افزایش 10 برابری ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس
افزایش 10 برابری ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان فارس مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان در سال 57 را سه درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص هم اینک به 32.29 درصد رسیده و رشد افزون بر 10 برابری داشته است.

 مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در سال 57 در استان فارس 47 هزار و 609 تلفن ثابت نصب شده داشتیم که الان به یک میلیون و 956 هزار و 758 خط رسیده است.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته تاکنون شاهد فعالیت سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل بودیم که ضریب نفوذ آنها در استان به ترتیب 69 درصد، 45 درصد و سه درصد است.
سهرابی اظهار کرد: با توجه به فعال شدن سرویس رومینگ که بر اساس آن اپراتورها مکلف شده اند در جایی که دیگر اپراتور حضور ندارد به آنها سرویس بدهند، ضریب تلفن همراه در فارس به حدود 80 درصد خواهد رسید.

وی افزود: در ابتدای انقلاب در استان 124 دستگاه تلفن همگانی وجود داشت که این تعداد هم اینک به 6 هزار و 677 دستگاه رسیده است.
 مدیرکل ICT فارس بیان کرد: در حوزه شبکه فیبر نوری نیز شاهد توسعه قابل توجهی در استان بوده ایم به نحوی که استان فارس به مرکز توزیع و انتقال پهنای باند به استان های جنوبی تبدیل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به دسترسی تمام شهرهای استان به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار گفت: هم اینک 39 روستای زیر 10 خانوار استان به تلفن ثابت متصل هستند و 2 هزار 161 روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که امکان دسترسی یک هزار و 24 روستا به اینترنت پرسرعت در سال گذشته فراهم شد.
سهرابی گفت: در پست بانک نیز 116 دستگاه خودپرداز روستایی در روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته استان نصب و راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز حدود 459 دفتر پیشخوان شهری و 397 دفتر ICT روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان گفت: شرکت مخابرات استان هم اینک پروژه دسترسی شهروندان و کسب و کارها به شبکه فیبر نوری را در دستور کار دارد که از سال گذشته تاکنون 859 پورت برای این منظور نصب شده است.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید