چگونه ملک خود را قیمت گذاری کنید
چگونه ملک خود را قیمت گذاری کنید
 آماده‌اید؟ اگر تکالیف خود را انجام داده باشید، شما می‌بایست اکنون بتوانید به خوبی ملک خود را قیمت‌گذاری کنید. بگذارید گام‌های این فرایند را به ترتیب ذکر کنیم

۱- قیمت مناسب برای فروش ملک تان- هنگامی که شما یک هدف در ذهن دارید، درباره قیمت‌هایی که افراد را برمی‌انگیزاند فکر کنید. به طور مثال اگر شما عدد ۳۰۵،۰۰۰ تومان را مد نظر دارید، قیمت ۲۹۹،۹۹۵ تومان را در نظر بگیرید. از این طریق می‌توانید توجه افرادی که در یک محدوده مشخص جستجو می‌کنند (به طور مثال بین ۲۵۰،۰۰۰ تومان و ۳۰۰،۰۰۰ تومان) را جلب می‌کنید. همچنین یک روانشناسی اثبات شده این است که اعدادی که زیر عدد صدگان هستند برای خریداران جذاب‌تر می‌باشند. درباره خرید در یک فروشگاه زنجیره‌ای فکر کنید. تا به حال چند بار قیمت‌هایی نظیر 00۹.۹ و ۱۹.۹00 تومان را دیده‌اید و قیمتی‌هایی مشابه؟ این قیمت‌ها یک بار روانشناختی دارند که به آستانه ۱۰ تومان و ۲۰ تومان نرسیده‌اند.

۲- صرفه‌جویی بدون پورسانت را در نظر بگیرید- اگر شما قصد دارید که خودتان نسبت به فروش ملک اقدام کنید، می‌بایست صرفه‌جویی‌هایی که به خاطر عدم پرداخت پورسانت رخ می‌دهد را در نظر داشته باشید. به طور مثال قیمت فروش ملک‌ها معمولا تا جایی بالا می‌رود که هزینه‌های پورسانت را پوشش دهد و معمولا ۴-۶ درصد بیشتر می‌شود.اگر شما خودتان ملک را می‌فروشید ۱-۲ درصد قیمت را پایین بیاورید تا سهم ۲-۳ درصدی مشاوراملاک خریدار را نیز محاسبه کرده باشید.
۳- تخمینی از ارزیابی قیمت خود داشته باشید- اگر شما با یک مشاور املاک کار می‌کنید، به طور خودکار تخمینی از یک قیمت خواهید داشت که شامل قیمت فروش‌های اخیر و روزهای بازار است. حتی اگر شما با یک مشاور کار نکنید باید با سه مشاور در تماس باشید تا سه قیمت تخمینی را داشته باشید. مشاوران املاک عادت دارند که در وهله اول قیمت‌ها را کم ارائه کنند چرا که افراد را به چشم مشتریان بالقوه می‌بینند. از سوال کردن نترسید- این حق مسلم شماست! احتمالا اصلا لازم نیست که مشاوراملاک به ملک شما آید. اگر آدرس را به او بدهید او می‌تواند یک تخمین در دفتر خود بزند ولی به هر حال ممکن است برای تخمین دقیق‌تر بخواهد ملکتان را بازدید کند.

۴- خرید مقایسه‌ای - خود را جای خریدار قرار دهید و ببینید که در قبال قیمت درخواستی ملک شما چه چیزهای دیگری می‌توانید دریافت کنید. معمولا فروشندگان به صورت احساسی به خانه خود وابسته‌اند و نمی‌توانند به صورت عینی آن را ارزش‌گذاری کنند. هنگامی که شما اطراف را ببینید خواهید فهمید که چه کسانی در حال فروش هستند و ممکن است ایده‌ای برای بهتر کردن جایگاهتان در بازار کنونی دهد.



0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید