آمار استقبال از پادکست ایران تا دو سال آینده به آمار جهانی می‌رسد
آمار استقبال از پادکست ایران تا دو سال آینده به آمار جهانی می‌رسد مدیرعامل شنوتو: آمار استقبال از پادکست ایران تا دو سال آینده به آمار جهانی می‌رسد شنیدن پادکست از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ از رشد بالایی برخوردار بوده که پادکست را در رتبه هفت علاقه‌مندی مخاطبان برای شنیدن فایل صوتی قرار داده است. ۵۲ درصد مردان و ۴۸ درصد زنان، شنونده پادکست هستند. در ایران این نسبت ۶۵ به ۳۵ است که نشان می‌دهد پادکست در جذب علاقه‌مندی زنان هنوز مجال رشد دارد.




آمار استقبال از پادکست ایران تا دو سال آینده به آمار جهانی می‌رسد

هشتم مهرماه نودوهفت، به مناسبت روز جهانی پادکست، رویداد دغدغه‌های تولید پادکست در ایران با حضور برنامه‌سازان، فعالان و علاقه‌مندان رسانه پادکست، به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و پلتفرم صوتی شنوتو، در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی برگزار شد. در ابتدای این مراسم، دکتر هانیه گرایلی، سرپرست اداره کل حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین‌الملل، ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، از نقش مهم برنامه‌سازان پادکست در اشاعه فرهنگ و پیشینه غنی ایران به مخاطبان گفت و این اطمینان را داد که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با در اختیار قرار دادن آرشیو غنی سازمان در نیل به این مقصود در کنار برنامه‌سازان خواهد بود. 

در ادامه مراسم امیرحسین مددی، موسس و مدیرعامل پلتفرم صوتی شنوتو، تعریفی از پادکست و تاریخچه به وجود آمدن آن ارائه و آماری از شنیدن پادکست در جهان را بیان کرد. طبق این آمار، شنیدن پادکست از سال 2008 تا 2018 از رشد بالایی برخوردار بوده که پادکست را در رتبه هفت علاقه‌مندی مخاطبان برای شنیدن فایل صوتی قرار داده است. به گفته مددی، 52درصد مردان و 48درصد زنان، شنونده پادکست هستند. در ایران این نسبت 65 به 35 است که نشان می‌دهد پادکست در جذب علاقه‌مندی زنان هنوز مجال رشد دارد. در ادامه آماری از تعداد و ساعت‌های شنیدن پادکست ارائه شد و مدیرعامل شنوتو این نوید را داد که تا دو سال آینده در ایران نیز شاهد آماری مشابه آمار جهانی خواهیم بود.



پنل اول این رویداد با موضوع معرفی پادکست در وب با حضور سیاوش عقدایی، وحید حجه‌فروش، جادی میرمیرانی و محمدامین چیتگران برگزار شد. در این پنل تاکید شد تولید محتوای خوب در طول زمان مخاطب خود را جذب خواهد کرد و استمرار در تولید پادکست بسیار مهم است. عقدایی با اشاره به این‌که پادکست یک تولید غیرحرفه ای است تاکید کرد این به معنای بی‌قاعده بودن تولید پادکست نیست. وی افزود یکی از قواعد تولید پادکست این است که تکلیف خودتان را با با مخاطب مشخص کنید. بیم‌ها و سرخوردگی‌های مخاطب را در نظر بگیرید و آنچه را مورد نیاز است تولید کنید. 

میرمیرانی ضمن تاکید بر آزاد گذاشتن تولیدکننده پادکست در ارائه هر فرم و محتوای دلخواه خود بر لزوم حفظ هویت و برندینگ پادکست در طول زمان تولید و انتشار تاکید کرد. در بخش دیگری از پنل، حجه‌فروش گفت برای تولید محتوای خوب باید به واکنش مخاطبان درباره آنچه تولید کرده‌ایم و تولیدات دیگر پادکسترها و ترندهای روز توجه کنیم. چیتگران با تاکید بر پرهیز از کپی کردن نمونه‌های موفق گفت در تولید پادکست باید غیرقابل پیش‌بینی، احساسی و ساده بود و به اداراک و احساس مخاطب نزدیک شد. در ادامه، پنل دوم این رویداد با حضور میثم زرگرپور، امید اخوان، امیرحسین ثقه‌الاسلامی و محمد ناظمی با موضوع نحوه درآمدزایی از پادکست برگزار شد. 

زرگر پور گفت وقتی صحبت از درآمدزایی می شود، به پادکست به عنوان کسب‌وکار نگاه می‌شود و مدل کسب‌وکاری دارد. در حال حاضر پادکست آن‌چنان که باید شناخته شده نیست و توجه شرکت‌های تبلیغاتی باید به آن جلب شود و بودجه‌ای برای تبلیغات در پادکست‌ها اختصاص دهند. ثقه‌الاسلامی ضمن معرفی بسته‌ی محصولات محتوایی مرتبط با پادکست خود گفت پادکست می‌تواند محملی برای درآمدزایی یک اکوسیستم شود و نباید به عنوان محصول نهایی آن را در نظر گرفت. 


از پادکست برای شبکه‌سازی بین مخاطبان باید استفاده کرد. پادکست مخاطبان خاص خود را دارد. در انتها، اخوان ساده‌ترین مدل درآمدی پادکست را اسپانسرشیپ دانست و گفت باید اسپانسر برای انتخاب شما و پادکست شما اقناع شود. پادکست رسانه کاربرمحور و ارزانی است. وی افزود روش‌های دیگر کسب درآمد، تولید محصولات جانبی است. ناظمی در انتها گفت پلتفرم‌های به اشتراک‌گذاری می‌توانند با پادکست‌ها درآمدزایی کنند و بخشی از این درآمد را به تولیدکنندگان بدهد. 

به گفته ناظمی نباید برای گرفتن اسپانسر عجله کرد و باید به این اعتقاد رسید که برای ادامه کار نیاز به اسپانسر وجود دارد و باید از پول به دست آمده برای معرفی پادکست استفاده کرد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید