دعوای چین و تایوان به آناناس کشید
دعوای چین و تایوان به آناناس کشید

دعوای چین و تایوان به آناناس کشید

چین با اقدام در ممنوعیت واردات آناناس، تایوان را غافلگیر کرد و فشار اقتصادی بر دولت تسای اینگ-ون، رییس جمهورتایوان را افزایش داد.

اداره کل گمرک چین در بیانیه ای اعلام کرد چین به دنبال یافتن آفت در محموله های وارداتی، واردات آناناس تایوانی را از اول مارس معلق می کند. سخنگوی دفتر امور تایوان چین در اظهارات جداگانه ای گفت: این اقدام یک تمهید احتیاطی برای حفاظت از امنیت زیستی بوده و از واردات آفت گیاهی جلوگیری می کند.

چن چی-چونگ، وزیر کشاورزی تایوان به خبرنگاران در تایپه گفت: این اقدام مقامات تایوانی را غافلگیر کرد. ادعاهای چین غیرواقعی بوده و ۱۰۰ درصد آناناسهای صادراتی از سال گذشته تحت بازرسیهای دقیقی قرار گرفته اند.

رییس جمهور تایوان در پست فیس بوک اعلام کرد چین با اطلاعیه یکجانبه ای که واردات آناناس از تایوان را متوقف خواهد کرد، حمله غافلگیرانه ای داشت و نشان داد رفتارش برمبنای ملاحظات تجاری معمول نیست. من این اقدام را محکوم کرده و از شورای وزارت کشاورزی می خواهم به این مسئله رسیدگی کرده و به کشاورزان کمک کند.

وی همچنین اعلام کرد دولتش ۳۵.۹ میلیون دلار برای تهمیداتی به منظور به حداقل رساندن تاثیر این اقدام بر کشاورزان که شامل یافتن بازارهای صادراتی دیگر است، هزینه خواهد کرد.

چین سابقه طولانی در استفاده از تجارت برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دارد. پکن در پی اقدام دولت استرالیا در ممنوع کردن مشارکت شرکت هواوی در توسعه شبکه ۵G و درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره منشا پاندمی ویروس کرونا، واردات کالاهای استرالیایی نظیر زغال سنگ، شراب، گوشت گاو و خرچنگ را محدود کرده است.

آناناس منبع درآمد مهمی برای کشاورزان در مرکز و جنوب تایوان است. حدود ۱۱ درصد از آناناس برداشت شده در تایوان به بازارهای خارجی و عمدتا به چین فروخته می شود.

اگرچه اقتصاد ۷۱۰ میلیارد دلاری تایوان عمدتا فناوری محور است و کشاورزی در کمتر از دو درصد آن سهم دارد اما کشاورزان و حوزه های مرتبط با آنها در سیاست تایوان، بخش مهمی را تشکیل می دهند.

چین فشار بر دولت رییس جمهور تایوان را که حزبش از استقلال حمایت می کند، افزایش داده است. هواپیماهای نظامی چینی در ماههای اخیر حریم هوایی تایوان را تقریبا هر روز نقض کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، حزب کمونیست چین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند اما دولت تایوان این ادعا را رد کرده و این جزیره را یک کشور مستقل می داند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید