راهی که انتخاب کرده ایم، راه درستی است
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی :
راهی که انتخاب کرده ایم، راه درستی است
گام چهارم مانند گام های گذشته قابل بازگشت است و هر موقع اروپا به تعهدات خود بازگشت، ما نیز از گام های خود بازمی گردیم

رئیس جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی، ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان را بسیار ارزنده دانست و اظهارداشت: شرکت‌های دانش بنیان با تولید علم و درآمد، قدرت، رفاه و عزت می آفرینند و باید بین سرمایه گذار و شرکت‌های نوپا پیوند ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ، با بیان این که جوانان خلاق ایرانی می توانند پیشتاز ارائه ایده های علمی باشند، گفت: حرکتی بزرگ و ارزنده در دولت های یازدهم و دوازدهم در عرصه زیربناها و زیرساخت ها انجام شده است و باید شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش حمایت کرد.

وی، بهره برداری از کارخانه نوآوری آزادی را افتخارآمیز دانست و گفت: این که امروز در فعالیت صنعتی و خدماتی، از حالت سنتی خارج می‌شویم موضوعی بسیار خوب و مهم به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری با بیان این که معمولاً کارخانه‌هایی که در کشور افتتاح می‌شود در بخش‌های مختلف صنعتی مانند فولاد، مس، گاز، نفت، پتروشیمی و نساجی است، اظهار داشت: امروز در بحث افتتاح کارخانه وارد فاز نو و جدیدی شده‌ایم و این کارخانه با آنچه در گذشته به بهره‌برداری می‌رسید، تفاوت دارد.

روحانی تصریح کرد: در این کارخانه شرکت‌های استارتاپ و جوانان نوآفرین‌ تلاش و فعالیت و در کنار آنها شتاب‌دهنده‌ها یاریگر‌ی می‌کنند و در کنار هم کار را به پیش می‌برند تا در پیچ و خم‌های اداری متوقف نشوند.

وی با بیان این که توسعه فعالیت‌های نوآورانه نیاز به فرهنگ، زیرساخت و همکاری دارد، گفت: همفکری، هم‌آوایی و همکاری باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس جمهوری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه با مسئولان این مجموعه و شتاب‌دهنده‌ها و سرپرست‌های شرکت‌های استارت‌آپ‌، اظهار داشت: معمولاً در صنعت، فناوری و علم دنباله ‌رو هستیم به گونه‌ای که در علوم جدید، کشورهای صنعتی و پیشرفته گامی را برداشته‌اند و ما می‌خواهیم آن را دنبال و مانند آنها اقدام کنیم، اما در این مجموعه می‌توانیم نوآوری را به معنای آن که دیگری آن را انجام نداده است و در آن اولین هستیم، داشته باشیم.

روحانی تأکید کرد: افتخار دولت‌های یازدهم و دوازدهم این است که گام‌های خوبی را در این عرصه برداشته است؛ البته ممکن است این تلاش‌ها کامل نبوده است یا کمتر از انتظار نسل جوان باشد، اما در مجموع یک حرکت بسیار خوبی به انجام رسیده است.

وی با بیان این که تمامی مجموعه‌های استارتاپی فعال در این کارخانه به نوعی کارشان به پیشرفت آی‌سی‌تی و پهنای باند مربوط است، به برخی گلایه‌ها از سوی فعالان حوزه نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ مبنی بر این که برخی وزارتخانه‌ها هنوز در روش‌های سنتی باقی مانده اند و به سختی شرایط نو و فعالیت‌های نوآورانه را می‌پذیرند،اشاره کرد و گفت: مطمئناً ایجاد این زیست بوم جدید در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید تلاش کنیم این محیط جدید را در عرصه‌های مختلف معرفی کنیم و بشناسانیم.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی خود از اردیبهشت‌ماه امسال اشاره و تأکید کرد: در کنار حرکت مذاکراتی و اقدامات سیاسی اقدامات عملی را آغاز کردیم و اعلام کردیم که برجام که تعهدی چند جانبه است و همه باید اجرا کنند و یکسال صبر کردیم و مهلت دادیم و سپس اقدامات خود را در باره کاهش تعهدات برجامی آغاز کردیم.

وی با تشریح گام‌های ایران در کاهش تعهدات برجامی، گفت: در برجام مقدار ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌سازی شده محدودیتی داشت که باید غنی‌سازی انجام می شد و بیشتر از ۳۰۰ کیلو را می‌فروختیم که در گام اول این محدودیت را برداشتیم و هر چه غنی‌سازی شود، ذخیره می‌کنیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: در برجام متعهد شدیم غنی‌سازی از ۳٫۶۷ بالاتر نرود، اما در گام دوم کاهش تعهدات این محدودیت غنی‌سازی را برداشتیم و الآن تعهدی نداریم که فقط در این سطح غنی‌سازی کنیم و در گام سوم هم در زمینه تحقیق و توسعه چارچوب‌هایی پذیرفته بودیم که در گام سوم آن تعهدات را کنار گذاشتیم و هر گونه تحولات علمی، تولیدات سانتریفیوژ مقدار و زنجیره را انجام خواهیم داد.

روحانی سپس با اعلام آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی تأکید کرد: به کشورهای ۱+۴ و دوست اعلام می‌کنیم که فعالیت جدید ما با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود و گام چهارم همانند گام‌های قبلی قابل بازگشت است و هر زمان که آنان به تعهدات اول ژانویه ۲۰۱۷ خود بازگردند ما هم به تعهدات خود در این تاریخ باز خواهیم گشت.

وی با بیان این که طبق برجام قرار بر این شد که ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو بچرخد، اما گازی تزریق نشود، تصریح کرد: گازدهی در فردو آغاز شده است که ممکن است با آغاز این گام سر و صداهایی ایجاد کنند و از حساسیت آنها نسبت به فردو باخبریم، اما هر وقت که آنها به تعهدات خود عمل کنند، این گام قابل بازگشت است.

رئیس جمهوری افزود: همچنان که امروز در این کارخانه، شتاب‌دهنده‌ها و ارائه‌کنندگان طرح‌های نو حضور دارند در وزارت خارجه هم شتاب‌دهنده‌ها و طراحان طرح‌های نو داریم و ان‌شاءالله نتیجه نهایی به نفع ملت ایران خواهد بود.

روحانی خطاب به نوآوران و فعالان عرصه نوآوری، گفت: شما امروز کار بسیار بزرگی را به انجام رساندید و دولت هم کماکان مانند گذشته در خدمت شما خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در معاونت علمی شخصیتی همانند دکتر ستاری حضور یافت که کار شرکت‌های دانش‌بنیان را باور داشت و به خوبی می‌شناخت که کار بسیار بزرگی است، گفت: همه وزرا و دستگاه‌ها آماده یاری‌رسانی هستند و همه وزرا و اعضای هیأت دولت باید از این مرکز بازدید کنند.

رئیس جمهوری با بیان این که ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال با حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و درآمد ۹۰ هزار میلیارد تومانی و تقریباً به اندازه بودجه کل کشور، بسیار مهم است، تصریح کرد: این مهم می‌تواند قدرت، رفاه و تحول در زندگی مردم ایجاد کند. روحانی همچنین به نامه‌های آیت‌الله رفسنجانی به صدام برای آزادسازی اسرای ایرانی در عراق، اشاره کرد و افزود: در ابتدا به اصالت نامه‌های صدام شک داشتیم، اما بعد از مذاکرات به توافق رسیدیم و همه اسرا آزاد شدند و درباره تمام سرزمین‌های مورد بحث به نتیجه رسیدیم و در نهایت با این مذاکرات بود که در سازمان ملل موفق شدیم عراق را به عنوان آغازگر جنگ محکوم کنیم.

رئیس جمهوری با طرح این پرسش که این ایستادگی چه زمانی حل خواهد شد، ادامه داد: باید گفتگو و مذاکرات در هر سطحی با هر کسی انجام شود و الآن در شرایطی هستیم که دنیا ما را باور دارد و راه برای مذاکره باز است.

وی با اشاره به سفر سال جاری خود به سازمان ملل تأکید کرد: به جای این که ساختمان سازمان ملل مرکز تحولات سیاسی شود، اما اتاق محل اقامت هیأت ایرانی مرکز تحولات سیاسی شد که این افتخار ملت ایران است.

رئیس جمهوری تأکید کرد: ما اعلام کردیم که آمریکا باید رسماً اعلام کند که تحریم‌ها درست نیست و با حضور روسای جمهوری ۱+۵ آماده مذاکره‌ایم.

روحانی با اشاره به این که برخی کشورها می‌خواستند، این گونه تلقی کنند که ایران به عربستان حمله کرده و بنابراین آغازگر جنگ در منطقه است، ‌افزود: هدف دوم ما از این سفر این بود که توضیح دهیم حملات به عربستان ارتباطی به ایران نداشته، بلکه جنگی بین یمن و آن کشور بوده است و کشورهای مدعی این اتهامات باید دلایل و مدارک خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: ما به جای آن اتهامات، پیشتاز طرح صلح هرمز شدیم و زمانی در منطقه تنها کسی که می‌گفت طرحی دارد آمریکا بود، اما امروز این ایران است که اعلام می‌کند طرح صلح دارد.

براساس این گزارش،رئیس جمهوری در این مراسم، از بخش‌های مختلف فعالیت نوآوران و کارآفرینان در کارخانه نوآوری آزادی بازدید و در فضایی صمیمی با جوانان فعال در زمینه استارتاپ‌ها در این مجموعه گفتگو کرد.

روحانی پس از افتتاح رسمی کارخانه نوآوری آزادی، در نشستی با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ، مسئولان حوزه فناوری و شتاب دهنده‌ها و سرپرستان تیم‌های استارتاپی، در جریان روند اقدامات و فعالیت‌هایی که در کارخانه نوآوری آزادی به انجام می‌رسد، قرار گرفت.

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این جلسه ضمن معرفی کارخانه نوآوری آزادی و ارائه گزارشی از روند برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در جهت حمایت از توسعه فعالیت‌‌های شرکت‌های دانش بنیان، شاخص‌های عملکرد زیست‌بوم نوآوری کشور از جمله نیروی انسانی، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور، نظام تامین مالی و پهنه‌های نوآوری را تشریح کرد.

همچنین در این جلسه مدیران شتاب‌دهنده‌های هم آوا، کارا و دیجی‌تکست به معرفی این شتاب‌دهنده‌ها پرداختند و راهکارها و پیشنهادات خود را برای توسعه و رفع مشکلات پیش رو ، با رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.

رئیس جمهوری سپس با حضور در سالن زاویه کارخانه نوآوری آزادی از استارتاپ‌های مستقر در این کارخانه بازدید و در فضایی صمیمی با جوانان فعال در تیم‌های گوناگون استارتاپی گفتگو کرد.

معرفی کارخانه نوآوری آزادی

کارخانه‌های نوآوری محل تجمع شرکت‌های نوپا یا همان استارتاپ‌ها هستند و خدمات مورد نیاز و مرتبط با آنها هم به صورت متمرکز در کنار آنها فراهم می‌شود و قرار است در محیط این کارخانه‌ها نوآوری بجوشد و راهکارهای جدید برای حل مسائل موجود ارائه شود.

کارخانه‌های نوآوری آزادی به عنوان اولین شعبه پارک فناوری پردیس در مساحت ۱۸هزار و ۵۰۰ متر مربع در غرب تهران ایجاد شده و برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی کشور در این مجموعه ایجاد اشتغال شده است.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید