

از نظر من سئو به تنهایی کارآمد نیست و باید با بهینه سازی تجربه کاربر و افزایش نرخ تبدیل به مشتری همراه باشد. ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود.
تعریف سئو از زبان Benj ArriolaBenj ArriolaSEO Director, Myers Media Group8    
سئو، ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات

گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است. ابزاری که می آموزد و رشد میکند. هرچقدر این ابزار بیشتر یاد میگیرد توانایی فریب آن برای انسان ها کمتر میشود.

در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است.

با این حال هنوز بسیاری از فاکتورها ثابت مانده است. گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند.

همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.
مفهوم سئو از زبان Alan BleiweissAlan BleiweissAlan Bleiweiss Consulting6    
سئو یعنی متقاعد کردن گوگل

سئو یعنی فرآیند کمک به ربات ها و الگوریتم های گوگل برای دسترسی بهتر و درک درست از محتوای صفحه با این هدف که بهترین گزینه برای نمایش به کاربر براساس عبارت جستجو شده باشد.

به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.
سئو یعنی تولید محتوا و ارتباط با مخاطبKatya BovykinaDigital Marketing Manager, Resolver6    
سئو ارتباط میان محتوا و مخاطب است

سئو برای من، یعنی محتوای ارزشمند و ارتباط با مخاطب.

برای پیروزی در رقابت سئو؛ باید محتوایی کاربردی، دقیق، مرتبط و تازه تولید کنید.

اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

علاوه بر این، نشانه گذاری های استاندارد میتواند درک ربات های گوگل از محتوا را نیز ساده تر کند تا گوگل هم از ارتباط مفهومی میان شما و مخاطب آگاه باشد.
سئو یعنی پاسخ به سوالات کاربرانClark BoydDigital Marketing Consultant5    
سئو یعنی پاسخ مناسب به سوال کاربران

مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند.

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. همین اتفاق ساده موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود.

وظیفه ما در این شرایط، تولید محتوا و کسب اطمینان از دسترسی مخاطبین به این محتواست. با توجه به الگوریتم های پیچیده و هوش مصنوعی گوگل که هر روز در حال پیشرفت هستند، باید بدانیم که راه میانبری برای موفقیت در سئو وجود ندارد.

کسانی که تمرکز خود را بر اصول سئو، تولید محتوا و پاسخ گویی به کاربران قرار دهند در این مسیر موفق خواهند بود؛ زیرا کاربران همیشه به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.
برای موفقیت در سئو باید به زبان مخاطب صحبت کنیدMichael BonfilsGlobal Managing Director, SEM International5    
برای موفقیت در سئو باید به زبان مخاطب صحبت کنید

دانش سئو وابسته به زبان یا فرهنگ خاصی نیست ولی پیاده سازی تکنیک های آن در ارتباط مستقیم با تولید محتوا و تعامل با کاربر است.

در فضای رقابت بین المللی، زمانیکه سئو یک سایت را برای چندین زبان و فرهنگ مختلف انجام میدهیم؛ تنها کسی که زبان مادری مخاطب را می شناسد قادر است نیاز مخاطبین را شناسایی کرده و متناسب با عبارات جستجو شده استراتژی محتوایی مناسبی تهیه کند.

این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند.
سئو یعنی مدیریت زمانBrock Murray+Co-founder, seoplus5    
سئو یعنی مدیریت زمان

سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری.

از ابزارهای جدید نترسید، هر چیزی که به شما کمک میکند تحلیل بهتری از رفتار کاربر یا عبارات جستجو شده توسط او داشته باشید را به کار بگیرید. بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید.

در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد. برای موفقیت در سئو زمان را مدیریت کنید.
0
جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید